Citat:
Ursprungligen postat av
Mercinho
Utspädningen läst jag faktiskt inte om i alla PM som släpptes igår. För dig må det vara skitsnack men för mig , som jag ser börsen, är det fullt möjligt. Precise Biometrics är ju ett bolag som tjänade inga pengar men ändå stod aktiekursen över 5-6 kr relativt länge. Så sannolikheten att den når 1,5-2 kr ser jag absolut som en möjlighet. Allt är möjligt på börsen.
Jag gissar att många tror att Anoto kommer släppa en PM som kommer skjuta aktiekursen över singelsiffrig övernatt.
Ett mycket intressant bolag men ledningens agerande är inte helt 100% att lita på.
Jag är därför ute från Anoto.
Märkligt argument att allt är möjligt på börsen, jag förstår inte vad din poäng är? Menar du att man ska investera till höger och vänster utan att beakta ett företags fundamenta då det finns ett fåtal bolag som är ett undantag till regeln?
Att jämföra två helt olika bolag funkar sällan i verkligheten, likväl kan jag jämföra Anoto med Mavshack då deras gemensamma nämnare är att man inte går med vinst.
Vi har länge väntat på ett PM som ska få kursen att gå i rätt riktning, istället får vi information om NE och anställningar. Om det kommer PM om något annat så publiceras det i samband med en rapport som visar röda siffror och dåliga nyheter.
Edit: Citerar Stein från rapporten: "Anoto
kan inte kommentera specifika produktplaner eller
tidplaner för produktlanseringar för andra syften än att bekräfta att arbetet fortskrider
enligt plan och vi förväntar oss att affärsrelationen med HP kommer generera betydande intäkter under de
kommande åren." Det räcker att han säger att det inte kommer ske under 2016, det kallas att vara transparent och man slipper då hamna i ett knivigt läge. Om det sedan visar sig att man faktiskt hinner leverera under 2016 så är det en
god nyhet som tas emot positivt av marknaden.