Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-31, 22:27
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Det står ordagrant i texten att det visar vilka filer som är "safe" att ta bort. Ta nu och läs ordentligt innan du drar slutsatser.

"If you click on one of the file blocks, you can see what kind of file it is and whether it is safe to delete or not.

har läst noga.
ja det står så, men hur ska man veta om dom är säkra eller inte? finns ingen sån markering eller nått annat i progget som visar att vald fil är säker att ta bort eller ej.
man ställer sig på ett block och så ser man vad filen heter, vad det är för filtyp och så visas en färg för filtypen thats it. står inte safe to delete eller så.

har du använt programmet?
Senast redigerad av NightWalker1 2016-01-31 kl. 22:35.
Citera
2016-02-02, 16:40
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Låter hoppfullt.

DISM är storebror till sfc och är bra att köra när sfc inte kan fixa ett fel. Läs infon på sidan du fick länk till, det kan vara bra att veta/kunna för framtiden.

Ja, då körde jag en full DISM med alla stegen. Hittade ingenting att åtgärda. Funkade utan BSOD i två dagar eller något fram tills idag då problemet återigen dök upp. Vad ska jag göra nu? Börjar bli desperat. Frågade företaget där jag köpt produkten och de sa att om jag skickade in den för reklamation så skulle det ta upp till 20 dagar att få tillbaka den. Vilket är fullständigt oacceptabelt då jag använder den varje dag till skolan. Tacksam för all hjälp!
Citera
2016-02-02, 19:49
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Har du hunnit prova det där med NET.F. 3.5 ännu?
jahadu..vad kan jag inaktivera här då?
Citera
2016-02-02, 22:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jahadu..vad kan jag inaktivera här då?

Du fick all info som behövs genom vår kommunikation angående N.F3.5. Läs tråden.
Citera
2016-02-02, 22:56
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Du fick all info som behövs genom vår kommunikation angående N.F3.5. Läs tråden.
ah, jag missförstod. men nu har jag avaktiverat nf3.5.
ska nu kolla så att mina progs fungerar
Citera
2016-02-02, 23:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
ah, jag missförstod. men nu har jag avaktiverat nf3.5.
ska nu kolla så att mina progs fungerar

Det brukar funka utan eftersom de flesta program har uppdaterat sig till att funka med 4:an.
Citera
2016-02-03, 01:00
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Det brukar funka utan eftersom de flesta program har uppdaterat sig till att funka med 4:an.
jag har en del gamla progs fortfarande och jag provade en gammal splitter efter att jag inaktiverat 3.5:an och då var det en fil som jag inte kunde klippa.
nu tror jag iofs inte att det var pga att jag inaktiverat nf 3.5 för det funkade med ett annat klipp som jag testade.

men efter att jag inaktiverat 3.5.an så startade jag om datorn och vi uppstarten så var ljudet avstängt och jag har inte stängt av det själv.

jag aktiverade 3.5:an igen och för säkerhets skull så valde jag att använda en av mina återställingspunkter för att vara säker på att allt blir som förut.

nu vill jag inte pilla med det där mer, imorgon blir det nog uppgradering till win10
Citera
2016-02-03, 11:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Ja, då körde jag en full DISM med alla stegen. Hittade ingenting att åtgärda. Funkade utan BSOD i två dagar eller något fram tills idag då problemet återigen dök upp. Vad ska jag göra nu? Börjar bli desperat. Frågade företaget där jag köpt produkten och de sa att om jag skickade in den för reklamation så skulle det ta upp till 20 dagar att få tillbaka den. Vilket är fullständigt oacceptabelt då jag använder den varje dag till skolan. Tacksam för all hjälp!

Kör den i felsäk.läge och se hur det funkar.

De flesta försäljningsställen med självaktning kör med lånedator under rep.tid.
Citera
2016-02-03, 15:06
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Kör den i felsäk.läge och se hur det funkar.

De flesta försäljningsställen med självaktning kör med lånedator under rep.tid.

Har testat, hände inte just då. Dock var det riktigt jobbigt det med eftersom att touchpaden slutade fungera i felsäkert läge. Ok, vet inte om just det företaget har utlåning men låter ju lovande.
Citera
2016-02-03, 15:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Har testat, hände inte just då. Dock var det riktigt jobbigt det med eftersom att touchpaden slutade fungera i felsäkert läge. Ok, vet inte om just det företaget har utlåning men låter ju lovande.

Paddan ska fungera då och om den inte gör det så kan det mycket väl ha med problemet att göra, på något vis.

Förklara din situation, det där med skolan, så är de nog snälla och fixar en lånedator.
Citera
2016-02-04, 16:08
Medlem
.Sensejs avatar
Hur mycket ledigt diskutrymme bör jag ha innan jag laddar ner och installerar W10? Sitter på W7 nu och har ~5 GB ledigt.
Citera
2016-02-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Sensej
Hur mycket ledigt diskutrymme bör jag ha innan jag laddar ner och installerar W10? Sitter på W7 nu och har ~5 GB ledigt.
Bara nerladdning av Win 10 tar upp minst 2 GB, sedan ska du ha plats att installera på också, 5 GB lär inte räcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in