2016-02-08, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrBlopp
Du missförstår. Vi är helt överens, det var ett svek som sällan kommer glömmas. Och moderaterna kommer inte få min röst igen, den går till SD.

Min poäng var och är:
Merparten av de som röstade på moderaterna har aldrig ställt sig bakom den situation vi har idag. Det är därför protesterna blir mer högljudda, även inom moderaterna märk väl!

En hel del av de som röstade moderat då (inte undertecknad) var för en öppen invandringspolitik, det vill säga en politik där man hjälper de som flyr från krig och är utsatta.
Det är inte vad vi ser idag, och därför är även "godhjärtade" väljare förbannade. Folk inser nu att vi blir utnyttjade och att politiker och myndigheter inte kan / vill ta i med hårdhandskarna.

Med facit i hand kan man lätt anklaga de som röstade fel för att vara godtrogna. Visst, det var vi. Men det hjälper knappast att orera och splittra de som nu, måhända sent, försöker vända utvecklingen. Välkomna istället att folk har börjat vakna och rest sig, oavsett tidigare politisk färg.
Eftersom jag ändrade min röst från M till SD i det senaste riksdagsvalet så är jag ett levande exempel på att man kunde förutse situationen, dvs det var inte tvunget att behöva uppleva höstens moras för att se vad som var på väg. När Reinfeldt i augusti 2014 sa att allt reformutrymme under den kommande mandatperioden 2014-2018 skulle gå till flyktingmottagande, hur kunde du då lägga din röst på detta parti? Du är inte lurad, han var helt öppen med detta. Du lyssnade inte eller så förstod du inte. Lär dig av dina misstag, lyssna bättre nästa gång på vad som sägs.
Citera
2016-02-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
1. Det är inte nära ett getto. Du har förmodligen inte råd att bosätta dig där
Jag kan området riktigt bra, men bor mycket bättre. :P

Och jag skrev "ett stenkast från Brandbergen, som tillsammans med Jordbro är så nära ett ghetto man kan komma i Haninge". Läs nästa gång.
Citera
2016-02-08, 21:45
Medlem
Det är viktigt att vi enar nationen och utlyser en nationell samling, läget är ansträngt men förhoppningsvis klarar vi det ifall vi hjälps åt. Vi ska leva sida vid sida och respektera varandra trots våra olika etniciteter.
Citera
2016-02-08, 21:45
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eftersom jag ändrade min röst från M till SD i det senaste riksdagsvalet så är jag ett levande exempel på att man kunde förutse situationen, dvs det var inte tvunget att behöva uppleva höstens moras för att se vad som var på väg. När Reinfeldt i augusti 2014 sa att allt reformutrymme under den kommande mandatperioden 2014-2018 skulle gå till flyktingmottagande, hur kunde du då lägga din röst på detta parti? Du är inte lurad, han var helt öppen med detta. Du lyssnade inte eller så förstod du inte. Lär dig av dina misstag, lyssna bättre nästa gång på vad som sägs.

2014 var det redan försent.
Senast redigerad av Flashsmash 2016-02-08 kl. 21:50.
Citera
2016-02-08, 21:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Självklart härligt att folk ställer sig upp och ryter till.
Men vill verkligen någon här på tråden att de skall få sina krav igenom?

Det som händer nu är en win-win situation för Göteborg. Lyckas det fina folket stoppa boenden på sin fina gata kan detta användas mot andra boenden och om de misslyckas betyder det slutet för moderaterna i Göteborg. Till detta kommer det att dessa möten trissar upp den allmäna negativa stämningen mot kaozblatteri på stadens gator. Nu skall det alltså bli ett tredje, ännu större möte. Med lite tur blir det så många ilskna väljare från fina gatan att politikerna och tjånstemännen skiter ner sig och flyr fältet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är viktigt att vi enar nationen och utlyser en nationell samling, läget är ansträngt men förhoppningsvis klarar vi det ifall vi hjälps åt. Vi ska leva sida vid sida och respektera varandra trots våra olika etniciteter.

Det är väl ingen som har förbjudit dig att bo var du vill?
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Jag håller med dig faktiskt, rent strategiskt ska man nu välkomna folk och "be the greater man".. (kommer inte på en bra svensk liknelse, haha..)

Men samtidigt så förstår jag alla skadeglada, jag själv kan inte låta bli att le lite ondskfullt när mångkulturisterna skiter på sig av skräck när deras röstval blir verklighet på DERAS dagis..

Men som du påpekat, man bör svälja denna lust att vara skadeglad, tänka strategiskt och få motståndet att växa till en ostoppbar, vrålande tsunami av missnöje till myndigheternas stora skräck.

Så som Sverigedemokrat hälsar jag dig välkommen till de vaknas skara, oavsett du tänker rösta SD eller sälla dig till "opolitiska invandringskritiker"..

Lösningen ser ut så här:

1. Ge det dumma och naiva folket amnesti
2. Avrätta politiker- och journalistetablissemanget
3. Bygg något nytt där dumhet och naivitet motarbetas
Citera
2016-02-08, 21:48
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Men det är väl fantastiskt?
I Sverige är väl huvuddelen av befolkningen att kalla för medelklass. Tack vare fördelningspolitik och fackförbund har vi ingen riktigt fattig arbetarklass, som annars brukar vara mest benägen att revoltera.

Vad jag försöker säga med det är att just den sovande medelklassen är den stora massan av befolkningen. Då den vaknar blir den stark. Om Vendelsö blir starten, och inte bara ett undantag, så kommer det hända saker.
Ska blir intressant att se hur det utvecklar sig i Göteborg,

Absolut det är helt fantastiskt!
Men det måste få finnas en liten tid för skadeglädje och den verkar vara nu, sen är det dags för oss alla att mobilisera oss. Oavsett vad folk tidigare röstat på, vi måste stå enade!
Yes jag håller med dig om att när "massan" alltså de mesta och flesta köpstarka i vårat avlånga land börjar sparka bakut så kommer statsapparaten att tvingas till förändring, allt annat kommer leda till ekonomisk systemkollaps!
Det här är en mycket intressant tid!
Senast redigerad av NoSafetyInNumbers 2016-02-08 kl. 21:53.
Citera
2016-02-08, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
2014 var det redan försenat.
Men då talades det klarspråk från politikerhåll. Äntligen. Det var bara att öppna öronen så fick man en tydlig förutsägelse av framtiden. Frågan är vad man gjorde av informationen.
Citera
2016-02-08, 21:49
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Jag kan området riktigt bra, men bor mycket bättre. :P

Och jag skrev "ett stenkast från Brandbergen, som tillsammans med Jordbro är så nära ett ghetto man kan komma i Haninge". Läs nästa gång.

Jag läste vad du skrev. Brandbergen är inget getto. Jordbro är inget getto. Inte ens Tensta är ett getto. Gör om gör rätt.

Visst ligger väl området det handlar om nära Haninge Centrum? Om du kallar det området getto är du förmodligen en kaffelattekommunist bosatt på söders höjder.
Senast redigerad av Flashsmash 2016-02-08 kl. 21:52.
Citera
2016-02-08, 21:50
Medlem
Citat:
När Reinfeldt i augusti 2014 sa att allt reformutrymme under den kommande mandatperioden 2014-2018 skulle gå till flyktingmottagande, hur kunde du då lägga din röst på detta parti? Du är inte lurad, han var helt öppen med detta. Du lyssnade inte eller så förstod du inte. Lär dig av dina misstag, lyssna bättre nästa gång på vad som sägs.

Personligen trodde jag att en borgerlig regering skulle klara av att hantera invandring på ett vettigt sätt. Jag ansåg att de som verkligen behövde hjälp borde få det. Jag trodde inte att högern skulle lämna walk-over och lämna ansvaret till riktigt inkompetenta idioter. Jag (liksom de flesta andra svenskar) var väl lyckligt ovetande om just hur stor flyktingströmmen skulle komma att bli.

Godtrogen? Check. Tittade mer på andra parametrar i politiken? Check. Avskräcktes av SD-politikers totala oförmåga att räkna i riksdagen, samt förkärlek för järnrör. Check.

Hade jag ändå fel? Javisst. Jag och många tusen andra. Och det är vi nu varse. Kanske dags att gilla det läget istället och fokusera på vad som ska göras?
Citera
2016-02-08, 21:52
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Men då talades det klarspråk från politikerhåll. Äntligen. Det var bara att öppna öronen så fick man en tydlig förutsägelse av framtiden. Frågan är vad man gjorde av informationen.

Helt sant. Den som inte förstod då och ändå röstade och som nu gråter var ganska lättlurad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in