2016-02-08, 23:24
Medlem
Lyssnade på webpresentationen och Q&A med Stein. Tycker han verkade ganska pressad och gjorde ett svagare intryck än förra gången. Tror han känner press på att leverera, men han vet att det kommer att ta tid...jag är rädd att nästa kvartalsrapport också lyser otäckt röd.

Sen denna modell att inte släppa ordentliga PM mellan rapporterna, utan samla ihop allt...nja.

Utspädning igen i samband med mer väntan på HP och sur börs..neråt.

Jag kan tänka mig att köpa lite försiktigt runt 0,6:-.
Citera
2016-02-08, 23:34
Medlem
Resultat på - 40 msek för kvartalet och p/s 4 är inte direkt förtroendegivande.
Citera
2016-02-08, 23:43
Medlem
P.Gs avatar
2 nyemissioner 2013, 2 nyemissioner 2014 och 3 nyemissioner 2015, varför folk fortsätter ösa in pengar i bolaget är obegripligt. Kan någon förklara varför det är så viktigt att hänga med från början när bolaget fortfarande gör förlust?
Citera
2016-02-09, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
2 nyemissioner 2013, 2 nyemissioner 2014 och 3 nyemissioner 2015, varför folk fortsätter ösa in pengar i bolaget är obegripligt. Kan någon förklara varför det är så viktigt att hänga med från början när bolaget fortfarande gör förlust?

https://www.youtube.com/watch?v=ydv-0jk9iSg
Citera
2016-02-09, 07:11
Medlem
alienfins avatar
Ni verkar ju vara rätt korkade om ni tror att pengarna går förlorade. Värdet ligger kvar hos bolaget med ökad vinst när man armar ut mellanhänder. Men så fort vissa ser NE.. oooo jättedåligt utan att ha en minsta tanke på syftet. Korkat som sagt..
Citera
2016-02-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Aktien backade pga röda siffror.

Däremot, Anoto har väldigt mycket i pipen för att nå 1,5-2 kr inom , är min gissning. Mina belägg till 1,5-2 kr som aktiekurs är pga de tre nya förvärningar som nämnts idag, Cime tech som det ryktats om och HP avtalet. Själva HP avtalet bjöd inga positiva effekter i aktiekursen och istället började den långsamt gå nedåt.

Utöver det ovannämnda, du har lansering av nya produktkategorier såsom, stora skärmar och patentdokument där Anoto är skriven.

Kolla man den historiska aktiekurs utveckligen, det är väldigt sannolikt att aktiekursen uppstudsar tillbaka mot 1 kr. Aktiekursen står vid 0,700 kr vilket tyder på att det är sannolikt att den går och besöker 0,65 nivån igen som för några veckor sedan. Man bör tillägga att även OMXS30 står vid 1275 vid skrivande stund.

Jag äger inte aktien däremot har jag aktien under bevakning.

Vilket skitsnack.

3/12 går man ut och säger att man bedömer att det finns tillräckligt med rörelsekapital för den kommande tolvmånadersperioden, 2 månader senare släpper man en rapport med än mer "briljanta" idéer och snack om NE igen. Vad är det för skojare som driver Anoto?
Att de gick back med 40 MSEK påverkar givetvis kursen, men tilliten mot Stein är nära 0 nu när han är igång med sina emissioner igen.

Jag ser bara att det finns två alternativ;
1. Stein visste vid släppet av prospektet att man skulle köpa 3 bolag men missade helt att man i samma dokument ljög för sina ägare.
2. Vid släppet av prospektet hade Stein inte en aning om att man skulle köpa dessa 3 bolag. Det innebär att de har haft hela 2 månader på sig att planera förändringarna i Anoto.

Lugnande..

Edit: Prospektet finns för övrigt inte kvar på anotos hemsida - http://anoto.com/investors/prospectus, bäst att gömma sitt misstag illa kvickt!
Senast redigerad av WakeUpMan 2016-02-09 kl. 07:51.
Citera
2016-02-09, 08:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Ni verkar ju vara rätt korkade om ni tror att pengarna går förlorade. Värdet ligger kvar hos bolaget med ökad vinst när man armar ut mellanhänder. Men så fort vissa ser NE.. oooo jättedåligt utan att ha en minsta tanke på syftet. Korkat som sagt..
Frågan är varför småsparare fortsätter att ge sina pengar till Anoto, med ytterligare utspädning som enda belöning? Det är väl bara att sitta vid sidlinjen och låta andra pissa bort sina pengar, och kliva in om de lyckas vända till vinst?
Citera
2016-02-09, 08:52
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpMan
Vilket skitsnack.

3/12 går man ut och säger att man bedömer att det finns tillräckligt med rörelsekapital för den kommande tolvmånadersperioden, 2 månader senare släpper man en rapport med än mer "briljanta" idéer och snack om NE igen. Vad är det för skojare som driver Anoto?
Att de gick back med 40 MSEK påverkar givetvis kursen, men tilliten mot Stein är nära 0 nu när han är igång med sina emissioner igen.

Jag ser bara att det finns två alternativ;
1. Stein visste vid släppet av prospektet att man skulle köpa 3 bolag men missade helt att man i samma dokument ljög för sina ägare.
2. Vid släppet av prospektet hade Stein inte en aning om att man skulle köpa dessa 3 bolag. Det innebär att de har haft hela 2 månader på sig att planera förändringarna i Anoto.

Lugnande..

Edit: Prospektet finns för övrigt inte kvar på anotos hemsida - http://anoto.com/investors/prospectus, bäst att gömma sitt misstag illa kvickt!
Utspädningen läst jag faktiskt inte om i alla PM som släpptes igår. För dig må det vara skitsnack men för mig , som jag ser börsen, är det fullt möjligt. Precise Biometrics är ju ett bolag som tjänade inga pengar men ändå stod aktiekursen över 5-6 kr relativt länge. Så sannolikheten att den når 1,5-2 kr ser jag absolut som en möjlighet. Allt är möjligt på börsen.

Citat:
Frågan är varför småsparare fortsätter att ge sina pengar till Anoto, med ytterligare utspädning som enda belöning? Det är väl bara att sitta vid sidlinjen och låta andra pissa bort sina pengar, och kliva in om de lyckas vända till vinst?
Jag gissar att många tror att Anoto kommer släppa en PM som kommer skjuta aktiekursen över singelsiffrig övernatt.

Ett mycket intressant bolag men ledningens agerande är inte helt 100% att lita på.

Jag är därför ute från Anoto.
Citera
2016-02-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Utspädningen läst jag faktiskt inte om i alla PM som släpptes igår. För dig må det vara skitsnack men för mig , som jag ser börsen, är det fullt möjligt. Precise Biometrics är ju ett bolag som tjänade inga pengar men ändå stod aktiekursen över 5-6 kr relativt länge. Så sannolikheten att den når 1,5-2 kr ser jag absolut som en möjlighet. Allt är möjligt på börsen.

Jag gissar att många tror att Anoto kommer släppa en PM som kommer skjuta aktiekursen över singelsiffrig övernatt.

Ett mycket intressant bolag men ledningens agerande är inte helt 100% att lita på.

Jag är därför ute från Anoto.

Märkligt argument att allt är möjligt på börsen, jag förstår inte vad din poäng är? Menar du att man ska investera till höger och vänster utan att beakta ett företags fundamenta då det finns ett fåtal bolag som är ett undantag till regeln?

Att jämföra två helt olika bolag funkar sällan i verkligheten, likväl kan jag jämföra Anoto med Mavshack då deras gemensamma nämnare är att man inte går med vinst.

Vi har länge väntat på ett PM som ska få kursen att gå i rätt riktning, istället får vi information om NE och anställningar. Om det kommer PM om något annat så publiceras det i samband med en rapport som visar röda siffror och dåliga nyheter.

Edit: Citerar Stein från rapporten: "Anoto kan inte kommentera specifika produktplaner eller tidplaner för produktlanseringar för andra syften än att bekräfta att arbetet fortskrider
enligt plan och vi förväntar oss att affärsrelationen med HP kommer generera betydande intäkter under de kommande åren." Det räcker att han säger att det inte kommer ske under 2016, det kallas att vara transparent och man slipper då hamna i ett knivigt läge. Om det sedan visar sig att man faktiskt hinner leverera under 2016 så är det en god nyhet som tas emot positivt av marknaden.
Senast redigerad av WakeUpMan 2016-02-09 kl. 09:56.
Citera
2016-02-09, 09:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Helt rätt..
Citera
2016-02-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpMan
Märkligt argument att allt är möjligt på börsen, jag förstår inte vad din poäng är? Menar du att man ska investera till höger och vänster utan att beakta ett företags fundamenta då det finns ett fåtal bolag som är ett undantag till regeln?

Att jämföra två helt olika bolag funkar sällan i verkligheten, likväl kan jag jämföra Anoto med Mavshack då deras gemensamma nämnare är att man inte går med vinst.

Vi har länge väntat på ett PM som ska få kursen att gå i rätt riktning, istället får vi information om NE och anställningar. Om det kommer PM om något annat så publiceras det i samband med en rapport som visar röda siffror och dåliga nyheter.

Edit: Citerar Stein från rapporten: "Anoto kan inte kommentera specifika produktplaner eller tidplaner för produktlanseringar för andra syften än att bekräfta att arbetet fortskrider
enligt plan och vi förväntar oss att affärsrelationen med HP kommer generera betydande intäkter under de kommande åren." Det räcker att han säger att det inte kommer ske under 2016, det kallas att vara transparent och man slipper då hamna i ett knivigt läge. Om det sedan visar sig att man faktiskt hinner leverera under 2016 så är det en god nyhet som tas emot positivt av marknaden.

Men Steins huvuduppgift är inte att snacka upp den egna aktiekursen.

Jag ser hellre en VD som kommunicerar lite klumpigt men förhoppningsvis ärligt än en gammal telekomanalytiker som har sitt kontor som tradingrum, är uppkopplad mot börsen och dygnet runt sitter och parerar aktiens rörelse med pm som i fallet med tex Johan.
Citera
2016-02-09, 10:50
Medlem
Citat:

Ja, för man vill inte betala tex 23:-/aktie.

Man köper just nu potential till en hög kursstegring.

Är du totalt grön på aktiemarknaden eller kan du förklara varför du ställer så obegripligt korkade frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in