2016-02-04, 13:37
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur går det här ihop med de nuvarande ID-kontroller vid gränserna, Schengen, Dublinförordningen(dvs återvända till första land för att söka asyl där)? Varför skulle vi inte vi inte per omgående och med automatik direktavvisa i princip alla dessa 140 000 så fort de dyker upp vid gränsen? Det finns ju ingen, jag säger ingen, asylsökande som inte har rest genom ett flertal europeiska länder innan de satt sin fot i Sverige.

"Vi" är förbannat duktiga på att hänvisa till konventioner om mänskliga rättigheter och dylikt, men när det kommer till förordningar som gemensamt tagits fram inom EU så var det plötsligt inte lika viktigt.

Detta är förstås själva kärnan - man är från politiskt håll enbart intresserad av att plocka russinen ur kakan. Att detta falskeligen motiveras av lögnaktiga floskler måste fortsätta att påpekas, varje sekund.
Citera
2016-02-04, 13:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Ja, i ett visst perspektiv (det lagom-svenska) har du rätt. Å andra sidan, om detta genomförs korrekt och konsekvent skulle det ha en viss effekt. Missförstå mig inte - det krävs mer för att få ner antalet asylsökande. Frågan är om detta "mer" existerar inom rådande politiska paradigm.

Visumkrav och förstärkt gränsbevakning är vad som behövs, samt en vilja att inte släppa obehöriga över gränsen. Bara att skita i att folk ger sig ut i båtar över havet, förhindra dem att segla över gränsen, inte vårat problem att de sätter sig i båtar, det kan inte vara rimligt att tilltvinga sig välfärd genom att utsätta sig för fara, får vara slut på daltet nu.

Om vi inte gör något nu så kommer det att komma miljoner människor till Sverige, det finns ingen brist på folk i världen som vill ha gratis.
Citera
2016-02-04, 13:43
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om man utgår från förra årets utveckling i förhållande till prognoser är det troligaste scenariot 350000-400000. Godnatt Sverige.

Vid sådana tal måste gränserna stängas helt och militären sättas in utmed alla infarter till landet, annars knäcks Sverige totalt under trycket av människor som väller in. Vid 350 000-400 000 så rämnar precis allt. Då blir det inte bara "Godnatt Sverige" utan något mycket värre...

I det scenario som du målar upp - och om politikerna bara käbblar och inte kan komma överens och styra upp situationen på allvar - då måste militären komma till undsättning och ta makten under en viss tid, låt säga 24-36 månader, utlysa undantagstillstånd och styra landet via någon form av junta och massavvisa folk i sina C130 Hercules + inhyrda plan direkt till hemländerna. Det blir brutalt mycket människor att återsända... Naturligtvis ska det ske korrekt, enligt militärlagar och på ett humant sätt gentemot medborgarna och övriga. Inga jävla Nazifasoner! Men det måste ske med fast hand, målmedvetet och i ett uttalat syfte - vad man vill åstadkomma måste framgå mycket tydligt!

Om vi inte får ordning på detta politiskt, då kommer militären på ett eller annat sätt att involveras, antingen via politiska och parlamentariska beslut, eller så tar militären tillfälligt lagen i egna händer med nationens bästa för ögonen. Vi får se om våra politiker kan gaska upp sig och nu inser vad som kan hända runt hörnet om de missköter detta lika katastrofalt som hittills
Citera
2016-02-04, 13:43
Medlem
Knapptryckarns avatar
Det här är alltså en repris av 2015. Undervärderade bedömningar + politisk illvilja = katastrof.

Räknar med att det kommer landa runt 200 000, det finns absolut ingenting som talar för att det skulle bli färre invandrare i år jämfört med ifjol, såvida inte politikerna gör något åt saken.

Morgan ger dock lite hopp i mörkret. Han talar om att målet bör ligga under Migrationsverkets lägsta prognos, dvs under 70 000. Hur detta ska eftersträvas framgår dock inte vilket gör det hela väldigt osäkert.
Citera
2016-02-04, 13:46
Medlem
Jag förstår inte alls problemet!?

Man stänger gränsen helt och försvarar den.
Man ser filmer där kravaller av invandrare bryter genom gränser med stenkastning och folkmassans kroppsvikt.
Vad gjorde då de som bevakade gränsen, de använde tårgas ett tag, tills de ger upp.

Om man vill, så kan man.
Om vi vill stänger man gränsen och försvarar den, självklart kan man köra tårgas, vattenkanon, gummikulor. Men när det inte funkar måste man få freda sin gräns.
Skjut skarpt så lägger det sig rätt fort.

Om det kommer 20 000 soldater i gröna kamo-kläder, utan vapen, tar upp sten och bryter genom gränsen.
Hur hade det sett ut då?
Citera
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visumkrav och förstärkt gränsbevakning är vad som behövs, samt en vilja att inte släppa obehöriga över gränsen. Bara att skita i att folk ger sig ut i båtar över havet, förhindra dem att segla över gränsen, inte vårat problem att de sätter sig i båtar, det kan inte vara rimligt att tilltvinga sig välfärd genom att utsätta sig för fara, får vara slut på daltet nu.

Om vi inte gör något nu så kommer det att komma miljoner människor till Sverige, det finns ingen brist på folk i världen som vill ha gratis.

Detta kommer inte att ske, åtminstone inte under nuvarande styre. För att få till stånd ett synsätt du belyser krävs en omdaning högst upp. Detta kommer heller inte att ske. Med andra ord - Sverige så som vi kände det är bortom all räddning.
Citera
Bannlyst
Denna sommaren kommer gå till historien när Svenska flickor och kvinnor kommer råka ut för extremt mycket sexualbrott. Jag hoppas ni Svenska män och invandrare som står upp för landets värderingar och har en bra kvinnosyn blir aktiva i sommar. Jag har tagit upp thaiboxningen igen och från och med nu ingen tvekan över att ingripa gick loss på ett skäggbarn utanför GBG för bara några dagar sedan så mina knogar är idag helt fucked up men ser man när ett skäggbarn trakasserar en ung Svensk tjej då hoppas jag man automatiskt går in och vevar sönder svinet.

Jag bryr mig inte längre om riskerna jag tar, något har gått åt helvete när morsan blir trakasserad nere i centrum av flyktingar. Systerns vänner berättar om händelser som sker hela tiden mot dom och folk i deras närhet.
Citera
2016-02-04, 13:51
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Ja, i ett visst perspektiv (det lagom-svenska) har du rätt. Å andra sidan, om detta genomförs korrekt och konsekvent skulle det ha en viss effekt. Missförstå mig inte - det krävs mer för att få ner antalet asylsökande. Frågan är om detta "mer" existerar inom rådande politiska paradigm.

Id-kontroller, visumkrav etc. är bara spel för galleriet, ett försök att lugna den egna befolkningen. Det är för helvete 60 miljoner på flykt som fullständigt skiter i allt sådant!

Och när de 60 miljonerna har lyckats ta sig in någonstans, så kommer det att finnas 60 miljoner nya (främst från Afrika), som väntar på sin chans.

Så nästa våg kommer direkt efter att denna första chockvåg har avklingat något.

Trycket vi ser nu kommer att bara öka och öka, månad för månad, år för år, decennium för decennium.
Citera
2016-02-04, 13:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Migrationsverkets prognos för 2016:

Citat:
Tre scenarier i asylprognosen för 2016

Högsta alternativet: 140.000 asylsökande, varav 27 000 ensamkommande barn.

Mellanalternativet: 100.00 asylsökande, varav 18.000 ensamkommande barn

Lägsta alternativet: 70.000 asylsökande, varav 12.000 ensamkommande barn.

Vi kan jämföra detta med Migrationsverkets prognos förra året, som de släppte februari 2015:

Citat:
Myndighetens sammanvägda bedömning är därför att intervallet för antalet asylsökande ligger fast från förra prognosen, dvs. 80 000 till 105 000 asylsökande under 2015. Huvudscenariot är 90 000, och variationerna under året väntas som i fjol bli mycket stora.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2015/2015-02-03-Fortsatt-manga-asylsokande-under-2015---behovet-av-boendeplatser-okar.html

Som ni ser så var de inte ens i närheten av verkligheten.

Och denna gång är deras prognos ännu högre. Nu kan det dock hända att Sveriges striktare invandringspolitik håller nere strömmarna. Men samtidigt så ökar trycket utifrån ännu mer. Så vi får se hur det utvecklar sig sen när vädret blir varmare. Just nu är vädret en dämpande faktor.
Citera
2016-02-04, 13:53
Medlem
Om inte EU stänger sina yttre gränser , så måste ju helt enkelt Sverige stänga sina.
Annars lär flertalet hamna här , när Tyskland bli alltmer restriktiva.
Citera
2016-02-04, 13:53
Medlem
Ultraviolences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Denna sommaren kommer gå till historien när Svenska flickor och kvinnor kommer råka ut för extremt mycket sexualbrott. Jag hoppas ni Svenska män och invandrare som står upp för landets värderingar och har en bra kvinnosyn blir aktiva i sommar. Jag har tagit upp thaiboxningen igen och från och med nu ingen tvekan över att ingripa gick loss på ett skäggbarn utanför GBG för bara några dagar sedan så mina knogar är idag helt fucked up men ser man när ett skäggbarn trakasserar en ung Svensk tjej då hoppas jag man automatiskt går in och vevar sönder svinet.

Jag bryr mig inte längre om riskerna jag tar, något har gått åt helvete när morsan blir trakasserad nere i centrum av flyktingar. Systerns vänner berättar om händelser som sker hela tiden mot dom och folk i deras närhet.

Min vän, rikta hatet dit orsakerna bakom invandringen ligger - förrädarna. När det blir dags behövs alla arbetsföra vita män för att åtgärda förräderiet och sparka ut drägget. Ingen ska hamna i fängelse för att ha smutsat ned händerna i handgemäng med några svartskallar. Självförsvar - självklart - men sänd till sjukhus, och inte bårhus.
Citera
2016-02-04, 13:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Id-kontroller, visumkrav etc. är bara spel för galleriet, ett försök att lugna den egna befolkningen. Det är för helvete 60 miljoner på flykt som fullständigt skiter i allt sådant!

Och när de 60 miljonerna har lyckats ta sig in någonstans, så kommer det att finnas 60 miljoner nya (främst från Afrika), som väntar på sin chans.

Så nästa våg kommer direkt efter att denna första chockvåg har avklingat något.

Trycket vi ser nu kommer att bara öka och öka, månad för månad, år för år, decennium för decennium.

Så är det ju, och den enda lösningen är taggtråd och en kulspruta på Öresundsbron, det förslaget har en något illa omtyckt SD politiker uttryckt, hon var förutseende.

Det finns inget alternativ som jag kan se det, allt annat är verkningslöst, som jag ser det så kan vi glömma Migrationsverkets prognos, den är inte relevant. Likaså är MJ:s och regeringens uttalanden luft, det finns ingen substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in