2016-02-05, 19:36
Medlem
När vår planet skapades fanns det inga landgränser, detta är ett mänskligt påfund.
Citera
2016-02-05, 19:38
Bannlyst
Det mest tragiska är att vi överger vårt land (även moi)

Jag hatar muslimer, enda muslimer jag någonsin vill ha att göra med är på film.

Muslimer kommet självklart ta över sverige inom 25 år. Då har vi tagit in frivilligt via våra
Politiker ungefär 12 miljoner arab/muslimer.

Vi svenskar måste redan nu börja ha respit vägar...personligen är jag väldigt förtjust i katolsk/kristna ländet som Portugal/spanien.

Klimatet även överlägset....
Citera
2016-02-05, 19:40
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
När vår planet skapades fanns det inga landgränser, detta är ett mänskligt påfund.

Allt "mänskligt" är ett mänskligt påfund dina dumma fan. Röka lite mer ganja och bosätt dig permanent i Marocko tack.
Citera
2016-02-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Hör här nu...att dra iväg till turkiska gränsen är en av medicinerna. Dom har andra verktyg i sin verktygslåda. Unga män kan fly genom vilket land som helst (även ryssland) gamla tanter och spädbarns familjer kanske ej kommer så långt... men så har det alltid varit (även under nato bombningarna i f.d yugoslsvia) fastnade kvinnorna. Dock kom dom till sverige något halvår senare, så kommer även ske nu.

Nu vill jag att du ska berätta för mig hur man tar sig vidare från Aleppo om den turkiska gränsen är stängd. Vilket land kan man fly till, gående till fots? Snacka inte skit om hur unga män kan fly genom vilket land som helst utan kolla på kartan och berätta om hur man kan ta sig vidare från Aleppo.
Citera
2016-02-05, 19:44
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Något jag verkligen inte förstår är varför man inte dämpar pullfaktorerna. Ersätt dagpenning med matkuponger, asylboenden med militärtält, gratis tandvård med tandborstar o.s.v.. Där har vi en minskning av inflödet på 99% helt utan kostnad.

Det skulle säkert ha en effektiv inverkan på dessa lycksökare. Lägg till att de som bränner ned sina boenden självklart ska få klara sig själva utan nytt boende oavsett årstid.

Hela mellanöstern florerar av vilda rykten om landet uppe i nord och dess generösa och kravlösa politiker.
Citera
2016-02-05, 19:46
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag kommenterade rubriken. Migrationsverkets prognos är inte 140 000 asylsökande i år. Du kunde lika gärna ha skrivit 70 000. Det mest renhåriga hade varit att skriva "mellan 70 000 och 140 000. Eftersom prognosen är från 70 000 upp till 140 000 asylsökande. Men jag förstår att du ville vinkla det. Men ja, prognosen är osäker. Migrationsverket har medgett att det är oerhört svårt att göra en prognos i detta läge. Det borde vem som helst fatta. Hur många asylsökande faktiskt kommer till Sverige under 2016 påverkas av vår migrationspolitik, de andra EU-ländernas migrationspolitik och vad som händer i världen i övrigt. Det är till exempel för tidigt att säga vilken inverkan gränskontrollerna och de föreslagna ändringarna i utlänningslagen kommer att ha på antalet asylsökande. Personligen anser jag Migrationsverket borde ha låtit bli att göra någon prognos överhuvudtaget.

Rubriken tillåter ett begränsat antal tecken, din undermänniska. Vill du sitta som grindvakt och ha till uppgift att godkänna alla rubriker innan publicering av varje inlägg, så att de passar just ditt omvärldsperspektiv? Det är får du ta med admin i sådana fall. Vidare är rubriken just en rubrik. Endast lågpannor hänger upp sig på innehållet i rubriken, utan att först se den i ljuset av artikelns (eller inläggets) innehåll.

Allt övrigt du nämner i ditt inlägg att tomt prat ut i tomma luften. Lika tomt som det tomrum din nackes muskulatur bär upp.
Citera
2016-02-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Rubriken tillåter ett begränsat antal tecken, din undermänniska. Vill du sitta som grindvakt och ha till uppgift att godkänna alla rubriker innan publicering av varje inlägg, så att de passar just ditt omvärldsperspektiv? Det är får du ta med admin i sådana fall. Vidare är rubriken just en rubrik. Endast lågpannor hänger upp sig på innehållet i rubriken, utan att först se den i ljuset av artikelns (eller inläggets) innehåll.

Allt övrigt du nämner i ditt inlägg att tomt prat ut i tomma luften. Lika tomt som det tomrum din nackes muskulatur bär upp.

Moget
Citera
2016-02-05, 19:50
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Nu vill jag att du ska berätta för mig hur man tar sig vidare från Aleppo om den turkiska gränsen är stängd. Vilket land kan man fly till, gående till fots? Snacka inte skit om hur unga män kan fly genom vilket land som helst utan kolla på kartan och berätta om hur man kan ta sig vidare från Aleppo.

Eller kan man ju kämpa för sitt eget land och sitt eget folk? Eller är lösningen att hela Mellanöstern skall till Europa?
Citera
2016-02-05, 19:56
Bannlyst
Citat:

Gammal mormor och spädbarnamma kommer via arlanda ta sig in i sverige. Då pga att deras ankarbarn (eller annan släkting) har landat med PUT i sverige. Så dom kommer landa med flygplan... nöjd?

Enda problemet dom kommet känna är ev. Turbulens.

Muslim svin som flyr. Synd att inte ryssarnas bomber plockat dom.

Ryssarna kommer intensifiera bombningarna, total glädje.
Senast redigerad av victortich 2016-02-05 kl. 20:02.
Citera
2016-02-05, 20:02
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Skulle det inte var möjligt att upphandla tjänster från ett externt företag för att göra migrationsverkets arbete? Resurser och personalkostnader skulle bli mindre. Så kanske man kan lägga litet snävare ramar för kostnaderna för de 140000 anstormande hunnerna och då vänder många av dem i farstun?
Citera
2016-02-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Eller kan man ju kämpa för sitt eget land och sitt eget folk? Eller är lösningen att hela Mellanöstern skall till Europa?

Det är inbördeskrig i Syrien. I inbördeskrig kan det vara svårt att kämpa för sitt eget folk. Om man inte tagit ställning till vilken sida man vill tillhöra. I Syrien är det dessutom flera olika grupper som strider mot regimen. Syrien är en diktatur. Det här kriget skulle inte ens ha börjat om Syrien hade varit en demokrati. Att civila flyr från Syrien tycker jag inte är anmärkningsvärt. Vad skulle de kämpa för?
Citera
2016-02-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian

En liten minoritet av alla världens flyktingar kommer till Europa, antalet motsvarar inte ens en procent av EU's befolkning som är på runt en halv miljard människor. Tänk dig en ö med 1000 personer och det kommer några fåtal extra till ön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in