2016-02-07, 01:24
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Black Christmas vs. Halloween - vem vinner? Måste ju vara världens absolut svåraste fråga, genom tiderna.
För mig är det ganska enkelt, tokgillar Black Christmas på alla plan. Medans Halloween är en riktigt bra film, men inget jag upphöjer till max. Vet inte vad men den har alltid känts lite för slö för min smak. Förstnämnda tycker jag är effektivare, plus att den har en hel del briljant humor.

Älskar ändå det att Carpenter ska ha frågat Bob Clark, om en uppföljare till Black Christmas. Och Bob svarat något i stil med att, om han hade gjort någon, skulle den utspelats sig på halloween och hetat detsamma.

----

Ska förresten ge Intruder (1989) en till chans senare i natt. Vet att jag inte var helt såld hehe när jag såg den för ett par års sedan. Ändå en sjukt cool idé att ha en mataffär som skådeplats för en slasher.
http://www.imdb.com/title/tt0095379/?ref_=nv_sr_6
Senast redigerad av sim-man92 2016-02-07 kl. 01:38.
Citera
2016-02-07, 01:27
Avstängd
Halloween2s avatar
Tack för tipsen.. Blev lite mer sugen på att se Dark night of the Scarcrow då vi verkar vara inne på lite maskerade tysta mördare? Ja förutom Black christmas då för har för mig att han snackar i telefon där om jag inte misstar mig?

Ska jag vara ärlig så är det fan för sent för att se ju Black C för mig nu då den skulle kännas för läskig har inget imot att se skräck på kvällen (då man ska göra det) men nu vet jag inte alltså
Citera
2016-02-07, 02:12
Medlem
Psyko Dads avatar
Såg précis My soul to take & den är inget jag kan rekommendera.
Skulle vilja se Before i wake, ngn som har sett den? Är det ngt att öda tid på?
Citera
2016-02-07, 07:56
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Ska förresten ge Intruder (1989) en till chans senare i natt. Vet att jag inte var helt såld hehe när jag såg den för ett par års sedan. Ändå en sjukt cool idé att ha en mataffär som skådeplats för en slasher.
http://www.imdb.com/title/tt0095379/?ref_=nv_sr_6

Älskar verkligen den där! Visst är den b och rätt tramsig, men så jävla skön! Tror att det är mataffären som ger den det där lilla extra. Fantastiska miljöer.
Citera
2016-02-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Älskar verkligen den där! Visst är den b och rätt tramsig, men så jävla skön! Tror att det är mataffären som ger den det där lilla extra. Fantastiska miljöer.

Jo den är riktigt jävla bra. Kul med bröderna Raimi och Campbell också.
Citera
2016-02-07, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Såg précis My soul to take & den är inget jag kan rekommendera.

Nja, den låter ju rätt intressant på pappret. Men inte vidare spännande eller underhållande, tyvärr.
Citera
2016-02-07, 13:16
Medlem
zxczxczxczxcs avatar
Efter en liten paus från skräckfilmstittandet fångade Hidden (2015) mitt intresse. Hittade den helt random på IMDB och blev väldigt intresserad. Främst på grund av det enkla upplägget: Dom gömmer sig därinne, därute är det farligt. Mystik, mörker, apokalyps och överlevnad. Att den fått beröm för sin utdragna spänning var ju också ett jävla stort plus.

Blev efter några minuter varse om att dottern skulle bli ett störningsmoment i filmen. Hennes sätt att agera var inte trovärdigt för fem öre. Skuldbelägger dock inte henne för det utan regissören. Att han gjorde henne lillgammal hade förvisso kunnat funka, men då med rätt material att gå efter. Hennes sätt att resonera med sina föräldrar, och sättet hon betedde sig på kändes bara väldigt felplacerat och icke trovärdigt.

Det jag fann positivt med filmen var egentligen bara miljön dom från början befann sig i, och att Skarsgårds agerande var riktigt bra. Riktigt otäck plats att befinna sig på. Speciellt under en längre tid. Filmen hade kunnat vara så jävla mycket bättre. Fanns mycket potential till det. Någon twist finns inte att tala om, snarare fullständig dekadens.
Citera
2016-02-07, 14:57
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Blev lite mer sugen på att se Dark night of the Scarcrow då vi verkar vara inne på lite maskerade tysta mördare?

Den är so good! Tyckte att den var galet läskig, spännande och obehaglig från början till slut. Väldigt starkt manus och regin kändes inte alls "made for TV"-anpassad.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Måste fan se om den. Det enda jag kommer ihåg är den där face split-dödsscenen samt alla konstiga Scott Spiegel-kameravinklar. Och att Raimi-bröderna var med, såklart!
Citera
2016-02-08, 17:37
Avstängd
Halloween2s avatar
Var ser ni all i film i från? Jag tänker mer på äldre filmer som knappt har någon alls som seedar..
Citera
2016-02-08, 17:52
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Var ser ni all i film i från? Jag tänker mer på äldre filmer som knappt har någon alls som seedar..
Många av filmerna finns på tuben med "okej" kvalité, annars kan man alltid köpa! Brukar jag göra.
Citera
2016-02-08, 18:48
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Det mesta finns på Cinemageddon, så jag söker mig dit om det inte finns på de vanliga sidorna.
Citera
2016-02-08, 18:51
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:

Laddar enbart ner filmer som är helt out of print, annars så beställer jag från nätet. Har även en hel jävla backlog med obskyra filmer som man har köpt på filmkonvent och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in