Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
Det är detta som är så fascinerande med FPC-mobben. Att påstå att det investerats så mycket i infrastruktur och ta det som en förevändning att det kommer vara statiskt. Finns det någon bransch som kan svänga lika fort som just mobilbranschen?
Det verkar dessutom som om man tror att fingeravtryck är något nytt. Jag använde det för 15 år sedan för första gången. Systemet ersattes så småningom med handgeometri avläsning istället då fingeravtrycken var så lätta att manipulera.
Personligen letar jag duktiga iris-företag för närvarande, det blir nästa stora grej, speciellt i dessa tider då världen med jämna mellanrum skräms upp med lätt överförbara virus.
Du...
Fingerprint används inte enbart i telefoner utan massa andra områden. Om du läser mer om dagens fingeravtryckavläsare, kommer du förstå vad som är nytt.
Jag köpte mitt första bärbar datorn i 2008 och det var en Dell XPS 13 med en inbyggd fingeravtryck öppnare. Man behövde svepa finger horizontalt för att låsa upp datorn och logga in. En Synas skräp. En gimmick utan någon daglig användning.
Provar man dagens fingeravtryckavläsare, sveper fingret elle enbart håller i den så kan man se skillnaden på hur långt produkterna har kommit. Fingeravtryckavläsare är här för att stanna de kommande åren och kommer användas tillsammans med en annan biometri egenskap.
Iris är inte helt "hetta" än för massingången. Flygplatser i UK valde att dumpa de du föreslår ... Irisskanning. Du kan även söka nyheten. Facial recognition troligen redan finns på plats hos säkerhetsbolagen och andra försvars relaterade organisation. Du kan läsa mer om två svenska företag som heter image systems och IMint. Koppla ihop det med Data mining så har du något grymt.