2016-02-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpMan
Vilket skitsnack.

3/12 går man ut och säger att man bedömer att det finns tillräckligt med rörelsekapital för den kommande tolvmånadersperioden, 2 månader senare släpper man en rapport med än mer "briljanta" idéer och snack om NE igen. Vad är det för skojare som driver Anoto?
Att de gick back med 40 MSEK påverkar givetvis kursen, men tilliten mot Stein är nära 0 nu när han är igång med sina emissioner igen.

Jag ser bara att det finns två alternativ;
1. Stein visste vid släppet av prospektet att man skulle köpa 3 bolag men missade helt att man i samma dokument ljög för sina ägare.

Varför köpte i så fall Stein själv 600.000 aktier och två övriga insiders runt 1.000.000 aktier så sent som i November för runt 1:- om dom ska blåsa oss?
Citera
2016-02-09, 10:56
Medlem
Den som inte begriper att vi återigen ganska snart kommer upp och över 1:- ska inte hålla på med aktier.

Enklare än så här blir det inte att lägga vantarna på 20-30% på kort sikt eller en dubbling på lite längre.

Tog själv tacksamt emot ytterligare en post på 30.000 aktier nyss
Citera
2016-02-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Frågan är varför småsparare fortsätter att ge sina pengar till Anoto, med ytterligare utspädning som enda belöning? Det är väl bara att sitta vid sidlinjen och låta andra pissa bort sina pengar, och kliva in om de lyckas vända till vinst?

Men jävlar vad du spammar. Du kan inte få en vinst i kombination med en låg aktiekurs.

Du tjatar om det mest grundläggande i aktiehandel. Allt eftersom ett företag närmar sig och slutligen uppvisar en god vinst stiger aktiekursen.

Du kan inte få en hög vinst och ett lågt pris på aktien. Det är en fullständig omöjlighet.

Du har två val; köp nu med potential att aktiekursen mångdubblas eller vänta tills vinsten kommer och köp aktien den dagen betydligt dyrare.
Citera
2016-02-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men jävlar vad du spammar. Du kan inte få en vinst i kombination med en låg aktiekurs.

Du tjatar om det mest grundläggande i aktiehandel. Allt eftersom ett företag närmar sig och slutligen uppvisar en god vinst stiger aktiekursen.

Du kan inte få en hög vinst och ett lågt pris på aktien. Det är en fullständig omöjlighet.

Du har två val; köp nu med potential att aktiekursen mångdubblas eller vänta tills vinsten kommer och köp aktien den dagen betydligt dyrare.
Ett tredje val är även att avstå från köp helt, och se att aktien blir billigare.
Finns många fina tradingmöjligheter i denna aktien, tex idag.
Men förstår dock inte varför du tror det är självklart att aktien kommer stiga upp till skyarna. Man hör år på år hur folk här inne säger att detta är anotos år. Känns konstigt att detta kanonår inte kommit ännu.
Citera
2016-02-09, 12:44
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Får man avkastning när man blir utspädd 2-3 gånger per år, menar du?
Citera
2016-02-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canslim
Ett tredje val är även att avstå från köp helt, och se att aktien blir billigare.
Finns många fina tradingmöjligheter i denna aktien, tex idag.
Men förstår dock inte varför du tror det är självklart att aktien kommer stiga upp till skyarna. Man hör år på år hur folk här inne säger att detta är anotos år. Känns konstigt att detta kanonår inte kommit ännu.

Har jag sagt att det är självklart?

Vad har tradingmöjligheter med mitt svar att göra, som även det förövrigt ett barn förstår.

Jag svarade en kille som sitter och spammar om att det är obegripligt att man köper aktien i dag i stället för att vänta tills företaget gör en vinst. Inget annat.

Undra vem som mest av oss förtjänar den irriterande barnsliga:
Citera
2016-02-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Får man avkastning när man blir utspädd 2-3 gånger per år, menar du?

Nej, på samma sätt som du inte får en avkastning när ett företag köper tillbaka sina egna aktier.
Citera
2016-02-09, 16:26
Medlem
Citat:
Har jag sagt att det är självklart?

Vad har tradingmöjligheter med mitt svar att göra, som även det förövrigt ett barn förstår.

Jag svarade en kille som sitter och spammar om att det är obegripligt att man köper aktien i dag i stället för att vänta tills företaget gör en vinst. Inget annat.

Undra vem som mest av oss förtjänar den irriterande barnsliga:
Kommenterar mer din allmänna syn på aktien. Du har haussat den i flera veckor.
Senast igår sade du att aktien skulle återhämta sig till lunch. Istället så gick den ner 30%.

Anoto har potential men historien fortsätter att upprepa sig, dvs mycket snack och lite verkstad. Menmen, detta är bara min syn på det.
Citera
2016-02-09, 18:00
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Nej, på samma sätt som du inte får en avkastning när ett företag köper tillbaka sina egna aktier.
Genom återköp får man en större kaka av framtida vinster, tvärtom med utspädningar. Hur många fler nyemissioner innan Anoto går med vinst och delar ut?
Citera
2016-02-09, 20:01
Medlem
Mercinhos avatar
Hur var det med HP avtalet? Nämndes det något i kvartalsrapporten? Skall produkter säljas som "tillbehör" eller integrerad i huvudprodukterna?

Kan bli en lärorik aktie att bevaka från sidan.
Citera
2016-02-09, 20:04
Medlem
Mercinhos avatar
Hittade kvartalsrapporten:

http://anoto.com/media/110294/anoto-quarterly-report-en_2015_q4_final.pdf
Citera
2016-02-09, 20:46
Medlem
Har hört rykten om att de är kvalitets problem med 55" skärmarna.... Undrar och vad som händer med HP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in