2016-02-08, 11:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
På vilket sätt skulle en vilseledande uppgift om Lisas person försvåra möjligheten att hitta henne? Är det inte tvärtom, att en uppgift om att hon var suicidal hade kunnat påverka sökbenägenheten i negativ riktning?

Första uppgiften om Lisas person kom 7 juni kl 23:30, där hon beskrivs som stabil. En närmare beskrivning gjordes 8 juni kl 14:10. Vid den tiden skulle Lisas kropp ha hittats om hon hade begått självmord och ingen hade flyttat kroppen efteråt. Så det fanns ingen anledning för Lisas föräldrar att nämna möjligheten.
Du kan sluta och dravla om självmord utfrån olika aspekter:
Tråden handlar om mordet på Lisa Holm och det är precis vad HovR bedömer - TRs dom dvs mord på livstid.
Lisa var inte minsta sucidal enligt vänner, arbetskamrater och familj.
Föräldrarna har inte minsta anledning att tro att en uppgift om att vara sucidal skulle påverka eftersöket negativt. För det första så misstror du föräldrarna ( du är tamejfan det mest taktlösa som skådats) och för det andra så misstror du polisens insatser. Det är stort pådrag om en ung person tros ha gått ut för att ta livet av sig. Tro mig - jag har mer insyn i den verksamheten än du nånsin kan googla dig till.
2016-02-08, 11:18
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt skulle en vilseledande uppgift om Lisas person försvåra möjligheten att hitta henne? Är det inte tvärtom, att en uppgift om att hon var suicidal hade kunnat påverka sökbenägenheten i negativ riktning?

Första uppgiften om Lisas person kom 7 juni kl 23:30, där hon beskrivs som stabil. En närmare beskrivning gjordes 8 juni kl 14:10. Vid den tiden skulle Lisas kropp ha hittats om hon hade begått självmord och ingen hade flyttat kroppen efteråt. Så det fanns ingen anledning för Lisas föräldrar att nämna möjligheten.
Och med det svaret bekräftar du precis det jag tidigare skrivit om det här. Ingen människokännedom.
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Föräldrarna är helt ärliga i allt det de berättar och det är självklart. Det behöver man inte ens fundera över, de vill göra sitt bästa för sitt barn, de vill att hon skall hittas. Tror man att de skulle dölja någon hemsk sanning i det här fallet, som att Lisa skulle ha varit deprimerad eller suicidal, då saknar man all kännedom om vad det innebär att vara förälder, inget snack om den saken. Man saknar också insikt i mänskligt beteende.
2016-02-08, 11:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Och med det svaret bekräftar du precis det jag tidigare skrivit om det här. Ingen människokännedom.
Den som tror att föräldrar berättar vitt och brett om barnets dåliga sinnesstämning saknar människokännedom.
2016-02-08, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Vittnet beskriver mannen han ser ganska ingående i förhöret. Ingen konfrontation eller vidare förhör sker i rimlig tid efter det. Min gissning är åter igen inkompetens. Man låtter vittnesförhöret ligga under sommaren och semestern och när man väl tar tag i saken i slutet av Augusti igen är vittnet förbrukat. Det har gått för lång tid för att det skall kunna ge någon vikt.

Citat:
Pizzavittnet stärker inte mer än sina skjortor. Rätten fick inte ens veta vad han sa.

Citat:
Man ser det man vill se. Du verkar inte öppen för information.

Att Sverige har en relativt god rättsäkerhet beror på sådana som ständigt ifrågasätter och granskar. Kontrollerar att den efterlevs. Som påpekar när makten tar sig friheter.

Menar du på fullaste allvar att en undersökning där man tittar på 8 faktorer och sedan ger en internationell ranking säger något om specifika utredningar?

Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Var i FUP ser du det ?

Citat:
Ja. Det borde ha följts upp. Vittnet borde ha hörts och fått genomgå en konfrontation så snabbt som möjligt för att kunna bekräfta att det var NB eller inte han såg. Hade han pekat ut NB så hade ÅK haft ett långt bättre vittne än de som påstår att de sett hans bil susa förbi. Min gissning är som sagt att det är pga slarv/klantighet som man inte gjort det och vittnet har "slarvats bort" under semestern. Kanske tog de kontakt i augusti men då säger han kanske att han inte minns längre.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan sluta och dravla om självmord utfrån olika aspekter:
Tråden handlar om mordet på Lisa Holm och det är precis vad HovR bedömer - TRs dom dvs mord på livstid.
Lisa var inte minsta sucidal enligt vänner, arbetskamrater och familj.
Föräldrarna har inte minsta anledning att tro att en uppgift om att vara sucidal skulle påverka eftersöket negativt. För det första så misstror du föräldrarna ( du är tamejfan det mest taktlösa som skådats) och för det andra så misstror du polisens insatser. Det är stort pådrag om en ung person tros ha gått ut för att ta livet av sig. Tro mig - jag har mer insyn i den verksamheten än du nånsin kan googla dig till.

Tro mig - jag har mer insyn i den verksamheten än du nånsin kan googla dig till. kÄLLA PÅ DET!
2016-02-08, 11:24
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Vem har sagt det efter att HD dissade 2014 års lagändring förra veckan?

Läs text-tv kanal 1 sid 106 står så, det är det man menar
2016-02-08, 11:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vitt och brett?? Självklart skulle de informera polisen om Lisa mådde dåligt vid försvinnandet. Hon gjorde inte det. Skulle du själv dölja en sån sak? Varför i så fall?
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-02-08, 11:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Läs text-tv kanal 1 sid 106 står så, det är det man menar
Det där är ett TT-telegram. Nu pratade vi om "juristkunniga" i tråden.
2016-02-08, 11:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Den som tror att föräldrar berättar vitt och brett om barnets dåliga sinnesstämning saknar människokännedom.
Lägg ner. Det finns ingenting som talar för att Lisa var suicidal eller att föräldrarna skulle missat nåt - det sammanfaller nämligen med systerns, vännernas och arbetskamraternas bild. Det sammanfaller med den bild som finns berättad om Lisa: En levnadsglad tjej med framförhållning - stolt över sitt sommarjobb som hon var väldigt glad över. Du försöker enbart få din sjuka teori passa in på fullständigt oförankrad grund och väldigt oetiskt och lågt kommer det till uttryck gång efter annan.
2016-02-08, 11:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Tro mig - jag har mer insyn i den verksamheten än du nånsin kan googla dig till. kÄLLA PÅ DET!
Ja, du det kan du fundera kring.. googla och kolla om du hittar nåt på Wikipedia?
Men vill man försvara en teori in absurdum så är det bara bra iofs:
Trovärdigheten faller likt fjäll som NBs psoriasis. Rätt i backen som döda hudceller.

Att ens diskutera utifrån dessa termer är totalt irrelevant då det saknas fullständig back up till åsikten inklusive det mest väsentliga:

Lisa har mördats.
2016-02-08, 11:37
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Det där är ett TT-telegram. Nu pratade vi om "juristkunniga" i tråden.

Du vill inte förstå, jag menade det inlägget Tonny33 svarade dig på. Läs rubriken där står det ordagrant så för du undrade ju över dissning osv.

Har man ett barn som mår dåligt springer man väl inte runt och basunerar ut det över hela omgivningen, en del kan skämmas för att det är så, har med skuld att göra dåligt samvete, och framförallt så ser man väl till ändå att skydda sitt barns integritet.
Behöver barnet hjälp, förväntar man sig att föräldrarna tar tag i det för det finns hjälp att få innan det går så långt som självmord.
En annan sak är de barn som begått självmord, de har t.ex. mobbats och tiger och lider i tysthet tills det brister. Skrämmande många såg jag på aftonbladet där de uppvisade bild på de som valt att ta livet av sig. Kolla bara tjejen som kastade sig framför tåget för inte så länge sen. Usch! bedrövligt att det ska få vara så. LH tog upp allt med sin mor och hade sin trygghet med henne genom att kunna ha någon att vända sig till och prata ut. Gott!
2016-02-08, 11:40
Medlem
CatTheHunters avatar
Finns det någon media att följa idag eller är det stängda dörrar? Går domen bara ut kl 14 med andra ord?
2016-02-08, 11:42
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du har så fel!! Får polisen veta att en försvunnen flicka mår dåligt och eventuellt var suicidal minskar inte sökinsatserna. Tvärtom.

Absolut! Kolla bara sökinsatserna efter en flicka som var down när MP:s tvprogram gick. Fullt ös för att hitta henne vid liv. Vilket de gjorde också inne i en skog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in