Citat:
Ursprungligen postat av
homosum
Se så. Fram med namnen nu. Måste va nån som vet snart vilka as det rör sig om. Sedan skall det spridas!
Oj vad det drar iväg här. Visst, namnen kommer nog att komma fram här, men att tänka på är att det mycket väl kan bli så att ett eller flera av namnen kommer att plockas bort såsom friade under utredningens gång.
Var det vid gruppvåldtäkten i Tensta* det visade sig att en av killarna genom en mobilfilm kunde bevisa att det rörde sig om frivilligt sex, och att flickan inför denna bevisning bekände att "ojsan, just det ja,
honom låg jag ju med frivilligt"?
Kul för honom att hans namn spreds såsom våldtäktssnubbe. Jättekul.
* Jag minns inte om det var vid just den gruppvåldtäkten. Förresten blev det väl i slutänden friande för alla där. Jag vet inte, minns inte.
Sedan har vi ett annat fall där två killar satt häktade och sedan fälldes för våldtäkt, i tingsrätten. De överklagade och behövde inte sitta häktade i väntan på att hovrätten skulle ta upp fallet. Då ordnade de så att en mobil sändes iväg för undersökning (vilket de förgäves hade bett om inför tingsrättsförhandlingen).
De som grejade med mobilen lyckades ta fram det raderade klippet (eller hur det nu var), och detta klipp visade tydligt att tjejen var med på noterna.
Ovanstående är fritt ur minnet.
Min poäng med detta? Man kanske ska ge fan i att kalla dessa nu gripna för "svin" och liknande epitet och man kanske ska låta bli att sprida deras namn över hela internet
tills mer info har kommit.