2016-02-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadaa.2015
Ett stort stöd? Det finns en grupp på fb med över 1000 pers som tycker annat..

På intiativ av föräldrar? Källa tack

Det finns knappast någon källa på att Skolrådet i Långedragsskolorna bad oss driva detta i SDN.
Citera
2016-02-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det finns knappast någon källa på att Skolrådet i Långedragsskolorna bad oss driva detta i SDN.

Mig veterligen så ska sådana saker antecknas och vara offentligt. Vi väljare har rätt att veta vad ni sysslar med.

Och förresten, gick runt igår och knackade på alla boende inom 500m från platsen, ingen ville detta. Källa?nääää...borde man ha det?
Citera
2016-02-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadaa.2015
Mig veterligen så ska sådana saker antecknas och vara offentligt. Vi väljare har rätt att veta vad ni sysslar med.

Och förresten, gick runt igår och knackade på alla boende inom 500m från platsen, ingen ville detta. Källa?nääää...borde man ha det?

Vilket område talar du om? Om personer kontaktar mig som privatperson registrerar jag inte detta. Har inget med offentlighetsprincipen att göra. Moderaterna Älvsborg/Skärgården är ingen myndighet.
Citera
2016-02-04, 01:47
Medlem
Kroulls avatar
Volvotjänstemännen i Torslanda får också vara med...

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/startar-skolbuss-for-att-oka-integration

Citat:
Skolbuss

Reklamfilmen...

https://www.youtube.com/watch?v=DUDx6NEqdJQ

Edit:

Och snart Säve:

Citat:
Vi såg en win-win situation i form av att Norra Hisingen har kapacitet i sina skolor och vi har mindre kapacitet, så där såg vi ett sätt att hjälpa varandra, säger Jahja Zeqiraj (S), ordförande i stadsdelsnämnden Västra Hisingen.

Helt klart en win-win situation...
Senast redigerad av Kroull 2016-02-04 kl. 01:52.
Citera
2016-02-04, 01:48
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Hampus och Johnny stödjer detta.

Självklart, det är ju Johnny Magnusson som egentligen bestämmer...
Citera
2016-02-04, 01:55
Medlem
Det är bra ifall alla kommuner och stadsdelar i kommuner i Sverige är med och tar ansvar, alla länder i Europa borde också göra det.
Senast redigerad av Valpen_ 2016-02-04 kl. 01:59.
Citera
2016-02-04, 07:21
Medlem
ArneIIIs avatar
Underbart att mångkulturen nu sprids till dessa områden.

Har inte läst så mycket om det här men jag antar att moderatväljarna i dessa områden älskar det!? Jag menar med tanke på att de röstat på öppna-era-hjärtan-Fredrik. Hans budskap var ju solklart. Grattis till Hovås, Askim och liknande. Alltid skönt med uppfyllda vallöften.
Citera
2016-02-04, 08:23
Medlem
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2979492-sd-mobiliserar-mot-flyktingboenden-folk-ar-radda-
Citera
2016-02-04, 09:20
Medlem
knarknazists avatar
Lite citat från föregående postares GP-länk.

Citat:
Som GP tidigare berättat rör det sig om tillfälliga modulhus som ska stå kvar i max 15 år. Sammanlagt handlar det om platser för 3 000 flyktingar. Målgruppen är barnfamiljer och minderåriga flyktingar som beviljats permanent uppehållstillstånd, en grupp som kommunen enligt lag är skyldig att erbjuda boenden.

Citat:
”Det råder upprorstämning i Askim, Brottkärr och Skintebo just nu! Varit ikväll på ett möte där föräldrar grät och hade panik. Ingen kommer våga låta barnen leka ute längre, vi vuxna kommer få låsa in oss när mörkret faller. Hela stadsdelen väster kommer förfalla, huspriser kommer krascha, brottsstatistiken kommer skjuta i höjden explosionsartat!”
Citera
2016-02-04, 10:01
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
Det är inte hälsosamt att tillbringa för mycket tid i drömmarnas värld, förr eller senare tappar du fotfästet och då är du fast där för evigt. Eller du kanske har byggt upp en förmögenhet på XX miljoner dom senaste 2 åren? Grattis i så fall, kul när det går bra för folk!

PS. Man ska inte tro allt som skrivs på flashback. Vi alla här har ju små skrynkliga 20cm slaka kukar... trots intag av tjack... och en kvart i isvak...

Citat:
Ursprungligen postat av Thade
Bor i ett av de områdena som ska få asylboende.

Jag välkomnar dock förslaget. Eftersom jag inte har några skulder eller lån och en förmögenhet på XX miljoner så kommer jag givetvis att köpa 1,2,3 hus om de faller i värde. En eventuell tanke är att göra som Bert Karlsson. Detta skulle sätta press på övriga villaägare och tvinga en hel del att sälja.

Ett alternativ är att enbart köpa mark som kan sedan säljas till migrationsverket.

Vidare kan man upplåta åtminstone en av vilorna som asylboende men med vissa krav gentemot kommun och migrationsverk. Tex: Enbart kvinnliga invandrare osv.

Som sagt ekonomiskt och affärsmässigt så är Sverige ett mycket bra land att bo i om man är överklass. Känns bra att veta att pengarna rullar in utan att man behöver göra ett smack. Det sköter sig självt med hjälp av börsen (läs knegande svenskar).

Hittar man en framtida fru svensk som invandrare så hade det varit guld att:

I have a gift for you darling.

Oh really?

Yes look!

Oh a house youre so cute <3

Vill också passa på att döda det eviga tjat argumentet om att alla som inte röstade på SD får skylla sig själva när mångkulturen kommer.

Man röstar ju inte enbart om invandringen finns ju andra aspekter så som ekonomi, miljö, lån,pension, arbete, tillväxt, kärnkraft, utbyggnad, kultur osv osv

Tilläggas kan att jag är från Europa. Känns extra bra då vi invandrare tar över ert land.

Det måste svida sååå mycket för er små pursvenskar att veta om att vi som har pengarna i detta landet inte är etniskt svenska. Tänk på det svennebanan varje gång du tar ut ditt socialbidrag.
Citera
2016-02-04, 10:26
Medlem
rikastistorstans avatar
Jag har kluvna känslor inför detta. Jag är övertygad om att det krävs att alla svenskar får ett uppvaknande och blir berikade för att vi skall få till någon förändring. Skall vi nu gå under så skall vi fan alla gå under. Det skall inte finnas något utrymme för klasshatande borgare att köpa sig fria från mångkulturen samtidigt som dom prackar på den på andra. Citat som dessa gör mig otroligt nöjd och skadeglad:
Citat:
”Det råder upprorstämning i Askim, Brottkärr och Skintebo just nu! Varit ikväll på ett möte där föräldrar grät och hade panik. Ingen kommer våga låta barnen leka ute längre, vi vuxna kommer få låsa in oss när mörkret faller. Hela stadsdelen väster kommer förfalla, huspriser kommer krascha, brottsstatistiken kommer skjuta i höjden explosionsartat!”

Samtidigt planeras det för ett eller två boende på 10 minuters avstånd från mig själv. Här röstar folk rödgrönt och alliansen nästan uteslutande så det är inte mer än rätt. Dock tänker inte jag och mina vänner finna oss i att ha dessa barbarer i vårat område. Vi kommer garanterat att ta saken i egna händer om det går så långt. Om borgarna i sina fina villaområde lyfter på sina arslen och använder tändvätskan så har dom min respekt men jag hoppas inte att pengar och kontakter köper dom fria från boenden.
Senast redigerad av rikastistorstan 2016-02-04 kl. 10:28.
Citera
2016-02-04, 10:44
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2979755-oro-for-sakerheten-i-fiskeback

Haha nu jävlar vaknar överklassen till!

Nu är det orättvist, omoraliskt och farligt att sätta invandrare i deras dyra säkra svenska områden, vill dom inte ha mångkultur???

Dom måste ju för fan lägga ner sin ridskola i ren distress!!

Området verkar tro sig vara immuna mot regeringen av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in