2016-02-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag flinade faktiskt åt det korkade utfallet i sista minuten - hon har ju berättat i målande termer om hans välmående, lugn, stabil och hur duktig han är samt kallat in karaktärsvittnen.
En person man riktigt vill dela en gofika med innan hon var klar med sina superlativ. Han vart ju en riktig mysfarbror..
Men det var faktiskt förväntat att hon skulle kasta in om RPU i sista minuten - finns det nåt som inte varit förvirrat?

Han kan sitta på livstid tills han ruttnar bort i nån fängelsehåla i Litauen sen.
Fast jag är nyfiken på en RPU för frisk tror jag inte han är med allt detta tejpande och strypande, men det är mer en egoistisk önskan.

Kollade upp ASP siffrorna nu och följande finns:

Det är faktiskt mycket man flinat åt, och det är ju bedrövligt. För detta är ett fall som påverkat mig djupt. Jag tänker ofta på denna flicka och hennes krossade framtidsdrömmar och inser hur skört livet är för de som är mest levande.

Av någon anledning har jag tagit mycket av det som hänt i denna sak, personligt. Jag blir kränkt varje gång familjen drabbas av utfall och påhopp, som fått benämningen försvar. En RPU när det hela var över, var ju slutklämmen på advokatens inkompetens.

Det var två personer, advokaten och klienten Nero, som förtjänade varandra. Har denna advokat egna barn?
2016-02-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har läst det du skriver 50 gånger, varav 40 av gångerna har det kommit från dig, så det behövs inga förklaringar vart kritiken ligger i eller vad du tycker än en gång, jag är på det klara med det. Jag tycker att du m.fl överdriver en hel del i eran skitkastning mot försvarsadvokaten.

Skulle du anlita henne om du själv var i knipa? Varför angriper du Develi?
2016-02-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33

Precis, och det saknas fingeravtryck på kniven han använde, den som låg i bilen. Han har uppenbarligen använt handskar ibland eller torkat av en del saker.

Det är väl "hantverkskniven" du menar. Ett av IR:s lite mer finurliga retoriska grepp.
2016-02-09, 16:18
Medlem
Gizurs avatar
Fast vilken linje skulle försvarsadvokaten ha drivit, givet förutsättningarna?

* NB hävdar att han aldrig träffat Lisa Holm
* NB hävdar att han är oskyldig
* Graverande DNA-bevisning mot NB påträffas på LH's kläder
* Platsen där LH's kropp hittas är en plats som NB har tillgång till
* NB har inget trovärdigt alibi för tiden då mordet begicks.

Hur ska man bortförklara den tekniska bevisningen och omständigheterna givet de förutsättningarna, annat än genom denna konspirationsteori? Klienten hävdar att han är helt oskyldig och aldrig träffat flickan.

Försvarsadvokaten hade ett uselt utgångsläge.
2016-02-09, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast vilken linje skulle försvarsadvokaten ha drivit, givet förutsättningarna?

* NB hävdar att han aldrig träffat Lisa Holm
* NB hävdar att han är oskyldig
* Graverande DNA-bevisning mot NB påträffas på LH's kläder
* Platsen där LH's kropp hittas är en plats som NB har tillgång till
* NB har inget trovärdigt alibi för tiden då mordet begicks.

Hur ska man bortförklara den tekniska bevisningen och omständigheterna givet de förutsättningarna, annat än genom denna konspirationsteori? Klienten hävdar att han är helt oskyldig och aldrig träffat flickan.

Försvarsadvokaten hade ett uselt utgångsläge.
Ingenting av kritiken handlar om ATT hon hade kunnat rädda balten - allting handlar om hennes förbannade sätt:
Det handlar om kritik vad det innebär att arbeta p-ro-f-e-s-s-i-o-n-e-l-l-t.

Jag börjar undra om folk inte ens begriper vad detta innebär iom att det ideligen åberopas att hon har en så svår klient? Ett argument som suger iom med att det historiskt sett finns betydligt vassare advokater med lika blånekande klienter som framfört betydligt mer intelligent argumentation.

Konspirationer, Twin Peak, Polisen ligger bakom plantering.

Att hon yrade runt, presenterade det hela förvirrat, att hon gick far beyond vad det gäller att peka finger åt polisen och MPS.
... Samt hennes fullständigt oetiska anfall mot pappan och förnedrande tal om att Lisa lekt i ladan.
Hennes framträdande, hennes presentation, hennes retorik var allt annat än bra. Hon pratade timme in och timme ut som om om hon försökte kväva rätten.
Detta är vad som kritiseras - det var ett vedervärdigt pladder.

-
2016-02-09, 16:42
Medlem
Lite skoj var det att LGWP reste ner till rättegången bara för att se och höra advokaten in action
2016-02-09, 16:44
Medlem
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/818316-5-bevis-som-fallde-lisa-holms-mordare

Här står det att Bilevicius DNA har även hittats på Lisas trosor.?????

Vet media, vad dom skriver om?
2016-02-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Nej, det var väldigt små mängder blod. Knappt synliga för ögat. Jag tror inte att Lisa fick en chans att försvara sig men hoppas kan man alltid. Han använde väl kökskniven att skära snöre med? Och han hade ett skärsår. Det behövs inte mer.

Aha, då så.. jag trodde det var betydligt mer.

Jag är fortfarande nyfiken på hur han fick henne från mopeden till över vägen och sen in i ladan.
2016-02-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Lite skoj var det att LGWP reste ner till rättegången bara för att se och höra advokaten in action

Undrar om han kommer beröra HR-domen i kvällens program? Han har väl redan sagt att domen var väntat.
2016-02-09, 16:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Det kan finnas andra, privatspanare, som är intresserade av fallet!
Och kan gå vidare med detta!

Sen tycker jag att här finns mycket skitsnack, om NB fam.
Det är inte lätt att vara mor till en mördare, hon är säkert i chock!

Tittade på SVT om just mammor till mördare, dom har ett rent helvete!
Är du på riktigt? Hur "lätt" tror du det är att vara mamma till mördarens offer då? Skitsnacket tycker jag ni apologeter och konspirationsteoretiker står för. Skäms.
2016-02-09, 16:55
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Använd inte Lisa Holm för att sprida rasism – låt familjen få sörja nu
http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/828930-anvand-inte-lisa-holm-for-att-sprida-rasism-lat-familjen-fa-sorja-nu

Hur skulle man kunna vinkla det rasistiskt när GM utseendemässigt har så tydliga nordeuropeiska drag? Fast skribenten kanske vände sig till afrikaner...

Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/818316-5-bevis-som-fallde-lisa-holms-mordare

Här står det att Bilevicius DNA har även hittats på Lisas trosor.?????

Vet media, vad dom skriver om?

Nyheter24 är bara en skräpproduktion som slänger ur sig dumheter på löpande band.
Noll koll.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-02-09 kl. 17:08.
2016-02-09, 16:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha...men då får man ju verkligen bara hoppas att det inte, inom dom närmaste åren, dyker upp nya mordfall på unga blonda flickor, med samma modus operandi som i mordet på Lisa Holm !

Du tror att detta modus operandi är smittsamt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in