2016-02-04, 15:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Detta är varför jag tycker Åslund är om än bra expert väldigt arrogant och det låter som att det är väldigt lätt hur tränarna borde gjort och Neville som var en högt ansedd expert inte klarar det borde Åslund bli väldigt mycket mer ödmjuk i sitt sätt att analysera.

Hoppas Neville går tillbaka till fotbollsexpert för sky(?) efter säsongen, gillar hans analyser och använder dem en del själv till hur jag sätter upp taktiken inför matcher.
Vad sa Åslund?

Var det ingen som nämnde att Valencia INTE satte NÅGON press ö.h.t igår? Alla lag som varit framgångsrika mot FCB har i år satt stor press, överallt på planen, vilket gör att backarna inte kan spela bollarna till mittfältarna, mittfältarna till anfallare, misstag begås och som följd av detta blir den svagaste lagdelen (backlinjen) blottad en aning osv.

Det kräver ju bra fysik hos spelarna och enorm disciplin men det kravet borde man ju ha på en tränare kan printa in hos spelarna?

Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Var inte en stor del av laget som ställde upp reserver?

Jo man saknade Paco Alcacer, Enzo Perez, Javi Fuego som alla brukar starta... sen Diego Alves i mål då som är helt outstanding men råkade ut för en allvarlig skada.

Sen lämnade Neville Abdennour utanför truppen, som ändå gjorde det jävligt bra mot barcas anfallare i ligamötet på Mestalla i höstas
Senast redigerad av NirvanA 2016-02-04 kl. 15:17.
Citera
2016-02-04, 20:48
Medlem
NirvanAs avatar
Skandalöst att nu ligan sänkts Filipe Luis avstängning till 1 match, från 3 ursprungligen.... Annat är det när man svär åt motståndarna, då blir det 2 matcher direkt!
Citera
2016-02-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skandalöst att nu ligan sänkts Filipe Luis avstängning till 1 match, från 3 ursprungligen.... Annat är det när man svär åt motståndarna, då blir det 2 matcher direkt!

Etxeita fick också avstängd i en match efter ha gjort en likadan tackling mot Suárez knä.

Den spanska fotbollsförbundet var helt enkelt konsekvent. Punkt.
Citera
2016-02-04, 21:49
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Detta är varför jag tycker Åslund är om än bra expert väldigt arrogant och det låter som att det är väldigt lätt hur tränarna borde gjort och Neville som var en högt ansedd expert inte klarar det borde Åslund bli väldigt mycket mer ödmjuk i sitt sätt att analysera.

Hoppas Neville går tillbaka till fotbollsexpert för sky(?) efter säsongen, gillar hans analyser och använder dem en del själv till hur jag sätter upp taktiken inför matcher.
Håller med dig helt och hållet. Åslund skanderar gärna över hur viktigt det är att ha spelarerfarenhet och skriker sig hes över hur han skulle gjort i olika sitautioner. Visst, han kan det fotbollsmässiga, svårt att säga något annat. Men för hans egen skull så hoppas jag verkligen inte han försöker sig på en tränarkarriär, handen på hjärtat vem skulle vilja bi tränad av Åslund?

När det kommer till Neville så har jag personligen inte sett honom i studion men eftersom att precis ALLA lovordar honom så får jag väl lita på ert ord. Dock fattar jag inte hur han tänkte när han tog över Valencia, en klubb i fritt fall, med stor press på sig att prestera efter sommarens transferfönster och med noll erfarenhet ifrån spansk fotboll förut. Okej om han hade bestämt med klubben att han ska ta över som tränare i sommar och efter det hårdträna på språket och den spanska fotbollen. Men att ta över i mitten av säsongen var dömt att misslyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Etxeita fick också avstängd i en match efter ha gjort en likadan tackling mot Suárez knä.

Haha, du är så färgad så man blir bländad. Hade det varit Pepe som delat ut den till låt säga, Griezmann, så hade du tjutit som en stucken gris. Med det sagt kan jag tycka att tre matcher var lite väl strängt. Men ändock, det är sådana tacklingar som avslutar karriärer...
Citera
2016-02-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Haha, du är så färgad så man blir bländad. Hade det varit Pepe som delat ut den till låt säga, Griezmann, så hade du tjutit som en stucken gris. Med det sagt kan jag tycka att tre matcher var lite väl strängt. Men ändock, det är sådana tacklingar som avslutar karriärer...

Troligtvis missade du att Atléticos överklagan till den spanska fotbollsförbundet baserade på att Etxeita gjorde en liknande dobbtackling mot Suárez knä och fick endast en match avstängning för det. Det är förstås inte mer än rätt att den spanska fotbollsförbundet är konsekvent. Vissa kommer tycka att detta var tråkigt som fan, men så är det.

http://www.marca.com/en/football/barcelona/2016/02/03/56b25c63e2704eac178b467c.html

Att jag beskrev situationen såsom det var ovanför har inget att göra med min lagtillhörighet, fånigt från din sida att komma med en sådan anklagelse...
Senast redigerad av Hagoromo 2016-02-04 kl. 22:04.
Citera
2016-02-04, 22:57
Medlem
Citat:

När det kommer till Neville så har jag personligen inte sett honom i studion men eftersom att precis ALLA lovordar honom så får jag väl lita på ert ord.

Knappast alla, även om det är på tok för många.

Du har för övrigt inte missat mycket.
Citera
2016-02-05, 00:28
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Troligtvis missade du att Atléticos överklagan till den spanska fotbollsförbundet baserade på att Etxeita gjorde en liknande dobbtackling mot Suárez knä och fick endast en match avstängning för det. Det är förstås inte mer än rätt att den spanska fotbollsförbundet är konsekvent. Vissa kommer tycka att detta var tråkigt som fan, men så är det.

http://www.marca.com/en/football/barcelona/2016/02/03/56b25c63e2704eac178b467c.html

Att jag beskrev situationen såsom det var ovanför har inget att göra med min lagtillhörighet, fånigt från din sida att komma med en sådan anklagelse...

Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Knappast alla, även om det är på tok för många.

Du har för övrigt inte missat mycket.
Nä okej, får antagligen chansen att spana in honom lagom till nästa säsong. Kul att se dig i tråden igen, känns som att det var ett tag sen!
Citera
2016-02-05, 11:12
Medlem
Citat:

Som sagt, Atléticos resonemang med att nämna avstängningen som Etxeita fick i sin överklagan var korrekt...
Senast redigerad av Hagoromo 2016-02-05 kl. 11:15.
Citera
2016-02-05, 14:53
Medlem
Citat:
Som sagt, Atléticos resonemang med att nämna avstängningen som Etxeita fick i sin överklagan var korrekt...

Om dom fick igenom det så var det korrekt, sinnessjukt att de får rätt egentligen då F.Luis tackling är betydligt värre.

Undrar om dom som tycker att det skall vara samma straff likagärna hade frontalkrockat på E4:an som att bli påkörda bakifrån också.
Citera
2016-02-05, 17:10
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Konsekvent idiotiska, om något. En sådan tackling ska alltid vara tre matcher, minst.

Samtidigt får Suarez tre matchers avstängning för Mascheranos kommentar i ett derby...
Citera
2016-02-07, 13:47
Medlem
NirvanAs avatar
Är Barcelona inte tränade nog?

Så jävla värdelösa man var idag, från en av de bästa matcherna till sämsta matchen på säsongen... hur är det möjligt?
Citera
2016-02-07, 14:32
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är Barcelona inte tränade nog?

Så jävla värdelösa man var idag, från en av de bästa matcherna till sämsta matchen på säsongen... hur är det möjligt?
Trötthet, men framförallt Busquets frånvaro gör att det blir svårare. Att ta bort Busquets från mittfältet vore som att ta bort Messi och Suarez från anfallet, klart det blir svårare då.

I slutändan togs alla tre poäng, vilket var det viktiga. Obesegrade i 28 matcher. Nu kan laget vilas rejält under Valencia-matchen, och därefter ta emot Celta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in