Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Detta är varför jag tycker Åslund är om än bra expert väldigt arrogant och det låter som att det är väldigt lätt hur tränarna borde gjort och Neville som var en högt ansedd expert inte klarar det borde Åslund bli väldigt mycket mer ödmjuk i sitt sätt att analysera.
Hoppas Neville går tillbaka till fotbollsexpert för sky(?) efter säsongen, gillar hans analyser och använder dem en del själv till hur jag sätter upp taktiken inför matcher.
Håller med dig helt och hållet. Åslund skanderar gärna över hur viktigt det är att ha spelarerfarenhet och skriker sig hes över hur han skulle gjort i olika sitautioner. Visst, han kan det fotbollsmässiga, svårt att säga något annat. Men för hans egen skull så hoppas jag verkligen inte han försöker sig på en tränarkarriär, handen på hjärtat vem skulle vilja bi tränad av Åslund?
När det kommer till Neville så har jag personligen inte sett honom i studion men eftersom att precis ALLA lovordar honom så får jag väl lita på ert ord. Dock fattar jag inte hur han tänkte när han tog över Valencia, en klubb i fritt fall, med stor press på sig att prestera efter sommarens transferfönster och med noll erfarenhet ifrån spansk fotboll förut. Okej om han hade bestämt med klubben att han ska ta över som tränare i sommar och efter det hårdträna på språket och den spanska fotbollen. Men att ta över i mitten av säsongen var dömt att misslyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hagoromo
Etxeita fick också avstängd i en match efter ha gjort en likadan tackling mot Suárez knä.
Den spanska fotbollsförbundet var helt enkelt konsekvent. Punkt.
Haha, du är så färgad så man blir bländad. Hade det varit Pepe som delat ut den till låt säga, Griezmann, så hade du tjutit som en stucken gris. Med det sagt kan jag tycka att tre matcher var lite väl strängt. Men ändock, det är sådana tacklingar som avslutar karriärer...