2016-02-09, 14:42
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Och så bjussar jag på en länk där det konstateras att det inte alls är mycket problem med nyanlända.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ett-fatal-brott-i-sverige-kopplas-till-flyktingar/

Själv tycker jag det är logiskt. Det är klart att man inte bråkar och ställer till det i början. Det är inte kriminella människor som kommer.

Den artikeln jösses, hur ska man veta vilka som finns på asylboenden, ikea mördare eller som sist en fullständig psykopat som knivmördar en kvinnlig anställd, bättre att ta det säkra före det osäkra.
Citera
2016-02-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserhaj
Många här i tråden verkar tycka att det är rätt åt den verklighetsfrånvända eliten att få smaka på mångkulturens berikande sötma, men majoriteten av de boende i dessa områden är inga "borgarbrackor" utan utgör en tämligen grå radhusmedelklass. Visst har (M) ett starkt fäste i västra Göteborg, men många är vaneväljare som förmodligen inte per automatik ställde sig bakom Reinfelts öppna hjärtan-retorik. Den verkliga överklassen är i regel väldigt skeptisk till den sortens invandring vi har nu, och den medie-medelklass som propagerar för öppna gränser är väl snarare representerad i områden som Majorna och Masthugget. De som jag känner som bor åt Askimshållet är knappast privilegierade rikemansbarn utan snarare ambitiösa människor som valt att jobba/plugga hårt för att kunna bosätta sig i ett tryggt område med bra skolor och en hög nivå av social tillit.

NIMBY - Ja, kanske. Men det är ingen motsättning i sig. Det är en fullt rimlig synpunkt att tycka att vi som land skall ta emot migranter och hjälpa efter förmåga, men att verksamheten inte behöver placeras omedelbart i områden med mycket barnfamiljer. Detta eftersom fakta pekar på att det faktiskt finns ett stort problem med våld och skadegörelse på dessa boenden och att de primärt inte befolkas av småbarn med nallebjörnar utan av frustrerade unga män, en erkänd högriskgrupp oavsett etnisk tillhörighet.

De som är skeptiska till nuvarande flyktingpolicy borde rimligen glädjas över att några faktiskt utnyttjar sin medborgerliga rätt att ha synpunkter på frågan snarare än att skadeglatt tycka att "de rika" skall få vad de förtjänar. Kommunen har en skyldighet att hålla informationsmöten varje gång ett dylikt boende skall etableras i ett område, och folk skylla sig själva om de bara knyter näven i fickan istället för att försöka påverka beslutet på ett demokratiskt sätt.

Jag har ju skrivit att jag tycker att det är rätt åt och det står jag för... men självklart så har jag sympati för er också och självklart så förstår jag problematiken jag också.

Men man har ju en reaktion på det som händer.

Övergripande så är det ju bara gott att ni också har vaknat och inser sanningen att det är ett totalhaveri och politikerna fattar fortfarande ingenting. Eller så är väl grejen att det har dom men dom har bestämt att dom skall göra så här och att erkänna eller backa är ju att erkänna att man har fel.

Det krävs ju nog att vi börjar samarbeta som fler här i tråden skriver. Bort med antidemokratiska grupper på vänster och högerkanten. Se till att dom inte är välkomna för dom är farliga. Vanligt folk som är skötsamma ur alla samhällsklasser...Sådana som oss.
Citera
2016-02-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Den artikeln jösses, hur ska man veta vilka som finns på asylboenden, ikea mördare eller som sist en fullständig psykopat som knivmördar en kvinnlig anställd, bättre att ta det säkra före det osäkra.

När det inte är en enda koll alls på dom som är det så är det ju självklart massor med redan i hemlandet dömda mördare, IS. och alla knäppskallar med tillräcklig intelligens att fatta att stannar dom hemma så hugger dom av ena handen eller så blir dom avrättad, eller inlåst för all framtid.

Klart som fan att dom stack hit för dom vet att detta är paradiset. Här kan man våldta eller mörda någon och blir i värsta fall inlåst på ett ställe där det finns god mat och tak över huvudet. Där det är bättre än vad dom någonsin haft det där hemma...

Klart som fan att dom pajar allt för dom som förtjänar att få komma hit, dom som vill anpassa sig och tillföra något bättre.

Det är ju inte deras fel det är ju våra politiker som är så jävla ofantligt inkompetenta som har ställt till med det här. Tänk den som verkligen förtjänar att få komma hit... Som riskerar att sändas tillbaka och just det har våra Svenska politiker ställ till med haveriet. Fy fan säger jag om det. Kommer inte bli billigt heller...
Citera
2016-02-09, 16:02
Moderator
manamanahs avatar
Rubrik justerad.

Mod.
Citera
2016-02-09, 16:17
Medlem
Och i kväll 20160209 tisdag klockan 18 och 20 är det dags i Billdals kyrka,
går väl in ett 100 tal för det är ingen stor kyrka.
Tror att kommunen tror att platsvalet gör det lugnare än tidigare möten ?.
Rapportering blir väl direkt på GP igen.
Citera
2016-02-09, 16:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny84
Och i kväll 20160209 tisdag klockan 18 och 20 är det dags i Billdals kyrka,
går väl in ett 100 tal för det är ingen stor kyrka.
Tror att kommunen tror att platsvalet gör det lugnare än tidigare möten ?.
Rapportering blir väl direkt på GP igen.

Jag postade ett inlägg om detta igår:
(FB) Stort möte om flyktingboenden ikväll (2016/02/08) i Göteborg
Citera
2016-02-09, 17:35
Medlem
Vad framkom på mötet 8/2? Har inte hört ett pip.
Citera
2016-02-09, 17:54
Medlem
Läser från informations-PDF:en från kommunen nu: "Extra ordinär [sic] situation". Verkligen förtroendeingivande att stjärnorna bakom förslaget inte ens märker att de egna propagandadokumenten innehåller formuleringar som av misstag betyder exakt motsatsen till det avsedda...

Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Jag har ju skrivit att jag tycker att det är rätt åt och det står jag för... men självklart så har jag sympati för er också och självklart så förstår jag problematiken jag också.

Övergripande så är det ju bara gott att ni också har vaknat och inser sanningen att det är ett totalhaveri och politikerna fattar fortfarande ingenting. Eller så är väl grejen att det har dom men dom har bestämt att dom skall göra så här och att erkänna eller backa är ju att erkänna att man har fel.

Det krävs ju nog att vi börjar samarbeta som fler här i tråden skriver. Bort med antidemokratiska grupper på vänster och högerkanten. Se till att dom inte är välkomna för dom är farliga. Vanligt folk som är skötsamma ur alla samhällsklasser...Sådana som oss.

Nu bor jag inte själv i området, men har vänner som gör det. Min poäng var mest att peka ut att de flesta där inte är några adliga multimiljonärer utan ja…ganska vanliga (och att Reinfeldts omläggning av migrationspolitiken nog tog ganska många väljare på sängen).

Annars håller jag med om allt. Jag är för en migrationspolitik som är human på riktigt och som ger bäst förutsättningar för både lokalbefolkningen och de i nöd, men att fortsätta på det inslagna spåret gynnar ingen. Lyckligtvis börjar man se en kursändring där klimatet blir lite mer nyanserat och där man kan diskutera invandringen som vilken fråga som helst - och då är det positivt att folk som är kritiska till saker och ting faktiskt trotsar "åsiktskorridoren" och säger vad de tycker.
Citera
2016-02-09, 17:54
Medlem
usb3s avatar
Janne Josefsson är tydligen på plats i Göteborg.
Citera
2016-02-09, 17:59
Medlem
Mötet i Billdals kyrka ska direktsändas på Göteborgs Stads webbplats. Start nu kl. 18.00. Det ska också gå att se i efterhand.

https://goteborg.se/wps/portal/invanare/omsorg-o-hjalp/invandring-och-integration/flyktingmottagande-i-goteborgs-stad_ny/temporara-flyktingbostader/!ut/p/z1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8ziTYzcDQy9TAy9LSz9zA 0cLX0tLAN9XA39Awz1wwkpiAJKG-AAjgb6BbmhigCw2W_e/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/#htoc-0
Citera
2016-02-09, 18:07
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Mötet i Billdals kyrka ska direktsändas på Göteborgs Stads webbplats. Start nu kl. 18.00. Det ska också gå att se i efterhand.

https://goteborg.se/wps/portal/invanare/omsorg-o-hjalp/invandring-och-integration/flyktingmottagande-i-goteborgs-stad_ny/temporara-flyktingbostader/!ut/p/z1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8ziTYzcDQy9TAy9LSz9zA 0cLX0tLAN9XA39Awz1wwkpiAJKG-AAjgb6BbmhigCw2W_e/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/#htoc-0

Direktlänk till sändningen: https://www.youtube.com/watch?v=ubzs7KzyCgI
Citera
2016-02-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godanli

Länk till sändningen:

https://goteborg.se/wps/portal/aktuelltarkivet/aktuellt/dfb42baf-c97d-4eb7-9ef5-c49e1d54ffde/!ut/p/z1/pZDNbsIwEIRfBQ4crTWOIckxoKrqD2ohEiS-ICe2g1vjBLogeHtM77RU3dtqZ2Y_DQgoQHh5tI1E23rpwl6K8Z pN6DyZDDP6tnx_ oE-vL5zli4g95gyWIEDUHjvcQNm1e5Su92VRD6j8xIN2DgdUmYqzS hpSp7EiXFcxSbUZkZqneqhG3BilrzFdbRWUd6lXv3GJcKY3 JqNQBn9808_GkP8R6Pn74w9AoUm2n01nTYiVuCHWmxaKu7KD1X 7sdiILTbce9Qmh-E_V3XabRGciq-QcuabfvwCxSEPu/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

edit: tvåa på bollen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in