2016-02-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ancientacid
Se mina åsikter jag skrev ned för tre dagar sedan:
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Tycker att trenden var relativt given då, och ser ut som allting rullar på i samma tekniska trendkanal fortfarande.
Som sagt, vid kraftiga sättningar har TA en tendens att trumfa ren fundamenta.

Kortsiktigt (som i 1-6mån) tror jag personligen att aktien fortsätter handlas i nuvarande trend. Kan möjligtvis finna stöd vid låga 340kr, och prova trendtaket omkring 460kr, men givet senaste tidens relativt kraftiga nedgång finns risk (chans?) att momentumet tar kursen ned mot jämna 300kr.
Trevligt med TA synpunkter i dagisen här.

Uppskattad!

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du skall väl inte snacka om grön?
Dina 2 favvisar Fingerpint o Anonto tokrasar var varannan dag, bara att erkänna, du är ingen börsklippare helt enkelt

Tjena neger!

Hur mycket har du blankat och torskat denna gång?
Jag hoppas att FPC gjort dig rik på blankning och förhoppningsvis lärt dig blanka rätt så du slutar städa Statoil toaletter.

Ett tips: Läs BNP minilong FPC produkter , du som älskar blanka i FPC och förlora pengar. Warranter är något för dig.
2016-02-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Det är detta som är så fascinerande med FPC-mobben. Att påstå att det investerats så mycket i infrastruktur och ta det som en förevändning att det kommer vara statiskt. Finns det någon bransch som kan svänga lika fort som just mobilbranschen?
Det verkar dessutom som om man tror att fingeravtryck är något nytt. Jag använde det för 15 år sedan för första gången. Systemet ersattes så småningom med handgeometri avläsning istället då fingeravtrycken var så lätta att manipulera.

Personligen letar jag duktiga iris-företag för närvarande, det blir nästa stora grej, speciellt i dessa tider då världen med jämna mellanrum skräms upp med lätt överförbara virus.
Du...

Fingerprint används inte enbart i telefoner utan massa andra områden. Om du läser mer om dagens fingeravtryckavläsare, kommer du förstå vad som är nytt.

Jag köpte mitt första bärbar datorn i 2008 och det var en Dell XPS 13 med en inbyggd fingeravtryck öppnare. Man behövde svepa finger horizontalt för att låsa upp datorn och logga in. En Synas skräp. En gimmick utan någon daglig användning.

Provar man dagens fingeravtryckavläsare, sveper fingret elle enbart håller i den så kan man se skillnaden på hur långt produkterna har kommit. Fingeravtryckavläsare är här för att stanna de kommande åren och kommer användas tillsammans med en annan biometri egenskap.

Iris är inte helt "hetta" än för massingången. Flygplatser i UK valde att dumpa de du föreslår ... Irisskanning. Du kan även söka nyheten. Facial recognition troligen redan finns på plats hos säkerhetsbolagen och andra försvars relaterade organisation. Du kan läsa mer om två svenska företag som heter image systems och IMint. Koppla ihop det med Data mining så har du något grymt.
2016-02-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Trevligt med TA synpunkter i dagisen här.

Uppskattad!

Tjena neger!

Hur mycket har du blankat och torskat denna gång?
Jag hoppas att FPC gjort dig rik på blankning och förhoppningsvis lärt dig blanka rätt så du slutar städa Statoil toaletter.

Ett tips: Läs BNP minilong FPC produkter , du som älskar blanka i FPC och förlora pengar. Warranter är något för dig.

Oj, tog den så hårt?

Nej jag är inte svart, jag är vit.

Har bara blankat en gång i mitt liv och den gången blankade jag Fingerprint, och nej torskade inget utan tvärtom tjänade jag pengar.

Nej jag städar inte Statoiltoaletter, däremot är jag Platschef på en oljeplattform som Statoil äger (är där just nu faktiskt).
2016-02-08, 23:55
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Eftersom du saknar förmågan Läs vad media rapporterar och anta att det är korrekt. Här ...

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/02/08/roda-siffror-anda.html
https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/02/08/darfor-stortdok-fingerprint-i-oppningen.html
Media?
2016-02-09, 03:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag gick in idag.

Finns hopp nu.
Praise the Lord! Hade varit trevligt att se dig i tråden igen. Den är tyvärr överfylld av mestadels negativa ollonskallar nuförtiden.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-02-09 kl. 03:31.
2016-02-09, 06:43
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Praise the Lord! Hade varit trevligt att se dig i tråden igen. Den är tyvärr överfylld av mestadels negativa ollonskallar nuförtiden.
Första steget nådd, värderingen är bra här pe under 10 för 2016.

Sen kan det alltid rasa vidare till 300, 264 eller 200 men omöjligt att veta.
2016-02-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Inte för att vara sån, men du har varit överdrivet positiv och pushat att denna aktie ska ligga på 700-900 och är kraftigt undervärderad. Du har grinat varje gång någon skrivit något som inte är lika äckligt positivt som dig.

Nu är aktien snart under 300-strecket och fortsätter att rasa. Du kanske ska inse att du inte bara kan kräkas positivitet när en aktie rasar från 6-700 till strax över 300 (och fortsätter tappa) och att du kanske inte är en klippa på aktier isåfall?

Tråden går ut på att dela erfarenheter och diskutera möjligheterna att köpa/sälja/blanka/whatever. För att tråden då ska ge något i slutändan så behöver vi inte massor av sektmänniskor som dig, det behövs båda sidor.
2016-02-09, 10:44
Medlem
Jag köpte fpc strax innan den nådde sin peak. Sen dess har den i stortsett bara rasat. Det förundrade mig då jag som novis på aktier trodde att kursen borde gå upp ifall företaget ifråga fortsätter prestera. Men tydligen är det inte så det funkar så får helt enkelt se det som läropengar då jag är ny på aktier.
Men vem vet, kanske har man fått tillbaka pengarna inom 1-2 år.

Men vad tusan är det som styr aktiens utbud och efterfrågan ifall det nu inte endast är företagets prestation vilket jag i slutändan trodde det handlade om. Så jag vet till nästa gång jag handlar aktier.
2016-02-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrikaro
Men vad tusan är det som styr aktiens utbud och efterfrågan ifall det nu inte endast är företagets prestation vilket jag i slutändan trodde det handlade om. Så jag vet till nästa gång jag handlar aktier.
Det är ju folk som dig!
2016-02-09, 11:37
Medlem
Citat:
Men vem vet, kanske har man fått tillbaka pengarna inom 1-2 år.

Med tanke på att FPC backat 50% sedan toppen är dina förväntningar på börsens avkastning nog lite höga.. Speciellt för en som precis köpt FPC på toppen i tron om att den skulle fortsätta upp.
2016-02-09, 11:54
Medlem
Citat:

Psykologi styr aktiers värde. Vet man däremot det verkliga värdet på bolaget och vad man är villig att betala så kan man sitta lugnt och vänta tills priset blir det rätta.
2016-02-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Psykologi styr aktiers värde. Vet man däremot det verkliga värdet på bolaget och vad man är villig att betala så kan man sitta lugnt och vänta tills priset blir det rätta.
Vad är bolaget värd då enligt dig? Det skulle ju hjälpa din blankning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in