Citat:
Ursprungligen postat av
Benon
Hur menar du att vi ska klara av t ex den globala uppvärmningen utan en intelligens och makt att göra något åt det.
T,ex genom att tillgodogöra sig ADEKVAT UPPDATERAD källa.
Bibeln är ingen källa till de problem som finns, att man är troende eller inte troende har inte med problemlösning eller lösningsfokuserad ansats el ambition att göra.
Det är där du får så fel för dig.. i att du plockar upp bibeln, och försöker applicera bibelverser, på rådande problem, det gör er till parior i kontexten "vara medveten om t.ex global uppvärmning"
Ni drar så fruktansvärt långsökta konklusioner, att det tydligt framgår hur obildad man måste vara för att ens komma på tanken.. att langa upp bibeln, i tron att man därmed.. agerar klokt och vettigt, gällande problemet global uppvärmning.
Det skulle vara mer behjälpligt att studera t.ex marinbiologi.. för dig Benon... men jag får gissa...
.... du är för mentalt lat, och orkar inte plugga och plöja avancerade orsakssamband, så du lutar dig bakåt i hemmafåtöljen och låter drömmen sväva i väg med dig...
Hur du kan påstå att du ändå är rätt på det, med bibeln i handen,... säger mig det jag egentligen inte vill säga...
Att JW är en renodlad, klockren sekt. Tyvärr.
En stor del av skaran inom JW.. står ledsamt nog, i behov av konkret avprogrammering. Mark my Words.