2016-02-04, 10:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om snöret är sträckt så att hon blir medvetslös vaknar hon inte. Krångel...
Så hon vaknar inte om han drar snaran runt halsen inledningsvis och släpper sen efter? Det lär då kallas mord i alla de fall där de gillar strypsex..

Hon blir med andra ord medgörlig. Tillfälligt oskadliggjord. Hanterbar. Omtöcknad och kan inte fightas.
Sen sker resten.
2016-02-04, 10:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så hon vaknar inte om han drar snaran runt halsen inledningsvis och släpper sen efter? Det lär då kallas mord i alla de fall där de gillar strypsex..

Hon blir med andra ord medgörlig. Tillfälligt oskadliggjord. Hanterbar. Omtöcknad och kan inte fightas.
Sen sker resten.
Snöret var sträckt, inte släppt efter, när hon tejpades. Jag säger som Ockham: Den enklaste förklaringen är att hon tejpades när hon hängde, och det är därför den troligaste.
2016-02-04, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Snöret var sträckt, inte släppt efter, när hon tejpades. Jag säger som Ockham: Den enklaste förklaringen är att hon tejpades när hon hängde, och det är därför den troligaste.
Den slags Ockham du åberopar gång efter annan finns inte - det märks via ditt resesonemang via den alternativa tråden. Det är inte en kniv - det är en gaffel.
Sannolikhetslära, kausala samband och statistik är uppenbart inte din starka sida då du använder det helt i egenmäktigt syfte.

Han har förslagsvis strypt henne med snöret INNAN han har gjort resten - vad i helvete är det du inte begriper? Det är likvärdigt med att få ett slag i huvudet och bli medvetslös men sen vakna upp. Han stryper till men släpper sen.
Självklart tejpades hon när hon hängdes! Det är exakt vad tejpen visar.

Har du så otroligt svårt att förstå vad som skrivs? Har du så oerhört svårt att sätta dig in i sammanhang? Fantasin verkar det inte vara problem med annars - men bara den får utgå från dig själv.
2016-02-04, 10:29
Bannlyst
Citat:
Inte minsta krångligt - inte minsta svårt att förstå. Såtillvida man förstår och förmår förstå innebörden av hjälpsamhet. Återigen - det bottnar i inlevelseförmåga och empati. Detta är förutsättningen för att förstå scenariet:

I ena änden finns NB som är beredd att lura sitt offer - i andra änden finns en hjälpsam 17 åring.
Exakt, det handlar om inlevelseförmåga och egen empatisk förmåga, saknar man dessa båda så finns ej förutsättningarna för att förstå och ta till sig det verkliga scenariot.
Då tänker man utifrån sig själv, hur man själv skulle agerat - utan empati, inte hjälpt till.
Sån var inte Lisa, hon hade empati, hon var hjälpsam.
Lätt att luras till det också, med andra ord.
NB var målmedveten, han visste precis.
Just då, just där.
Sorgligt nog.
2016-02-04, 10:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Exakt, det handlar om inlevelseförmåga och egen empatisk förmåga, saknar man dessa båda så finns ej förutsättningarna för att förstå och ta till sig det verkliga scenariot.
Då tänker man utifrån sig själv, hur man själv skulle agerat - utan empati, inte hjälpt till.
Sån var inte Lisa, hon hade empati, hon var hjälpsam.
Lätt att luras till det också, med andra ord.
NB var målmedveten, han visste precis.
Just då, just där.
Sorgligt nog.
Ja, det krävs empati för inlevelseförmåga, att kunna sätta sig in i vad som händer i ett fall där det handlar om att empatiskt agera (Lisa). Sen kan man ha en vild fantasi om allt möjligt, men det är inte det samma som att leva sig in.

Har hon inte blivit överfallen så har hon blivit lurad över vägen. Så är det.
2016-02-04, 10:33
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Rättshaverist? Hahahaha. Så du är alternativet och klarheten som försvarar systemet då?

Jag värnar rättssäkerheten. Det framgår med all tydlighet att du inte gör det. Ergo, du är en rättshaverist.

Citat:
Den läkare som såg snaran och tejpen heter Ström och hon assisterar/rådgör vid obduktion om du läser FUP lite bättre.
Det betyder att snaran anbringades innan tejpen och dess sträckning visar att hon var hängd när det skedde. Ja, jag tror betydligt mer på erfaren rättsläkare som studerar obduktionen IRL och likaså krimtekniker än de wannabeobducent alternativ som dårfinkar presenterar här eller alternativa tråden.

Du får tro vad du vill. Det råder religionsfrihet i Sverige. Jag går efter fakta.

Citat:
Lisa hittades med blottat kön/bröst så om hon så haft vantar på sig är det av ointresse - det betyder naken där just sexuella delar på kroppen är blottade.

Inga kausala samband mellan sexualsadism och "blottade" kön/bröst.

Citat:
Sen kan du skärpa till detaljerna ditt svin och tala i mer normala termer än "musfrissa" ditt osmakliga svin.

Förstod du inte vad jag menade? Hur de av kvinnligt kön väljer att raka/trimma sitt könshår eller om de bara låta det växa fritt som en vildskog. Jämför med hur du gör med håret på din pung (om du fått något än vill säga).

Citat:
Ett kausalt samband ses via naken/blottat kön-flera meter silvertejp runt huvudet-snara runt halsen-teknisk bevisning i mjölkrummet.

Precis. Du förstår inte vad ett kausalt samband är. Tack för att du illustrerade det.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-02-04 kl. 10:38.
2016-02-04, 10:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Den slags Ockham du åberopar gång efter annan finns inte - det märks via ditt resesonemang via den alternativa tråden. Det är inte en kniv - det är en gaffel.
Sannolikhetslära, kausala samband och statistik är uppenbart inte din starka sida då du använder det helt i egenmäktigt syfte.

Han har förslagsvis strypt henne med snöret INNAN han har gjort resten - vad i helvete är det du inte begriper? Det är likvärdigt med att få ett slag i huvudet och bli medvetslös men sen vakna upp. Han stryper till men släpper sen.
Självklart tejpades hon när hon hängdes! Det är exakt vad tejpen visar.

Har du så otroligt svårt att förstå vad som skrivs? Har du så oerhört svårt att sätta dig in i sammanhang? Fantasin verkar det inte vara problem med annars - men bara den får utgå från dig själv.
Vad i helvete är det du inte begriper? Om hon ska vakna efter en strypning måste man släppa på snöret, och snöret var inte släppt när hon tejpades. Snöret var sträckt. Om hon ströps, snöret släpptes, hon vaknade till och snöret sträcktes igen blev hon medvetslös och tejpningen blev inte en sadistisk handling.

Hon tejpades inte när hon hängdes, hon tejpades när hon hängde. Det går inte att tejpa och hänga någon samtidigt. Sträckningen skapade två loopar av snaran med 30 respektive 33 cm omkrets, och då levde hon inte när hon tejpades. Om tejpningen skedde med lösare snara sträcktes snöret efter tejpningen, och det skedde inte. Snöret var sträckt när hon tejpades.
2016-02-04, 10:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag värnar rättssäkerheten.
Dur får tro vad du vill. Det råder religionsfrihet i Sverige. Jag går efter fakta.
Inga kasala samband mellan sexualsadism och "blottade" kön/bröst.
Förstod du inte vad jag menade? Hur de av kvinnligt kön väljer att raka/trimma sitt könshår eller om de bara låta det växa fritt som en vildskog. Jämför med hur du gör med håret på din pung (om du fått något än vill säga).
Precis. Du förstår inte vad ett kausalt samband är. Tack för att du illustrerade det.
Skärp dig din fjant. Jag är en hon och hårväxt är helt ointressant i diskussionen. Det handlar om blottat kön.
Orsak och verkan är ett samband - en sannolikhet - och detta är exakt vad som logiskt ses i gärningsbeskrivning med bas i teknisk bevisning och obduktion. Silvertejpen flera varv runt huvudet ger en stark indikation på svinet är - ihop med kvävning dvs obduktion. Lägg därtill brottsplatsen så ska du se vad fint de sammanfaller.

Att se offret lida är det ultimata för svinet.
2016-02-04, 10:41
Bannlyst
Citat:
Den läkare som såg snaran och tejpen heter Ström och hon assisterar/rådgör vid obduktion om du läser FUP lite bättre.
Det betyder att snaran anbringades innan tejpen och dess sträckning visar att hon var hängd när det skedde. Ja, jag tror betydligt mer på erfaren rättsläkare som studerar obduktionen IRL och likaså krimtekniker än de wannabeobducent alternativ som dårfinkar presenterar här eller alternativa tråden.
Lisa hittades med blottat kön/bröst så om hon så haft vantar på sig är det av ointresse - det betyder naken där just sexuella delar på kroppen är blottade.
Sen kan du skärpa till detaljerna ditt svin och tala i mer normala termer än "musfrissa" ditt osmakliga svin.
Ett kausalt samband ses via naken/blottat kön-flera meter silvertejp runt huvudet-snara runt halsen-teknisk bevisning i mjölkrummet.
Självklart har du rätt i att den erfarne rättsläkaren som studerat obduktionen i verkligheten samt delaktiga krimtekniker är de som har den information och de kunskaper i fallet man ska ha som utgångspunkt. Tejpningen i samband med mordet tyder på kontrollbehovet av offret, den makt och kontroll en sexuell sadist strävar efter. Likaså är blottat kön och underliv detaljer som stämmer väl in på hur en sexuell sadist kunnat agera. Tittat, onanerat.
Det fetstilta - förstår din upprördhet, jag känner likadant.
Högst osmakligt och malplacerat.
2016-02-04, 10:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad i helvete är det du inte begriper? Om hon ska vakna efter en strypning måste man släppa på snöret, och snöret var inte släppt när hon tejpades. Snöret var sträckt. Om hon ströps, snöret släpptes, hon vaknade till och snöret sträcktes igen blev hon medvetslös och tejpningen blev inte en sadistisk handling.

Hon tejpades inte när hon hängdes, hon tejpades när hon hängde. Det går inte att tejpa och hänga någon samtidigt. Sträckningen skapade två loopar av snaran med 30 respektive 33 cm omkrets, och då levde hon inte när hon tejpades. Om tejpningen skedde med lösare snara sträcktes snöret efter tejpningen, och det skedde inte. Snöret var sträckt när hon tejpades.
Ska jag behöva skicka dig en vadderad blädderbok?
1. Han släpar in Lisa till mjölkrummet. Han tar omgående ett snöre och stryper henne medvetslös.
2. Hon faller ihop på golvet med detta förbannade snöre runt halsen som än inte är sträckt, fastsurrat.
3. Hon lever men är hanterbar och värjer sig inte. Hon är medvetslös.
4. Han drar upp henne så att hon nuddar med tårna i golvet men lever och andas (JOSEPHINE OTERO- SIC!).
5. Ju mer hon vaknar till så påbörjar han det han njuter av svinet. Drar åt snaran och tejpar.
6. Han drar ner kläderna och det sexualsadistiska börjar.
2016-02-04, 10:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ska jag behöva skicka dig en vadderad blädderbok?
1. Han släpar in Lisa till mjölkrummet. Han tar omgående ett snöre och stryper henne medvetslös.
2. Hon faller ihop på golvet med detta förbannade snöre runt halsen som än inte är sträckt, fastsurrat.
3. Hon lever men är hanterbar och värjer sig inte. Hon är medvetslös.
4. Han drar upp henne så att hon nuddar med tårna i golvet men lever och andas (JOSEPHINE OTERO- SIC!).
5. Ju mer hon vaknar till så påbörjar han det han njuter av svinet. Drar åt snaran och tejpar.
6. Han drar ner kläderna och det sexualsadistiska börjar.
Åtdragning till två loopar med 30 respektive 33 cm dödade henne. Hon var död när hon tejpades.
2016-02-04, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Åtdragning till två loopar med 30 respektive 33 cm dödade henne. Hon var död när hon tejpades.
Jag önskar du hade rätt, men tyvärr finns det historiskt dokumenterat om vad dessa förbannade svin till sexualsadister är ute efter:
Lidande och dödskamp för sexuell utlösning.
Jag har full koll på varven runt halsen och det motsäger inte det jag skrev om.

Du kan ta din självmordsteori och stoppa upp där solen inte skiner för den är helt irrelevant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in