Citat:
Citat:
Hmm jag svävade kanske ut.

Men min undran var vad det kunde vara för fantastiskt nöjesutbud i Finspång som gjorde att fan nästan ingen ville spendera tid eller pengar för att gå och se världsstjärnan Sinatra?
På samma vis som för t ex Carpi. 9.900 kom för att se Napoli. Visst är Carpi en mindre kommun (drygt 60.000 invånare), och visst spelar man matcherna i närliggande Modena (drygt 180.000 inv), men städerna ligger tätt och den relativt lilla provinsen Modena har trots allt 700.000 invånare. Och arenan tar över 20.000. Och om man nu inte håller på det lilla skitlaget Carpi, så borde åtminstone fler än 10.000 i provinsen Modena vilja se Napolis stjärnor?
Och visst kan man kanske hävda att Sassuolo också kommer från samma provins. Men de har ett hemmasnitt på 11.500.De har som bekant sin egna arena (som de övertagit från Reggiana), men även den kan ta en bit över 20.000.
Eller så kan man tro att det är för att folk fortfarande stenhårt lägger sin tid och pengar på Modena? Men då borde de ha ett högre snitt än 4.600...
Och vi kan vandra igenom de andra smålagen. T ex Empoli som hade 9.600 hemma mot Napoli. Återigen en mindre stad, men i ett tättbefolkat område.
Samtidigt kan jag köpa resonemanget. Och faktiskt till och med gilla det. För man ser inte fotboll för underhållningsvärdet i första hand. Det måste betyda något. Man stödjer sin stad och sina färger.
Men resonemanget startade med en jämförelse med konserter. Samtidigt är det relativt dyrt att se även Carpi spela. Så om intresset verkligen finns att se matcher live så borde man sänka priserna, eftersom det finns många tomma stolar. Och då är vi tillbaka i diskussionen om priserna som sebastian tidigare var inne på.

Men för att återkoppla till Sinatra, så tror jag också att det till viss del är det dåliga rykte som Calcio har fått. Media älskar att lyfta fram det negativa med motsättningarna istället för att lyfta fram det fina i hyllningarna. Det fanns samma tendenser även i Sverige, men på något vis lyckades man bryta igenom medias beskrivning av verkligheten. Åtminstone på vissa platser.
Hmm jag tror att jag svävar ut...