2016-02-08, 22:33
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nej men vi ska inte ha en segregation där människor bor uppdelat efter plånboken, alla områden ska vara bra. Med tolerans och gemenskap bygger vi Sverige 2.0

Inget område är bra, efter endast 2 % muslimer blir det White Flight
Citera
2016-02-08, 22:35
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nu är det väl kanske inte så att det är alla i Askim, Skintebo och Fiskebäck som totalt tappat det bara för att de skall öppna tillfälliga bostäder för flyktingar. Jag tänker att det är ett ganska litet antal högljudda och jobbiga individer, ofta äldre riktigt konservativa människor, som bott i området länge som helt enkelt inte vill ha några nya element i sitt fina område.

Men i GP's sammanställning så hade det kommit in typ 40 protester från Skintebo. Från det planerade boendet på Fridkullagatan i Mölndal (också helt ok område) så hade 0 protester inkommit till kommunen.

Det hade vart intressant att på riktigt få veta mer vad detta beror på. Alltså på allvar.
Området omkring Fridkullagatan har ju varit relativt berikat ganska länge, de bor kanske inte där men de finns där. Kriminella dagdrivare befolkar redan bussarna där dag som natt. Relativt stora mängder invandrade studenter bodde (4 man per lägenhet) i studentghetton i området tills det slutade vara gratis för dem att plugga här. Fridkullagatan ligger dessutom relativt nära ensamkommande-epicentrumet Mölndal.
Ett asylboende vid Fridkullagatan ger fler invandrare men inte så väldigt många fler, det är svaret.
Senast redigerad av Schering 2016-02-08 kl. 22:38.
Citera
2016-02-08, 22:36
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Jag förstår att du är kvinna, men jag som man har enorma problem med att 8 av 10 invandrare jag ser i det offentliga är män, så sluta med det föråldrade uttrycket rasist, det låter bara löjligt.

Jag uppskattar inte heller att vi nu har en växande kultur där kvinnor och tjejer skall täckas i slöja, skynke eller gamla för stora kläder för att avsexualisera och göra henne personlighetslös och där hela familjens heder hänger på kvinnans kön.

Tror du denna kultur kommer kunna leva sida vid sida med vår mellan könen jämlika kultur där kvinnan har ett eget liv och fritt får välja sin partner?

Jag är en man. Varför kan jag inte raljera över att ni är rasister? De som skriver i den här tråden i allmänhet och du i synnerhet är ju själva definitionen av en sådan. Helt ointressant att snacka med dig läsa ditt fåniga dravel.
Citera
2016-02-08, 22:39
Medlem
Citat:
Du pratar om att man skall hota politiker för att få som man vill. Tänker att det är ungefär så kriminella gäng fungerar.

Jag tycker att man skall rösta fram de politiker man vill ha och sedan låta makten ha sin gång. Om pöbeln skötte sig idag så är det något fint och bra, speciellt i dessa tider. Det var isf ett mycket skönt besked, lätt att hetsa på internet men öga mot öga så var de iaf hyfsat hövliga visar det sig.
Nej, inte hota politiker utan hota med att protestera högt och ljudligt. Tycker du att vi har de politiker vi förtjänar? Gillar du hur Sverige har blivit och hur det verkar bli när grupper ställs mot varandra? Tror du att denna massinvandring gynnar de invandrare som redan är här? Jag pissar faktiskt på den liberala, humanistiska drömmen, den funkar inte.

Har du några egna hållbara argument, än att bara hyvla på?
Citera
2016-02-08, 22:40
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Området omkring Fridkullagatan har ju varit relativt berikat ganska länge, de bor kanske inte där men de finns där. Kriminella dagdrivare befolkar redan bussarna där dag som natt. Relativt stora mängder invandrade studenter bodde dessutom (4 man per lägenhet) i studentghetton i området tills det slutade vara gratis för dem att plugga här. Ett asylboende vid Fridkullagatan ger fler invandrare men inte så väldigt många fler, det är svaret.

OK, det förklarar fridkullagatan. Stänga gränser eller inte, någonstans skall ju dem som är här ta vägen. Det finns ett boende för ensamkommande (40 st) bara några hundra meter från där jag bor i en kranskommun till GBG mitt i ett villaområde. Inget har hänt och man märker inte av boendet över huvud taget. Skulle troligen vara skränigare och skapa mer problem om det var 40 svenska tonåringar utan föräldrar på ett boende i området. Något motstånd fanns inte heller men så slogs det ju inte upp så i tidningarna heller. Någon enstaka kärring i någon fb grupp tyckte att det skulle bli jobbigt men sen har jag inte hört något.
Citera
2016-02-08, 22:41
Citat:
Jag är en man. Varför kan jag inte raljera över att ni är rasister? De som skriver i den här tråden i allmänhet och du i synnerhet är ju själva definitionen av en sådan. Helt ointressant att snacka med dig läsa ditt fåniga dravel.

Vad är rasist enligt dig?
Citera
2016-02-08, 22:43
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Det är faktiskt synd att förstöra den lilla kustnära natur som finns kvar ute i väst. Varför inte bygga på öarna istället? Där finns det plats, öar där det finns boende och butik menar jag nu. Myspys för integrationen. Eller varför inte på planerna bakom Slottskogen, mot Majorna till. Perfekt, mitt i smeten - toppen för integration.

Bra ide. I Slottstaden och Majorna är FI, MP och V stora. De skulle vara glada över berikning. Möjlighet till spännande möten i Slottskogen mellan 'barn' och joggande tjejer.
Citera
2016-02-08, 22:45
Medlem
grey.eagles avatar
Det som är riktigt illa är att reinfäll efter valet 2010 när Sd kom in i riksdagen, så gjorde han upp med MP om att släppa in somalier som inte kunde bevisa vem de var, intill dess var de stoppade pga av att de inte kunde uppvisa ett giltigt pass.

reinfäll släppte dessa regler för att HÄMNAS dem som röstade på SD. Psykopater gillar hämnd, en statsman som hämnas man tro inte det är möjligt, o alla som röstade på reinfää efter detta förtjänar precis allt dem nu får.
Citera
2016-02-08, 22:47
Medlem
Det är en process att gå från en del av etablissemanget med flyktingvurm och "nej till rasism".

Många håller ut så länge de kan. De vill inte vända sig till den andra sidan. För... tänk om.... hatarna har en poäng i frågan.... kommer man börja bli en flashback-hatare...? Hänga på avpixlat och hatsidor...? Eller .... rösta SD...? (hemska tanke)

Klart att de som de senaste åren så starkt kämpat för "alla likas värde" finner det mycket svårt att nu vända riktning. Att acceptera att man haft fel. Att det faktiskt inte varit bra att trycka på folk runt om i landet denna mångkultur med alla problem det inneburit.

Många kommer att hålla ut till slutet, definitivt. Vi ser dock att de invandringspositiva fanatikerna börjar tappa luft rejält. Jag tror att Arnstad debatten kanske var början till slutet för intelligensian.
Kvinnornas ömmande hjärtan var kanske orsaken att det började vurmas för massinvandring. Nu är det kvinnor som är oroliga för sina barns välmående som kanske vänder skutan. De har inte samma principer av att "gå i döden för sin tro" som vissa män kan ha. Har man barn på 10-15 år vill man ju inte ha ett boende för ensamkommande skäggbarn bredvid.
För att inte tala om tomtvärdet... Hihihi. Vem vill bo granne med en flyktingförläggning? Snyggt jobb hipsters.
Kanske detta blir droppen som orsakar att bostadsbubblan spricker?

Fanatiker har den egenskapen att när vettiga argument tar slut börjar de göra pseudoargument, vilket vi kunnat se av t.ex. Fredrik Virtanen och andra godhetsivrare. De mer intelligenta godhetsivrarna har däremot tystnat något.

Vi som suttit på flashback länge har inte behövt hyckla. Vi står stabilt i våra ståndpunkter och kan se oss som goda människor ÄVEN om vi är emot massinvandring. Det är denna psykologiska process som nu göteborgarna på mötet måste genomgå. Man KAN tycka att invandringspolitiken är för jävlig och ÄNDÅ tycka att alla har lika värde.
Citera
2016-02-08, 22:49
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Nej, inte hota politiker utan hota med att protestera högt och ljudligt. Tycker du att vi har de politiker vi förtjänar? Gillar du hur Sverige har blivit och hur det verkar bli när grupper ställs mot varandra? Tror du att denna massinvandring gynnar de invandrare som redan är här? Jag pissar faktiskt på den liberala, humanistiska drömmen, den funkar inte.

Har du några egna hållbara argument, än att bara hyvla på?

Mitt argument är att ta det lite lugnt så blir nog allt bra. Har du inget jobb, försök skaffa dig ett.

Jag tycker att våra politiker är bra i allmänhet, även vår i sociala medier bespottade regering. Varför är MP skit? De värnar om miljön, är det dåligt? Du skall vara glad för att det finns folk som Ygeman som vill styra Sverige för en lön på 100,000 kr / månad när de kunde få ett toppjobb i vilket toppföretag som helst. Det gäller alla våra ständigt bespottade politiker. Och kommunpolitikerna skall vi inte prata om, de har ju inte ens bra betalt trots mycket stort ansvar.
Citera
2016-02-08, 22:50
Citat:
OK, det förklarar fridkullagatan. Stänga gränser eller inte, någonstans skall ju dem som är här ta vägen. Det finns ett boende för ensamkommande (40 st) bara några hundra meter från där jag bor i en kranskommun till GBG mitt i ett villaområde. Inget har hänt och man märker inte av boendet över huvud taget. Skulle troligen vara skränigare och skapa mer problem om det var 40 svenska tonåringar utan föräldrar på ett boende i området. Något motstånd fanns inte heller men så slogs det ju inte upp så i tidningarna heller. Någon enstaka kärring i någon fb grupp tyckte att det skulle bli jobbigt men sen har jag inte hört något.

Men bara för att 1 (ett) av sveriges HVB-hem funkar förringar inte problemen på de 1999 andra!

Det öppnar 50 nya HVB-hem i veckan för ensamkommande män dessutom!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/antalet-hvb-hem-slar-rekord
Citera
2016-02-08, 22:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
De som kan komma att drabbas av detta måste vara högljudda och bestämda. Funkade i Vendelsö, och lär fungera på andra ställen också. Politikerna måste förstå att de går över gränsen då de placerar boenden på extremt olämpliga platser!

Var är lämpligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in