Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-09, 21:56
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Trump är ju i princip 0 pk medans Clinton är extremt pk.

Jag är inte så speciellt insatt i amerikansk politik, men var står Clinton i förhållande till Merkel på den politiska skalan?
2016-02-09, 22:05
Medlem
Turrluffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är inte så speciellt insatt i amerikansk politik, men var står Clinton i förhållande till Merkel på den politiska skalan?
Beror på om du betalar henne. Då är hon där du vill att hon ska vara.
2016-02-09, 22:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Angela Merkel tillhör ju ett kristdemokratiskt parti på högerkanten och Hillary ett numera liberalt parti demokraterna på vänsterkanten.

Men jämför man deras åsikter så är det ganska lika vad gäller invandring, allmän sjukvård, skatter etc.

Även om nog Hillary är mera interventionistisk vad gäller utrikespolitiken. För Tyskland är ju militära insatser kontroversiella p.g.a. andra världskriget.

Det som är höger i Tyskland är vänster i USA, så långt till höger står den amerikanska politiken. På gott och ont.
2016-02-09, 22:09
Medlem
Hahahah CNN just nu reportern frågar en person vem han röstade på. Mannen svarar Trump såg ut som att hon skulle börja gråta.

Ser bra ut för Trump fler och fler säger att de röstade på honom. Verkar gynna honom att man röstar anonymt.
2016-02-09, 22:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om Trump vinner New Hampshire klart skall ni fira med något då?
2016-02-09, 22:14
Medlem
SvartChilis avatar
[quote=SvartChili|56299376]Okej. Det jag menade var, krigsinterventioner som destabiliserar landet och leder till civila offer.
Och Tunisien är väl ett rätt bra exempel under Clintons ledning. USA gör detta bäst, ställer till skada när de "vill verka för mänskliga rättigheter".

Då är det inte så PK.

Var Trump står som i krigsfrågan tycker jag är oklart.
Senast redigerad av SvartChili 2016-02-09 kl. 22:20.
2016-02-09, 22:17
Medlem
bernad_laws avatar
Nu har vi en dedikerad tråd för valet i NH, så allt som handlar direkt om det valet tas där. /Mod
2016-02-09, 22:43
Medlem
Menveds avatar
Det verkar som att Twitter håller på att stänga av Trump-anhängare en efter en.

http://www.breitbart.com/tech/2016/02/08/twitters-attempt-to-silence-generation-trump/
2016-02-10, 03:02
Medlem
Det var som fan Trump och Sanders tog hem det i NH

http://edition.cnn.com/

Citat:
Trump and Sanders win

Det där är ett stort djävla finger upp i röven på alla storföretag som varit vana att köpa sina kandidater. Ett anti-etablissemangs statement!
2016-02-10, 03:43
Medlem
Lite Trump hype för alla oss som dyrkar västvärldens räddare:

https://www.youtube.com/watch?v=P7eI8i6AssY
2016-02-10, 05:38
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
I någorlunda modern tid eller?
Jag vågar påstå att Dubya och Obongo har varit de två sämsta presidenterna i hela USA:s politiska historia, och helt klart de kanske två sämsta politikerna världen har skådat på många, många år. Och detta har de åstadkommit trots att de haft enormt mycket konkurrens från alla möjliga värdelösa och odugliga politiker tusentals år bakåt. För dig kanske detta inte betyder något eftersom vi inte är européer, men både George W. Bush och Obama är obestridligt delskyldiga till att ISIS folkmördar kristna assyrier i mellanöstern, på en skala som aldrig tidigare har skett förr. Och då skall du ha klart för dig, att mellanöstern har haft 2600 år på sig att folkmörda assyrier sedan Assyrien föll, och hela 1400 år på sig att göra det sedan islam erövrade mellanöstern, vilket har varit en gradvis och kontinuerlig upptrappning för varje sekel; muslimer har folkmördat assyrier allt brutalare för varje 100 år. När muslimerna erövrade Mesopotamien, började de gradvis med att ta bort "Asoristan" från regionens namn och ändrade det till "Irak". Och på den vägen har det fortsatt. Muslimska turko-mongoler decimerade assyrier enormt mycket, och turkarna och kurdernas allians under de senaste 200 åren fortsatte ännu intensivare på samma spår.

Men ISIS under de senaste två åren har nästan totalt rensat assyrier från Irak och Syrien. Och inte bara biologiska/genetiska/etniska assyrier, utan även assyriska kulturskatter har de förstört i stor utsträckning, vilket innebär en enorm förlust för mänsklig kultur och historia (forntidens assyrier dokumenterade mellanösterns och kringliggande regioners historia).

Detta har ISIS kunnat göra, som resultatet av att Bush invaderade Irak, och Obama lämnade Irak i ett alldeles för tidigt och instabilt läge, och efter det har Obama på alla sätt och vis tagit beslut eller inte tagit beslut, som har gynnat eller ignorerat ISIS; han har i princip gett ISIS fritt spelrum att göra exakt vad och hur de vill, med fullt stöd från Saudiarabien, Turkiet och andra muslimska USA-allierade skitländer.

Detta nonsensiska anti-assyriska vansinne kommer att få ett abrupt slut när Donald Trump erövrar Vita Huset!

Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Exempelvis Lyndon B. Johnson överträffar både GWB och Obama med råge när vi snackar om dåliga presidenter.
Knappast. Det är visserligen relaterade policies som du säkert förstår, men att LBJ implementerade anti-diskrimination och liknande rättigheter för svarta amerikaner kan inte på något sätt jämföra sig med den geopolitiska katastrofen som de två senaste AIPAC-köpta presidenterna har ställt till med.

Personligen längtar jag tills den dagen Bushobama mardrömmen är över. Och när Trump blir president kommer jag att försöka flytta till USA så fort som möjligt, då jag vill ta del av Trumpmagin och göra så gott jag kan i att investera i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det verkar som att Twitter håller på att stänga av Trump-anhängare en efter en.

http://www.breitbart.com/tech/2016/02/08/twitters-attempt-to-silence-generation-trump/
Inte bra, men det är förväntat. Förvånande att de inte började tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Det var som fan Trump och Sanders tog hem det i NH
Som förväntat, och det slutgiltiga valet kommer stå mellan Trump och Sanders eftersom de är de enda ideologiskt genuina och idealistiskt övertygade och övertygande presidentkandidaterna i det här valet. Hillary kommer inte hålla länge till, och Trump kommer bara att vinna efter New Hampshire.

Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Det där är ett stort djävla finger upp i röven på alla storföretag som varit vana att köpa sina kandidater. Ett anti-etablissemangs statement!
Så är det. Både Trump och Sanders har kört stenhårt på att pengar inte har någon plats inom amerikansk politik, eftersom båda förstår mycket väl den anti-kapitalistiska non-profit baserade Jesusprincipen att den som böjer sig för penningens makt, saknar all trovärdighet och styrka.

Trump är visserligen stenrik själv, och han är negativt färgad därefter (hans politik kunde ha varit miljövänligare), men detta innebär också att han för det mesta inte kommer att dansa efter rika lobbyisters pipa (såvida de inte gynnar USA förstås), eftersom ingen har köpt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Lite Trump hype för alla oss som dyrkar västvärldens räddare:

https://www.youtube.com/watch?v=P7eI8i6AssY
Här kan vi snacka musikmagi. Jag gillade det direkt och det var för mina öron en väldigt bekant musikstil, och föga förvånande men positivt överraskad, var det här 100% min musiksmak, nämligen, wagnerisk rockopera ā la Jim Steinman, enligt bandet själva, med starka Mega Man influenser. Kan inte bli bättre! Ååååh vad jag diggar detta. Och pro-Trump musikvideon till den låten är pricken över i.

Låten är mycket heroisk, energisk, snabb och "soaring" som Steinman brukar säga, och även om de har ljusår kvar tills de uppnår Steinman's rigorösa musikkvalitet, så är detta en bra början, inget snack om saken. Den låten påminner lite om Steinman's Bonnie Tyler klassiker, "Holding Out for a Hero".

Bandet ifråga:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Protomen

Låtens text:

"Hold Back the Night" or "Act III Song" (placeholder titles - official title is still undeclared as of 7/29/13):
http://protomen.wikidot.com/history-of-act-iii

^^ Det bästa som har kommit i musikväg från USA på väldigt länge. Tusen tack för att du länkade detta, måste jag säga. Kul att se Steinman's judiskt magiska musikinfluenser ta fart bland nya musiker och band.

Och notera även Trump, Putin och Jimmie Åkesson i musikvideon! Detta är helt klart framtiden för Västvärlden, om Trump vinner, vilket han måste och kommer att göra. Annars är det kört för oss alla, och vi kan se fram emot ett tredje världskrig när Merkel och resten av packet har importerat halva tredje världen med alla ISIS-anhängare, då kommer ISIS att börja folkmörda européer (kristna såväl som ateister) här på plats i Europa, nu när de inte längre har assyrier kvar att folkmörda i mellanöstern.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-02-10 kl. 06:02.
2016-02-10, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Häpnar varenda gång jag läser en flashback-skribent som är så extremt självgod att han kan kalla en man som är värd mer än sjuttio miljarder kronor och eventuellt kommer bli USA:s nästa president för "korkad".

Han har ju inte börjat från 0. Men även om han hade gjort det, är det omöjligt för en person att vara korkad om denne är rik?

Trump är korkad, det har fastslagits att han pratar på en tredjeklassares nivå och han har inte ens koll på hur han ska genomföra allting han sagt att han ska genomföra.

Citat:
The wall’s probably $8 billion, which is a tiny fraction of what we probably lose to Mexico

Är inte detta ett korkat uttalande från någon som går till val med löftet att bygga en mur och tvinga Mexiko att betala för den? Han vet ju inte ens vad det kommer kosta och han vet inte hur mycket pengar USA förlorar till Mexiko.

Det är så jävla white trash att anse att alla som har pengar måste vara intelligenta, att det är omöjligt att de är dumma.

Messi, Cristiano och Rooney måste ju vara Europas intelligenselit enligt dig, samtidigt som någon forskare eller professor som tjänar mikroskopiska summor i jämförelse hamnar någonstans under dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in