Citat:
Ursprungligen postat av
olovpalme
Jag tycker Lisa Holm mordet och Malin Lindström mordet:
https://www.flashback.org/t274339påminner starkt om varandra.
Det är en sexualsadistisk mördare i båda fallen och unga tjejer 16 och 17 år.
Frågor på detta?
Varför väljer sexualsadisten så unga offer?under 18 år.
Är makten över livet eftersträvansvärt för dessa psykopater?
Njuter dessa av att plåga livet ur offret?
I Fallet Malinmordet har förmodad GM levt ett liv utan mord och grövre kriminalitet i nästan 20 år så vitt jag vet efter dådet.
Vad tror ni hade hänt om NB hade blivit frikänd?Hade NB fortsatt att leta offer att plåga livet ur eller hade han kunnat sluta med sadismen han med?
Det fallet med Malin var på tapeten häromåret minns jag genom att det togs upp i en serie
på TV4. Ruskigt mord det också och visst finns där klara inslag av sexualsadism.
Det är nu inte alltid den sexualsadistiske förövaren väljer offer under 20 år.
Det finns mycket äldre än så också.
Ja, makt, kontroll och dominans är centrala faktorer i dessa speciella sammanhang onekligen
och njutning bereder det gärningsmännen att skapa lidande och åstadkomma död i somliga
fall för det är inte alltid utgången behöver bli fullt så drastisk. Det finns offer som klarat
sig undan med livet i behåll faktiskt.
Hade NB gått fri ut ur det här så hade det nog varit stor risk för att han slagit till på nytt
förr eller senare. Jag tror mordet på Lisa gav mersmak nämligen. När väl nu steget tagits
från länge närda fantasier till handling så föreställer jag mig att en upprepning ligger
nära till hands.
Nu kan man inte utesluta möjligheten av att han tagit det där klivet redan innan dådet
i Blomberg. Hans förflutna vet vi föga om. Det kan ha hänt mera otäckheter.
Som han lyckats hantera på bättre sätt än vad som blev fallet med Lisa.
Det kan framkomma saker framöver. Nero kan visa sig vara en man med mycket i bagaget.
Vi får se tiden an.
Väl i alla fall att man lyckades fånga in honom nu.
Det hade kunnat räckt med att han gjort sig av med kroppen i en avlägsen sjö eller
i en grav långt inne i någon skog så hade han kunnat klara sig undan det här.
Utan det stora sökpådraget med folk från MissingPeople, poliser och militärer och
så tidigt som det blev, hade det kunnat sluta på ett helt annorlunda sätt.