2016-02-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart står det inte i FUP:en att det var ett beställningsjobb. Sluta ljug.

Vad svamlar du om? Läs vad jag svarade på. Om du klarar.

Det jag hänvisar till står i fupen.
2016-02-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Vi vet inte exakt vad hon sade heller:
FUP sid 13: Det Stefan hör är att Lisa säga är "nu är det klart".
FUP sid 69: …Stefan. Han sa att han kom ihåg att Lisa sa "Det är klart"
FUP sid 78: Han har berättat att han hörde Lisa säga något liknande "ja men det har jag redan kollat" eller "det är redan klart".
FUP sid 121: Då Stefan svarade hörde han Lisas röst säga "nu är det klart".
FUP sid 128: Däremot hörde han Lisas röst som talade till någon och sa "nu är det klart".

Syftningen kan vara att något tidigare klarats av, att något just klarats av, att något är [själv]klart (="javisst").

Tog detta 15 sekunder?
2016-02-04, 19:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Om det är någon som är intresserad av att lyssna på förhören från hovrätten så finns ljudfilerna upplagda på Rättegångsbloggen.

www.rättegång.se/lisa-holm-blomberg/
Till trådstarten.

/Mod
2016-02-04, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tog detta 15 sekunder?

Klocka själv hur lång tid det tar, att säga det är klart ............

Hur lång tid tog det?
2016-02-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Man skulle ju tro att Adriana hade lagt märke till att NB inte hade några framtänder, men det sa hon aldrig något om!
Nog iom att det inte var NB hon mötte lördag kväll den 6 Juni, 2015 kl ca 19:30.

T o m Björn Sahl att han hade risiga tänder när han såg honom några sekunder på nära håll. ( Skumt - precis som när han sa bokstäverna på bilen regplåt var omkastade. Det stämmer inte. Men BS ljuger/skarvar i allt han säger- det vet vi nu. Ett fungerande rättsväsende brukar kalla sådant "uppenbara efterhandskonstruktioner" .)
2016-02-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jo, det finns. Inte minst avsaknaden av spyflugelarver på hennes kropp. En liten ansamling flugägg är det enda som redovisats. Det är skumt.

Tyder på att Lisas kropp förvarats kallt någonstans. Därefter flyttats till Martorp. Kan förklara "kammarspelet" på fredagen.
2016-02-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Två örhängen. NB hade ingen anledning att ta en paus på väg till mjölkrummet för att slita av Lisa hjälmen.

Jag fick just ett SMS från Ockham:

Tre örhängen hittades. Två satt på Lisa. Plus snodden runt handleden. Och blodet på andra.
2016-02-04, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Klocka själv hur lång tid det tar, att säga det är klart ............

Hur lång tid tog det?

Har du inte läst telefonlistan som döljs i tilläggsfupen? Samtalet tog 15 sekunder.
2016-02-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Pedofiladvokaten Rönnbäck - Ljög hon dessutom eller stod hon på tingsrättens lista?

Förstår du hur dumt du uttrycker dig när jag härmar dig?

IR står på tingsrättens lista. När menar du att Tore Brantdler var tillfrågad? Före eller efter Helena Svärd?
2016-02-04, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du inte läst telefonlistan som döljs i tilläggsfupen? Samtalet tog 15 sekunder.

Jodå. Men hur många sek tar det att säga "det är klart".
2016-02-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, kommentaren från Nopomil är helt ovidkommande:

Det är tvärtom en mycket bra val. Han har mångårig erfarenhet som advokat och vet därmed hur han ska kontra det Rönnbäck försöker ägna sig åt: Att så tvivel, alternativa gärningsmän.

Han slår hål på flertal försök från hennes sida via sina motfrågor till NB.

Ett riktigt bra val av advokat som gör ett riktigt bra jobb kan man konstatera efteråt.

Du missar helt vad jag skrev. Målsägandebiträde tar inte försvarsrollen. Försvarsadvokater tar inte målsägandebiträderollen.

Det här fallet liknar inget annat. Att en sexualbrottsadvokat "hoppar in" som målsägandebiträde har nog aldrig hänt förut.

Men när han säger det han gör förstår man varför...det här fallet inte liknar något annat.
2016-02-04, 20:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Var ligger sadismen i att tejpa en människa som inte är vid medvetande?

Citat:
Sadister njuter inte av medvetslösa offer.

Vad har du för belägg för det påståendet?

Ringer det en klocka om jag säger Anders Carlsson? Sövde sitt offer (Hannu Rajala) med eter innan han våldförde sig på honom, dödade honom och styckade honom. Oklart i vilken ordning. Han var tidigare dömd för att ha försökt söva en annan man med eter. Där hade han sagt att mannen kanske skulle få leva om han lät sig sövas frivilligt så att Carlsson kunde utnyttja hans kropp.

Störningar kommer i många former, det är väl det enda man kan konstatera. Som jag skrivit i tidigare inlägg så vet jag inte vilka motiv NB hade och i vilken grad dådet var planerat. Var det tänkt att hon skulle dö, eller var det resultatet av vad som hände under de där hemska minuterna i ladan? Visste han själv ens innan exakt? Kanske var känslan av total kontroll och att få leva ut en stark, sadistisk fetisch runt strypning det viktiga - inte att offret självt var medveten och skräckslagen?

Om detta kan vi inget veta och därför blir hypoteser som går ut på att han absolut inte kan ha haft det eller det motivet och på grund av det gjort si eller så i stort ett värdelösa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in