Citat:
Ursprungligen postat av
qrizze
Mitt primära operativ är OSX privat och Windows på jobbet. Men då vi även kör Linux på jobbet på endel servrar så ingår Linux i mitt vardagliga jobb med. Skall jag sitta mycket med Linuxservarna så brukar jag oftast köra min Mac då man kan använda terminalen direkt från datorn istället för att använda ex. Putty.
Haft med planer att köra ett linuxsystem som primärt operativsystem med. Och sedan köra de programmen som behövs i Windowsmiljö virtuellt. Men det blir inte av då det är så segt och sitta och installera om en dator.
Att lära sig linux är oftast det lättaste att sitta själv och meka. Sitta och googla. Testa lite olika system och bygga upp olika lösningar.
Ah ok.. Osx och prylar. Jag körde mest det när jag höll på med grafisk design för länge sen.. Var många grafiska designers som körde Osx då..
(OSX känns rätt bra säkerhets-mässigt också. Medans Windows kan vara mer sårbart om man tänker i ett sånt perspektiv. )
Men jag gillar faktiskt Windows. Har fått iordning mitt system ganska fint på sistonde. "System hardening", och så att jag har uppsikt utav allt som händer på datorn som IDS/HIPS, och massa annat..
Jo, jag orkar inte ominstallera mitt system. Går ju att köra dual boot också, men jag tycker själv att VMware är en bra lösning.. Senaste versionen är bra..
Men ska försöka använda linux lite mera framöver..
Fast Windows har och kommer nog förbi mitt operativsystem. Windows 7 ultimate x64.
Inte testat 8:an, men känner att jag är nöjd med hur min setup ser ut för tillfället.
Jo, man har ju lärt sig kommandon i Unix genom att googla förr och sånt..
Har uträttat endel där..
Men skulle vara nice att fördjupa sig lite bara.. Det fria operativsystemet..
Men det får som sagt bli igenom VMware. Tycker att Windows har ett stort utbud utav saker och sånt..
Nu får det bli film-tajm..