2016-02-06, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Sådär säger ALLA men sen sitter de där ändå och ser på skiten.

"I år kommer jag inte kolla på skiten"

Jo, det kommer du. Varje vecka.
Haha så sant. Jag satt och lackade på mello igår, men idag kommer jag likt förbannat sätta mig framför burken.
2016-02-06, 16:02
Medlem
Jag tycker det verkar VÄLDIGT skumt att det uppdagades bara några dagar före första deltävlingen att Anna Books låt skulle bli diskad. Helt klart att de väntade med att släppa nyheten så att de inte skulle "hinna" sätta in en ersättare i startfältet. De visste 100% säkert att låten var publicerad redan för länge sedan... Allt detta endast för att ge någon av de andra deltagarna mindre konkurrens. Frågan är vem de vill favorisera. Antagligen den som betalar mest...hehe
2016-02-06, 16:26
Medlem
Trumpeters avatar
Nunstedts getingbetyg till dagens startfält. Genomgående låga betyg. Robin samt Albin/Mattias får var sin trea, och den enda med ett högre betyg är Ace Wilder som får en fyra. Hade hoppats att Samir/Viktor skulle fått en överkorsad med de fick en utan kryss.
http://www.expressen.se/noje/sa-bra-...na-i-goteborg/
2016-02-06, 16:54
Medlem
Hunden007s avatar
kommer det inte bli förvirrande om Anna sjunger mitt bland tävlade utom tävlan? eller kommer hon sjunga sist av alla?

förresten så borde man släppa en förhandsvisning på låtarna. så blir det lättare upptäcka om låtarna redan varit med innan.
2016-02-06, 16:59
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
förresten så borde man släppa en förhandsvisning på låtarna. så blir det lättare upptäcka om låtarna redan varit med innan.

Om låtarna varit med innan är en sak som programledningen skall kontrollera. Det ingår i programledningens ansvar.
2016-02-06, 17:01
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om låtarna varit med innan är en sak som programledningen skall kontrollera. Det ingår i programledningens ansvar.

men det är jäkligt svårt och hålla koll på alla låtar som ligger ute. vem har ens koll på alla låtar som var med i Moldaviens ut taggning för 2 år sen?
2016-02-06, 17:22
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
men det är jäkligt svårt och hålla koll på alla låtar som ligger ute. vem har ens koll på alla låtar som var med i Moldaviens ut taggning för 2 år sen?

Beats me...

Kan man inte hålla koll på den typen av elementära fakta så får man väl lägga ner programmet. Svt skulle kanske börja utvärdera programledningen och se till man får in rutiner för att säkerställa att tävlingens regler efterlevs?

Varför inte börja spela alla låtarna från 70-talet baklänges med ny text? Ingen kommer höra någon skillnad.
2016-02-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Beats me...

Kan man inte hålla koll på den typen av elementära fakta så får man väl lägga ner programmet. Svt skulle kanske börja utvärdera programledningen och se till man får in rutiner för att säkerställa att tävlingens regler efterlevs?

Varför inte börja spela alla låtarna från 70-talet baklänges med ny text? Ingen kommer höra någon skillnad.

+1 tror svt har gjort för stort och kanske blivit lata när det gäller musiken nu handlar allt om att få in så mycket cash som möjligt.
kommer ni ihåg på den tiden när melo bara var 1 gång allt med en live orkester regel var att INGET fick spelas inför publik innan sändning.
2016-02-06, 18:04
Flyttar denna till Tv-kommentatorerna eftersom det är en tråd som brukar locka till sig OT när Melodifestivalen sätter igång.

/Moderator
2016-02-06, 19:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Av 44 deltagare har 26 deltagit tidigare. Det är lönsamt att delta, på alla vis...
2016-02-06, 19:53
Medlem
bombaccis avatar
Är det några stora artister med i år? Alltså riktigt populära som Carola, Charlotta Perelli, Lena PH, Roxette ec? Eller ä det mest artister från svenska mellanskiktet, dvs kända men inga stora stjärnor...menar som tävlande nu alltså.
2016-02-06, 19:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Är det några stora artister med i år? Alltså riktigt populära som Carola, Charlotta Perelli, Lena PH, Roxette ec? Eller ä det mest artister från svenska mellanskiktet, dvs kända men inga stora stjärnor...menar som tävlande nu alltså.
De mest kända som är med är nog Tommy Nilsson, Martin Stenmarck och Molly Sandén. Inga riktigt stora artister alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in