Citat:
Ja, jag flinade faktiskt åt det korkade utfallet i sista minuten - hon har ju berättat i målande termer om hans välmående, lugn, stabil och hur duktig han är samt kallat in karaktärsvittnen.
En person man riktigt vill dela en gofika med innan hon var klar med sina superlativ. Han vart ju en riktig mysfarbror..
Men det var faktiskt förväntat att hon skulle kasta in om RPU i sista minuten - finns det nåt som inte varit förvirrat?
Han kan sitta på livstid tills han ruttnar bort i nån fängelsehåla i Litauen sen.
Fast jag är nyfiken på en RPU för frisk tror jag inte han är med allt detta tejpande och strypande, men det är mer en egoistisk önskan.
Kollade upp ASP siffrorna nu och följande finns:
En person man riktigt vill dela en gofika med innan hon var klar med sina superlativ. Han vart ju en riktig mysfarbror..
Men det var faktiskt förväntat att hon skulle kasta in om RPU i sista minuten - finns det nåt som inte varit förvirrat?
Han kan sitta på livstid tills han ruttnar bort i nån fängelsehåla i Litauen sen.
Fast jag är nyfiken på en RPU för frisk tror jag inte han är med allt detta tejpande och strypande, men det är mer en egoistisk önskan.
Kollade upp ASP siffrorna nu och följande finns:
Minst var 3:e man, dömd för mord, har psykopati.
(Laurell & Dåderman, 2005)
Psykopater i fängelse - studier via skattningslistan:
11-37% (Kanada och USA)
Norge 50%
Sverige 25-32%
England 26%
Dessa har alltså fått tillräckliga poäng för klassificering (PCL-R).
Studier (56 st, ålder 14-21) visar att 60% på paragraf 12-hem är psykopater av de manliga ungdomarna.
(Dåderman & Kristiansson, 2004;2005)
(Laurell & Dåderman, 2005)
Psykopater i fängelse - studier via skattningslistan:
11-37% (Kanada och USA)
Norge 50%
Sverige 25-32%
England 26%
Dessa har alltså fått tillräckliga poäng för klassificering (PCL-R).
Studier (56 st, ålder 14-21) visar att 60% på paragraf 12-hem är psykopater av de manliga ungdomarna.
(Dåderman & Kristiansson, 2004;2005)
Det är faktiskt mycket man flinat åt, och det är ju bedrövligt. För detta är ett fall som påverkat mig djupt. Jag tänker ofta på denna flicka och hennes krossade framtidsdrömmar och inser hur skört livet är för de som är mest levande.
Av någon anledning har jag tagit mycket av det som hänt i denna sak, personligt. Jag blir kränkt varje gång familjen drabbas av utfall och påhopp, som fått benämningen försvar. En RPU när det hela var över, var ju slutklämmen på advokatens inkompetens.
Det var två personer, advokaten och klienten Nero, som förtjänade varandra. Har denna advokat egna barn?