Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Var ligger sadismen i att tejpa en människa som inte är vid medvetande?
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Sadister njuter inte av medvetslösa offer.
Vad har du för belägg för det påståendet?
Ringer det en klocka om jag säger Anders Carlsson? Sövde sitt offer (Hannu Rajala) med eter innan han våldförde sig på honom, dödade honom och styckade honom. Oklart i vilken ordning. Han var tidigare dömd för att ha försökt söva en annan man med eter. Där hade han sagt att mannen kanske skulle få leva om han lät sig sövas frivilligt så att Carlsson kunde utnyttja hans kropp.
Störningar kommer i många former, det är väl det enda man kan konstatera. Som jag skrivit i tidigare inlägg så vet jag inte vilka motiv NB hade och i vilken grad dådet var planerat. Var det tänkt att hon skulle dö, eller var det resultatet av vad som hände under de där hemska minuterna i ladan? Visste han själv ens innan exakt? Kanske var känslan av total kontroll och att få leva ut en stark, sadistisk fetisch runt strypning det viktiga - inte att offret självt var medveten och skräckslagen?
Om detta kan vi inget veta och därför blir hypoteser som går ut på att han absolut inte kan ha haft det eller det motivet och på grund av det gjort si eller så i stort ett värdelösa.