2016-02-09, 18:23
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Bruka de sikta på fötterna när det dags för arkebuseringen ? Det är det jag säger det hade räckt med en man o en kula. Den är lika dödlig som tio kulor. Samma som HCN den är lika dödlig över 300 ppm oavsett om de gasade med 1000 ppm eller 3500 ppm. Jag frågade innan vad info om 3500 ppm kom ifrån. Sedan litar jag mer på FOA när de nämner dödligheten på 250 ppm(?)precis som WHO nämnde om dödligheten vid 1000 ppm. Jag gav dig länken till WHO. Nu har de tagit bort länken till info på FOA tyvärr:/

men hitade det inlägget i en annan .. inlägg: Cyanväte är högtoxiskt och snabbt dödande i tillräckligt höga koncentrationer(>300PPM)/min tillägg. Det tas snabbt upp via lungorna och inaktiverar vissa viktiga enzymer. Genom att hämma de metallinnehållande enzymerna, bl.a. cytokromoxidas, i den energigivande process som kallas cellandning i cellerna, kan inte syre utnyttjas och cellerna dör. Detta ger en allmänförgiftning. Det främsta målorganen vid cyanidförgiftning är centrala nervsystemet och hjärtat. Cyanväte är ett av de mest snabbverkande gifterna och kan förorsaka död inom några minuter till några timmar beroende på förgiftningsväg, dos och exponeringstid. Cyanid är även inkapaciterande vid doser avsevärt lägre än den dödliga då förmågan att handla rationellt avsevärt försämras.

Inledningsvis uppvisar den cyanidförgiftade symptom som oro och ökad andningsfrekvens. Andra tidiga symptom är huvudvärk, yrsel, hjärtklappning och andningssvårigheter. Vid svårare fall utlöses kräkningar, konvulsioner, medvetslöshet och andningsstillestånd. Om förgiftningsförloppet är snabbt, t.ex. efter inhalation av höga koncentrationer(>300 ppm) min tillägg, hinner inte några symptom utvecklas och exponerade personer kan då plötsligt falla ihop döda. Cyanväte kan även tas upp genom huden.
http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/f...sidor/2/1.html

135 ppm 30 min
180 ppm 10 min
270 ppm 0 min

Den nämner 270 ppm är dödlig inom 0 min
http://www.cdc.gov/niosh/docs/81-123/pdfs/0333.pdf
men hur vet du det? folk har kunnat gör sådant innan hålla andan X antal minuter.. eller de hade kludd med maskineriet då?

här en annan länk nämner låga ppm som dödlig ingen nämner över 1000 ppm
https://www.gov.uk/government/public...and-toxicology

Ja, att HCN är giftigt behöver knappast påpekas men de där värdena är säkerligen väl tilltagna teoretiska säkerhetsgränser. Den enda fastställda empirin på området avrättningar kommer från USA, 3500 ppm och ändå tog det i genomsnitt nästan 10 min innan offret var dött. 5-15 minuter påstår väl er sida att det tog innan offren i Auschwitz var döda. Vilket i ljuset av fakta blir en skröna och särskilt som inget ferrocyanid påträffats i de förmenta gaskamrarna.
2016-02-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Så du menar att kropparna skulle vara utdragna efter, säg, mindre än två timmar? Det var alltså sonderkommando som skulle ha gjort detta. På magra matransoner? Om de myglade och inte ansträngde sig så skulle det inte fungera. Då hade de blivit skjutna om målet var förintelse, vilket alla skulle ha blivit om det var målet. Otroligt dålig design att förlita sig på att en folkgrupp skulle medverka till utrotandet av sina egna på det viset.

Även utan fullt utvecklad likstelhet så är det ett stort arbete bara att få loss folk som ligger ihop huller om buller. Varför gjorde man inte på detta "briljanta" vis i Sovjet? Där så avrättades folk i källare med pistol och så hissades kropparna upp med rep till en väntande likvagn. Inte tal om att skona några soldater då inte. Miljoner människor dödades på detta vis.

Du kan ta del av en mängd vittnesmål från både folk som jobbade i Sonderkommando, och från nazister som jobbade i lägren, som beskriver hur det gicks till och hur fort det gick. Liksom att det finns tjänstgöringslistor för Sonderkommando, liksom att det finns redovisningar över hur många kroppar man bränt i olika krematorier under en viss tid. Med så pass digra informationskällor att gräva ur, plus tillverkarna av krematoriereas dokumentation och specifikationer för ugnarna, och nazisternas egna kravspecifikationer, så ska det till skapligt låg panna att tro att allt detta skulle vara bluff och i synnerhet när förintelseförnekarna ännu på 70 år inte kunnat få fram ett enda hållbart bevis för att förintelsen, den systematiska utrotningen av judar och andra oönskade, skulle vara bluff.
2016-02-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kan ta del av en mängd vittnesmål från både folk som jobbade i Sonderkommando, och från nazister som jobbade i lägren, som beskriver hur det gicks till och hur fort det gick. Liksom att det finns tjänstgöringslistor för Sonderkommando, liksom att det finns redovisningar över hur många kroppar man bränt i olika krematorier under en viss tid. Med så pass digra informationskällor att gräva ur, plus tillverkarna av krematoriereas dokumentation och specifikationer för ugnarna, och nazisternas egna kravspecifikationer, så ska det till skapligt låg panna att tro att allt detta skulle vara bluff och i synnerhet när förintelseförnekarna ännu på 70 år inte kunnat få fram ett enda hållbart bevis för att förintelsen, den systematiska utrotningen av judar och andra oönskade, skulle vara bluff.

Man kan enkelt resonera sig till att det vore mycket svårt (för att inte säga omöjligt) att locka in stora antal människor in i gaskammare. Därmed uppstår snabbt frågetecken...

Vittnesmålen är mer eller mindre värdelösa då många farit med osanning.
Nazisterna kan mycket väl ha varit utsatta för utpressning.

Sen att det är brottsligt att ens undersöka förintelsen och ifrågasätta den är egentligen bevis nog för att alltihop är bluff (i flera länder). Det förklarar också varför så få velat gräva i det hela.
Senast redigerad av yegori 2016-02-09 kl. 22:37.
2016-02-09, 22:39
Medlem
Citat:
Man kan enkelt resonera sig till att det vore mycket svårt (för att inte säga omöjligt) att locka in stora antal människor in i gaskammare. Därmed uppstår snabbt frågetecken...

Vitnessmålen är mer eller mindre värdelösa då många farit med osanning.

Sen att det är brottsligt att ens undersöka förintelsen och ifrågasätta den är egentligen bevis nog för att alltihop är bluff. Det förklarar också varför så få velat gräva i det hela.

Även om man sållar bort vittnesmål som har brister, eller sådant i vittnesmål som har brister, så återstår det massor av vittnesmål som innehåller värdefulla och samstämmiga uppgifter som även kan styrkas av autentisk dokumentation etc. Det kan du ju försöka förneka bort bäst du vill.

Det är även beskrivet hur nazisterna kunde få in offren i gaskamrarna, både av fångar, Sonderkommando och nazisterna själva. Det skedde genom manipulation och kamouflering m.m.

Du kan inte vifta bort alla nazisters vittnesmål med att de skulle ha varit utsatta för utpressning då flera vittnade frivilligt.

Det finns även vittnesmål och dokumentation från nazisterna själva om de omtalade gasvan’s som man körde runt och gasade ihjäl massor med folk i.

Det är en ren lögn att det skulle vara brottsligt att undersöka och/eller ifrågasätta den (men det tjatar ni korkade förintelseförnekare jämt om, men ni lär er aldrig hur det faktiskt ligger till...) därför att undersökning av förintelsen har skett kontinuerligt i 70 år typ, enligt den vetenskapliga metoden vilket grundar sig just på ifrågasättande.

Det är däremot förbjudet i flera länder att offentligt och aktivt förneka förintelsen utan hållbara bevis för att det skulle vara en bluff, då den anses vara ett historiskt bevisat faktum.

Skulle du kunna uppvisa kontrollerbara hållbara bevis för denna, av er förintelseförnekare påstådda, bluff. Ja då hade det blivit uppståndelse det kan jag garantera, men om det visar sig att era bevis håller så skulle det inte bli något åtal för den saken.

Men, ni har aldrig lyckats få fram några hållbara bevis, utan bara kastat fram mer eller mindre galna påståenden i 70 år som vid kontroll visat sig vara falska eller t o m avsiktliga lögner etc...

Och därför står du och alla andra förintelseförnekare med brallorna nere, fortfarande på ruta ett. Medan vi andra som förhåller oss till sanning och fakta, samt den vetenskapliga metoden med fysikens lagar och allt, har gått vidare och ser förintelsen som det historiska bevisade faktum den är. Vilket den kommer att fortsätta att vara ända tills något som motbevisar det läggs fram, vilket torde vara tämligen osannolikt med tanke på den digra bevisning som finns för förintelsen och att förintelseförnekarna står med noll bevis trots 70 års gastande om att allt är bluff...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2016-02-09 kl. 22:43.
2016-02-09, 22:56
Medlem
Citat:

Vittnesmålen är mer eller mindre värdelösa då många farit med osanning.

Och vad skulle denna utpressning bestått i

1. Du får X antal pengar

2. Du får behålla huvudet

Vore skojigt med någon form av belägg/bevis
2016-02-10, 06:00
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ja, du ser ju på väggarna att det inte är tegel, någon typ av betongslamning ser det ut som. Men det innebär ju att din lilla hypotes om poröst tegel inte håller.
Jaså det gör man, hur då ? Betongslamning? Ja det kan det vara, men knappast....... det har grov struktur. Det kan jag inte se här... Så jag har tittat vidare på dina bilder. Den nämner "building 5a " så låt oss titta på den då, då kommer detta fram: http://vho.org/GB/Books/trr/8.html lite ner har du bilder på building 5a på utsidan. Titta det är tegel !!!! ingen uns av betongvägg alls....

Tittar du på bilden lite längre ner, så ser du "building 5a" Tegelväggen är delvis genomdränkt av "blå färg". Men där ser du också att vissa tegel som är svagt blå, är murbruket inte uns blå nyans. Alltså mubruket och dess innehåll gynnar inte bildning av blåfärg. Det bero på teglet har hög procent av FE(järn) tvärt emot betong har. Först när teglet är genomdränkt av blåfärg som de tycks smittat murbruket. Kan vara så eftersom den har hög surhet så löser det upp det, eftersom HCN är en syra? Sedan regn "spolar bort" den blå murbruket.

Så "förnekares" teori om att bara för det inte finns blå färg i gaskammaren, så har det inte blivit ut satt för gas! är av okunskap... De är för dålig pålästa och sväljer allt som stämmer rin i sin värld. Allt annat är konspiration av sionisterna tycks det. Även jag skulle vara jude enligt er.... ändå har jag mer tysk arisk blod i mig än du har, tro jag. Det är bara tecken på desperation.

Så varför har inte andra tegelbaracker dessa mängd av blå färg? Kanske koncentrationen och torrheten var mycket högre i avlusningskammaren? De hade värme för att få igång HCN.
2016-02-10, 06:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ja, att HCN är giftigt behöver knappast påpekas men de där värdena är säkerligen väl tilltagna teoretiska säkerhetsgränser. Den enda fastställda empirin på området avrättningar kommer från USA, 3500 ppm och ändå tog det i genomsnitt nästan 10 min innan offret var dött. 5-15 minuter påstår väl er sida att det tog innan offren i Auschwitz var döda. Vilket i ljuset av fakta blir en skröna och särskilt som inget ferrocyanid påträffats i de förmenta gaskamrarna.
Antingen har du inte läst mitt inlägg eller så förstod du inte den... Cyanväte är högtoxiskt och snabbt dödande i tillräckligt höga koncentrationer Det tas snabbt upp via lungorna och inaktiverar vissa viktiga enzymer. Genom att hämma de metallinnehållande enzymerna, bl.a. cytokromoxidas, i den energigivande process som kallas cellandning i cellerna, kan inte syre utnyttjas och cellerna dör. Detta ger en allmänförgiftning. Det främsta målorganen vid cyanidförgiftning är centrala nervsystemet och hjärtat. Cyanväte är ett av de mest snabbverkande gifterna och kan förorsaka död inom några minuter till några timmar beroende på förgiftningsväg, dos och exponeringstid. Cyanid är även inkapaciterande vid doser avsevärt lägre än den dödliga då förmågan att handla rationellt avsevärt försämras. FRÅN foa. I klar text oavsett mängd den är dödlig, men ju mindre PPM ju längre tid tar det för dö... upp till ett par timmar.

Så fortfarande vad har du fått info på 3500 ppm ?
Sedan hur kunde Dan Andersson dö ? som jag nämnde i ett par inlägg innan!!
Dan Andersson omkom i rum 11 på hotell Hellman, beläget i Klarakvarteren i Stockholm, den 16 september 1920, där han befann sig för att söka arbete på tidningen Social-Demokraten. Hotellpersonalen hade rökt med vätecyanid mot vägglössen och inte vädrat enligt föreskrifterna. Klockan 3 på eftermiddagen hittades Andersson död. Vid samma tillfälle omkom även försäkringsinspektören Elliot Eriksson från Bollnäs.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dan_Andersson

Det talar emot dina teorier om nedre gränser för dödlighet... För annars hade Dan Andersson skrivit mer poesier..
2016-02-10, 08:55
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
M
Sen att det är brottsligt att ens undersöka förintelsen och ifrågasätta den är egentligen bevis nog för att alltihop är bluff (i flera länder). Det förklarar också varför så få velat gräva i det hela.

(min fetning)

Du Yegori, du ljuger så det sprutar ur öronen på dig.

1) Det är inte brottsligt att undersöka förintelsen.

2) Det är inte förbjudet att ifrågasätta förintelsen.

Varför ljuger du?
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-02-10 kl. 08:58.
2016-02-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
(min fetning)

Du Yegori, du ljuger så det sprutar ur öronen på dig.

1) Det är inte brottsligt att undersöka förintelsen.

2) Det är inte förbjudet att ifrågasätta förintelsen.

Varför ljuger du?

Varför hamnade Ursula Haverbeck, Germar Rudolf m.fl i fängelse då?

Så kallad förintelseförnekelse är olagligt i Tyskland.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laws...locaust_denial
2016-02-10, 09:19
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Varför hamnade Ursula Haverbeck, Germar Rudolf m.fl i fängelse då?

Så kallad förintelseförnekelse är olagligt i Tyskland.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laws...locaust_denial

Aha!!!!

Anser du Yegori att:

1) Forskning= Förintelseförnekelse?

2) Frågeställning= Förintelseförnekelse?

Eller du tycker att Forskning, frågeställning och förnekande är synonymer?
2016-02-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Och vad skulle denna utpressning bestått i

1. Du får X antal pengar

2. Du får behålla huvudet

Vore skojigt med någon form av belägg/bevis
T.ex. Elie Wiesels tal om blodgeysrar. Det där om lampskärmar och judisk tvål är också motbevisat.

Nuremberg: The last battle är en bra bok av David Irving.

Rättegångarna leddes av judar och då är det inte konstigt att det blev som det blev. Tredje part skulle ha ställt tyskarna inför rätta om någon.
2016-02-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Aha!!!!

Anser du Yegori att:

1) Forskning= Förintelseförnekelse?

2) Frågeställning= Förintelseförnekelse?

Eller du tycker att Forskning, frågeställning och förnekande är synonymer?

Allt måste tåla en undersökning. Om det ens bara kunde kallas dålig forskning så förtjänar ingen ett fängelsestraff för det. Då är det något fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in