2016-02-08, 21:05
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Många av filmerna finns på tuben med "okej" kvalité, annars kan man alltid köpa! Brukar jag göra.

Hade helt glömt bort att folk lägger upp filmer där tack för påminnelsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det mesta finns på Cinemageddon, så jag söker mig dit om det inte finns på de vanliga sidorna.

Något man behöver en inv till?

Ikväll tar jag och ser filmen ''Man from the deep river''
Citera
2016-02-09, 11:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Ja, tyvärr. Riktigt bra sida dock så får du chansen att bli medlem, tveka inte! Kan hojta till om jag har en invite någon gång och minns.

Vad finns det för bra stumfilmsskräckisar? The Cabinet of Dr. Caligari gillade jag, även Körkarlen som jag själv dock inte skulle klassa som skräck. Nosferatu gick tyvärr inte hem hos mig. The Hands of Orlac av Wiene verkar intressant.
Citera
2016-02-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Vad finns det för bra stumfilmsskräckisar? The Cabinet of Dr. Caligari gillade jag, även Körkarlen som jag själv dock inte skulle klassa som skräck. Nosferatu gick tyvärr inte hem hos mig. The Hands of Orlac av Wiene verkar intressant.

The Man Who Laughs och Häxan är bra och sevärda. Inte sett så många skräckfilmer från den eran, så har inte så mycket att rekommendera, tyvärr.
Citera
2016-02-09, 13:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
The Man Who Laughs och Häxan är bra och sevärda. Inte sett så många skräckfilmer från den eran, så har inte så mycket att rekommendera, tyvärr.

Häxan ja, den måste jag se! Verkar svinbra. The Man Who Laughs såg riktigt intressant ut, den måste jag kolla in. Klickade runt lite på IMDb och hittade några andra som jag också blev sugen på: The Phantom of the Opera, Das Wachsfigurenkabinett och Warning Shadows.
Citera
2016-02-09, 16:52
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hade helt glömt bort att folk lägger upp filmer där tack för påminnelsen!

Skicka ett PM till mig så ger jag dig en invite.

Ett tips är att kolla upp Karagarga också, en sida som enbart fokuserar sig på obskyra och icke main-stream filmer. Har man CG och KG behöver man aldrig mer leta efter sekundära film-trackers.
Senast redigerad av KruxaN 2016-02-09 kl. 16:54.
Citera
2016-02-09, 17:21
Medlem
En film om en skollärare som gör slut på en hel massa skolungar, en riktig skolmassaker kanske kan vara något.? LESSONS OF THE EVIL jag ger den 10/10.
Citera
2016-02-09, 23:03
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
En film om en skollärare som gör slut på en hel massa skolungar, en riktig skolmassaker kanske kan vara något.? LESSONS OF THE EVIL jag ger den 10/10.
Tackar tackar, den måste jag ta å spana in!

Lazy-klick för övriga: http://www.imdb.com/title/tt2294473/reference
Citera
2016-02-10, 11:26
Medlem
postkrans avatar
Någon som sett Southbound och vet om den är värd att se?
http://www.imdb.com/title/tt4935334/?ref_=nv_sr_1
Citera
2016-02-10, 14:09
Medlem
FugitiveDucks avatar
Såg om Intruder igår. Och, fan, den var mycket tråkigare än vad jag kom ihåg. Tempot var plågsamt segt, skådespeleriet mega-uselt (förutom Dan Hicks då, som är svinrolig (som alltid)) och någon direkt spänning fanns inte överhuvudtaget. Störde mig även något enormt på fotot (även fast vissa vinklar är ganska häftiga), som fick filmen att se ut som en inspelad teaterproduktion. Den enda egentliga behållningen med filmen, utöver Hicks och Raimi-bröderna, är de saftiga dödsscenerna. Makalösa specialeffekter av KNB-gänget! Antagligen de grisigaste dödsscenerna i slasherfilmens historia, ta mig fan.

Ah. Sen gjorde jag även en omtitt på House/Titta Vi Spökar! Har alltid hållit uppföljaren som överlägsen, men nu ser jag fan vilken fantastisk film originalet är ändå. Precis som i tvåan så är det kemin mellan huvudkaraktären och tok-grannen som gör filmen så underbar, riktigt härligt samspel mellan William Katt och George Wendt. Tycker också att Katt är riktigt bra i huvudrollen, så naturligt likeable på något sätt. Bra manus, också, med många roliga repliker; "Solitude's always better with somebody else around, ya know?"
Finns många sköna scener, men favoriten är helt klart när halv-häxdemonen blir dekapiterad med häcksaxen: https://www.youtube.com/watch?v=dpQpW4xbYSI
Senast redigerad av FugitiveDuck 2016-02-10 kl. 14:11.
Citera
2016-02-10, 17:47
Medlem
KruxaNs avatar
Jag har blivit lite sugen på att se om Frostbiten. En svensk skräckfilm i ett tappert försök att göra en vampyr-film uppe i Norrland. (ja, ni hörde rätt)

Jag såg den för några år sedan och minns den som en väldigt mysig och underhållande film i en riktigt skön vinter-atmosfär. En självklar rekommendation ifall man gillar dåliga men charmiga skräckfilmer. Så ja, det blir fan en omtitt på den!
Citera
2016-02-10, 17:49
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KruxaN
Jag har blivit lite sugen på att se om Frostbiten. En svensk skräckfilm i ett tappert försök att göra en vampyr-film uppe i Norrland. (ja, ni hörde rätt)

Jag såg den för några år sedan och minns den som en väldigt mysig och underhållande film i en riktigt skön vinter-atmosfär. En självklar rekommendation ifall man gillar dåliga men charmiga skräckfilmer. Så ja, det blir fan en omtitt på den!

På tal om Svensk skräck..
Psalm 21 är ju ett riktigt lågvattenmärke..
Uslare Svensk produktion får man leta efter..

http://www.imdb.com/title/tt1322355/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2016-02-10, 18:06
Medlem
KruxaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
På tal om Svensk skräck..
Psalm 21 är ju ett riktigt lågvattenmärke..
Uslare Svensk produktion får man leta efter..

http://www.imdb.com/title/tt1322355/?ref_=fn_al_tt_1

Vill inte och vägrar se den. När Sverige bestämmer sig för att göra "allvarlig" skräckfilm blir det sällan bra. Jag säger inte att tramsig svensk skräck heller är bra men när dom inte görs ytterst seriöst kan det vara kul. Likt Frostbiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in