2016-02-06, 00:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilket hon aldrig skulle göra, enligt pappan, såvida han inte var i nöd. Vad för slags nödsituation skulle han ha kunnat påkalla bakom kaféet som lockade henne in i ladan, och som dessutom får henne att fickringa och säga "det är klart"?

Förslag till svar redan utskrivet i trådhistoriken. Använd sökfunktionen tex.
2016-02-06, 00:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Förslag till svar redan utskrivet i trådhistoriken. Använd sökfunktionen tex.
Inget av dem passar in på fickringningen.
2016-02-06, 00:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Inget av dem passar in på fickringningen.

Individer vid fickringningen är ej bestämda. Finns förklarande inlägg om du söker.
2016-02-06, 00:52
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Handskar lär ha använts, mestadels. Även om tillfället fågades i flykten så ligger helt helt klart planering bakom. Bilen var ren, inte heller hittades någon teknisk bevisning i byssjan. NB,s akilleshäl var att han blödde. Egendomligt dock att inga blodspår hittades på mobildetaljerna som kastades ut längs vägen till Martorp.

Det mest troliga är att han under förloppet skadat sig på ovansida hand/handled, alternativt torkat näs/munblod med ovansida hand, sett till alla delar hans blod påträffats på, likväl som ej påträffats.
Senast redigerad av rotesau 2016-02-06 kl. 01:02.
2016-02-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag är minst av allt någon juridisk expert men jag kan ju tycka något om saken. Om han döms till livstid, vilket jag tycker vore det rätta, kan han hoppas på tidsbestämt straff så småningom. Detta kan han väl inte få med automatik utan är att se som en benådning. Det minsta som borde krävas för en sådan i det här fallet vore ett fullständigt erkännande med övertygande ånger och ansvarstagande, bevis på tillfrisknande samt betydande försök till gottgörelse. Han ska vara en helt ny människa helt enkelt, så inte ens ett erkännande är tillräckligt.

Du kanske har fått svar redan.

Efter tio år får han söka tidsbestämt straff.
2016-02-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Var finns denna information?
Uppgifterna kommer ifrån den sökning som gjordes tidigt på morgonen den 9 Juni. Jag deltog inte själv i denna sökning utan utan fått infon från kollegor.
2016-02-06, 01:28
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Uppgifterna kommer ifrån den sökning som gjordes tidigt på morgonen den 9 Juni. Jag deltog inte själv i denna sökning utan utan fått infon från kollegor.
Tisdagsmorgonen alltså.
Jag kan inte hitta något om detta i FUP. Är rapporten inte tillgänglig?

Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Hon sände SMS meddelandet från positionen där förmodligen mopeden stod. Sedan vid nästa uppkoppling har hon rört sig västerut.
Hade hon sänt sms:et från arbetsplatsen, som vissa spekulerar i, borde hon ju rört sig norrut efteråt. (Hennes påse hängde ju på mopeden.) Så om din information är korrekt tyder det ju faktiskt på att sms:et sändes vid mopeden.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-02-06 kl. 01:54.
2016-02-06, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om några dagar, den 7 februari, skulle Lisa ha fyllt 18 år.
http://nouwcdn.com/4/900000/870000/862885/pics/2015281233597170862885_sbig.jpg?width=1142

Må du få upprättelse den 8 Februari så att svinet straffas!

Axplock minnesbilder en väninnas blogg:
Nu på söndag 7 februari skulle Lisa ha fyllt 18 år, blivit myndig och tagit steget in i vuxenvärlden.
Hon och hennes familj fick nu aldrig uppleva den dagen. Så tragiskt det ska kännas för hennes pappa, mamma och syster nu när de istället får kämpa för att försöka hantera den livslånga sorg som drabbat dem. Är inte bara att hon är död och borta utan det är på det avskyvärda sätt som det skedde på. Tänk alla "om" som familjen tänkt. Om de hade hämtat henne med bilen, om hon inte hade varit ensam kvar, om Nerijus inte hade jobbat där, om någon annan kommit förbi precis då när han kom. Om inte denna ondska hade drabbat deras Lisa....
OM och VARFÖR är nog de ord de tänkt mest. Ofattbart hemskt, ofattbar ondska.
I motsats till Nerijus ondska så utstrålar bilderna av Lisa verkligen lycka, hoppfullhet och glädje.
Lycka, hoppfullhet, glädje - hoppas familjen kan minnas henne så som hon var och inte för alltid ha kvar minnena efter helvetesveckan som började 7 juni.
Dagen efter att Lisa skulle ha fyllt 18 år så kommer Hovrättens dom.
Livstid för mordet är det enda acceptabla. En livstid är egentligen ingenting mot ett förlorat liv.
Är bara en liten, liten rättvisa.
Senast redigerad av zascha 2016-02-06 kl. 01:35.
2016-02-06, 01:33
Medlem
Citat:
Det är också så Lisas pappa beskriver henne, i van miljö. Han säger också

och Lisas pappa kände henne mer än dubbelt så mycket som ni båda tillsammans.

Det är inte säkert att han sett Lisa i vad hon tror är skarpt läge.
Därför vet vi inte om det han säger stämmer.
2016-02-06, 01:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är inte säkert att han sett Lisa i vad hon tror är skarpt läge.
Därför vet vi inte om det han säger stämmer.
Antag att det är så. NB kommer runt hörnet; "Min fru är skadad, får jag låna mobilen", Lisa tar fram mobilen, ringer pappa, säger "Det är klart" och räcker över mobilen. Skulle Ockham ligga stilla i sin grav?
2016-02-06, 02:00
Medlem
Citat:
Antag att det är så. NB kommer runt hörnet; "Min fru är skadad, får jag låna mobilen", Lisa tar fram mobilen, ringer pappa, säger "Det är klart" och räcker över mobilen. Skulle Ockham ligga stilla i sin grav?

Det är inte omöjligt att han roterar något varv.

Ringningen är knepig, har ingen bra förklaring till den.

Ingenting om att Lisa skulle låst tvärslån på gaveldörren.
Klonkljud, ropar "det är klart", men icke.

Vad säger Ockham om IBs DNA på Lisas trosor?
2016-02-06, 02:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är inte omöjligt att han roterar något varv.

Ringningen är knepig, har ingen bra förklaring till den.

Ingenting om att Lisa skulle låst tvärslån på gaveldörren.
Klonkljud, ropar "det är klart", men icke.

Vad säger Ockham om IBs DNA på Lisas trosor?
Samma som åklagaren, överföring via NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in