2016-02-02, 13:11
Medlem
Har träffat Eva och min bild av henne är att hon är som hon verkar i TV, möjligen med en liten twist. Hon är inte alls lika gapflabbande som hennes högdjurskompisar som även de visats upp. Eva är lite mer tillbakadragen. Om det är för att hon är sådan, eller om det faktiskt är så att överklasslivet är en fasad hon målat upp för att passa in vet jag inte. I de kretsar där jag stött på henne skrattar man rått åt golvläggare - absolut inte med dem.

Min gissning är att det går åt h-e, men om "experterna" verkligen lyckats, så kanske Evas fasad kan rämna, och Per verkar ju på något sätt ha gjort en bakvänd klassresa, så det är möjligt att det går att locka fram lite stil ur den mannen. Möjligen är det vad teamet hoppas på, men jag vet att de kretsar Eva umgås i inte är något för Per, och jag tror inte att hon på en månad är beredd att släppa sin trygga sfär för en handyman.

Det känns som "experterna" hoppas på att det ska bli "Tjejen som föll över bord" i verklighetstappning eller nåt.
Citera
2016-02-02, 13:15
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Om Edvin och Matilda:

Att man kunde få fram den informationen genom att bara googla namnen hade jag inte tänkt på!

De står inte som gifta på ratsit, så visst är de skilda. Föga förvånande så skilde sig Per och Eva (eller skilsmässan registrerades iallafall) 2 veckor innan Edvin och Matilda - antagligen skickades papprena in första dagen det var möjligt...
Citera
2016-02-02, 13:26
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrmalmstorg
Måste Medge att att Edwin och Matilda har möjligheter att fortsätta sin relation.
De andra....känns som att urvalet av kandidater är oerhört svagt alternativt att detta dreamteam som sätter ihop paren inte riktigt är i med i matchen när det gäller tvärsociala bekantskaper.

Golvläggaren Per som inte enns kunde knyta skjortan på sin Hawaii skjorta i kyrkan och egenföretagaren Eva som spela golf på Vermdö Golfklubb. Tjaa det blir kul TV i alla fall. Men en riktigt plågsam månad för Eva och hennes barn..... Minen från Eva och hennes barn sa allt inne i kyrkan och utanför.

Visst är det en krock, men det är ju bara en fasad ifrån Eva och hennes barn - i själva verket så befinner de sig inkomstmässigt och socialt sett inte så långt ifrån varandra. Hon och en av hennes döttrar bor i hyresrätter, den andra i bostadsrätt - men då med en 9 år äldre pojkvän som säkerligen slantat upp. Eva är egenföretagare, men drar inte in några enorma summor direkt - 36 k i lön, döttrarna jobbar inom event och saknar högre utbildning. Den ena håller på med magdans dessutom - känns inte direkt som öfvre Östermalm direkt, enbart en putsad yta.
Citera
2016-02-02, 13:33
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-man
Har träffat Eva och min bild av henne är att hon är som hon verkar i TV, möjligen med en liten twist. Hon är inte alls lika gapflabbande som hennes högdjurskompisar som även de visats upp. Eva är lite mer tillbakadragen. Om det är för att hon är sådan, eller om det faktiskt är så att överklasslivet är en fasad hon målat upp för att passa in vet jag inte. I de kretsar där jag stött på henne skrattar man rått åt golvläggare - absolut inte med dem.

Min gissning är att det går åt h-e, men om "experterna" verkligen lyckats, så kanske Evas fasad kan rämna, och Per verkar ju på något sätt ha gjort en bakvänd klassresa, så det är möjligt att det går att locka fram lite stil ur den mannen. Möjligen är det vad teamet hoppas på, men jag vet att de kretsar Eva umgås i inte är något för Per, och jag tror inte att hon på en månad är beredd att släppa sin trygga sfär för en handyman.

Det känns som "experterna" hoppas på att det ska bli "Tjejen som föll över bord" i verklighetstappning eller nåt.

Ja, för Eva och hennes söndersolade golf-fascister till polare hade ju stil. Om det är något hon hade gemensamt med Per så var det ju att hon var tacky, om än på ett annat och påkostat sätt.
Citera
2016-02-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Nja. Var ju några studerande i gänget. En bodde ju rent av fortfarande hemma hos päronen, och Per var ju över 50 och bodde i nån tvåa, eller var det rent av en etta. Så nej, du har fel där.

Den enda med mycket cash verkade vara Eva. Blir nu dock misstänksam om hon lyckats håva in stålarna själv. Det står att hon är egenföretagare. Vad då egenföretagare? Inom vad? Allt man såg henne göra var och fara omkring i nån snuskig Blatte-Audi och spela golf.

"Egenföretagare" är ett så jäkla värdelöst och diffust begrepp. Den analoga motsatsen borde således kort och gott bli "anställd". Inte läkare, smed, jurist, kassabiträde utan just "anställd".
Citera
2016-02-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Visst är det en krock, men det är ju bara en fasad ifrån Eva och hennes barn - i själva verket så befinner de sig inkomstmässigt och socialt sett inte så långt ifrån varandra. Hon och en av hennes döttrar bor i hyresrätter, den andra i bostadsrätt - men då med en 9 år äldre pojkvän som säkerligen slantat upp. Eva är egenföretagare, men drar inte in några enorma summor direkt - 36 k i lön, döttrarna jobbar inom event och saknar högre utbildning. Den ena håller på med magdans dessutom - känns inte direkt som öfvre Östermalm direkt, enbart en putsad yta.

Eva tycks ju ha arbetarbakgrund så det ligger lite i det du säger. Hon är säkert inte förmögen. Dock har hon jobbat på bra i livet och har säkert tjänat bra med pengar av hennes CV att döma.
https://se.linkedin.com/in/evastrand1

Per från Danderyd är märklig. Ger intryck av att vara en sökare. Passar varken in bland akademiker eller arbetare. Han saknar stilen för att passa i akademiska sammanhang och saknar humorn för att passa in bland arbetargänget. Jag förstår att han inte har någon manlig vänskapskrets.
Citera
2016-02-02, 15:34
Medlem
Per känns som en sån där kultursnubbe som det finns många av. Rätt mycket utbildning men låg lön, läst typ fristående kurser. Musikintresserad och ser sig som en jämställd mjukis fast när det kommer till kritan gör han mycket lite i hemmet.
Citera
2016-02-02, 16:37
Medlem
Nu har jag tittat så jag vill också tycka!

Tycker inte att någon av experterna är förtroendeingivande. Intressantast att lyssna på tycker jag att "flumtanten" är dock. Prästen ser ut som en galning i ögonen. Får rejäla varningsblinkers på honom.

Blir också mer och mer övertygad (som många andra) om att det här "sociala experimentet" försöker skapa krockar och konflikter framför troliga potentiella par.

Nina, som är vegan, hur kunde hon paras ihop med en så pass VANLIG kille. Som inte verkar ha ifrågasatt mycket i livet förutom sin egen före detta rondör. Och när det talas om självkänsla svarar han bara utifrån att självkänslan skulle vara beroende av den egna kroppens attraktionskraft... Hon skulle naturligtvis matchas med någon som DELAR hennes ideal. Sen tyckte jag att hennes dikt på rim inte var så imponerande och att avslutningen "Tack och hej, Tartexpastej" var extremt tonårig för en kvinna på 32. Med det sagt så äter jag själv veganskt/vegetariskt så jag sympatiserar med hennes kosthållning till hundra procent. Mat är en så stor del av livet och vardagen så att kunna ha den biten på plats i ett förhållande, praktiskt och filosofiskt, är viktigt för att det ska fungera.

Edvin ser härlig och frisk ut i sin ungdom men jäklars vad nervöst han uppträdde i kyrkan inför vigseln. Inte konstigt dock! Matilda... Det jag reagerade starkast på var lappsystemet hon hade vid kylskåpet. Rätter hon skulle kunna laga eftersom hon hade ingredienserna hemma... Och sen när hon lagat rätten så tog hon bort lappen. Jag antar att det jag tyckte var lite konstigt var att jag aldrig känt behov av att skriva sådana lappar. Räcker det inte med att planera inköpen och sedan öppna kylskåpet och titta. Alternativt att man minns vad man åt igår??? Tyckte att det var liiite märkligt och hade jag kommit hem till en man som gjorde så så hade jag sett det som ett dåligt tecken som tydde på överdrivet kontrollbehov eller liknande.

Eva och Per... Jag tycker också synd om Per... Han verkar inte må bra, och att utsätta sig för detta. INTE en bra idé. Hur tänkte programmakarna? Tycker att det är oetiskt att ta med en person som fortfarande verkar vara i kris efter att ha förlorat sin mamma samma vecka som hans fru lämnade honom. Han talade fortfarande affekterat om hur han inte ville ha någonting han skaffat tillsammans med någon annan kvar. "Jag är inte sentimental". Nej, kanske inte, men du är litet av ett känslomässigt vrak... Inget ont i det, det kan alla bli vid tillfälle, men då bör man inte gå med i ett sånt här program. Sen håller jag också med om att han inte verkar superupplyst angående relationer och manligt/kvinnligt trots sina många kvinnliga vänner. Det tydligaste tecknet på att det var en dålig matchning var ju ändå Evas och hans respektive hem... Seriöst!!! Eva hade ju fått krupp i hans "spartanskt inredda" lilla lägenhet. Flyttar han in hos henne lär hon känna det som att ha en objuden, oborstad kusin på besök tre veckor för länge.

Eva var inte så pjåkig som många här vill ha det till. Visst, lite solskadad, men många i hennes generation är ju det efter att ha varit i dejtingålder under det solariebesatta åttiotalet. Knappast en anledning till att tycka illa om henne iaf. Hennes döttrar ger ett gott intryck, och att dansa magdans är väl inget konstigt? Tyder på en öppen och proaktiv personlighet. Det var nog svårt för Eva att genomföra programmet eftersom hon verkar tillräckligt skärpt för att ganska snabbt efter vigseln förlora förtroendet för "experterna". Fångad i en cynisk tv-produktion...

Och sen undrar jag... Har deltagarna inte sett förra säsongen?? Som misslyckades kapitalt. Och som många påpekat gjorde den extremt stora blundern att matcha en man som vill ha barn med en något äldre kvinna som dels kanske inte kan få barn längre och som dels inte ens vet om hon skulle vilja om hon kunde... Hade det varit omvänt hade det varit ännu värre. Tur för honom att mäns fertilitet inte är lika tidsbegränsad.
Citera
2016-02-02, 16:38
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Jag lider med stackars Per. Tilltufsad efter skilsmässan och väldigt inställd på att träffa någon och nu blir han tokratad inför hela svenska folket.

Ja, känns moraliskt förkastligt, fast det värsta är väl fallet Matilda, anorektiskt belastad och numera student i näringslära. Just den kombon gör att man anar den värsta grenen av sjukdomen. Inte lätt att leva med kvinnor eller män som har det bagaget, kontrollfreaks som ballar ur när de inte får exakt den mat de kan klara av mentalt. Experter som inte lyssnar är inte experter. Matilda borde läsa och utbilda sig till något helt annat. Tumring är inte heller särskilt attraktivt...
Senast redigerad av IQ130 2016-02-02 kl. 16:42.
Citera
2016-02-02, 17:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Ojojoj, här behövs det stora skämskuddar både vad gäller Eva och Per, och för Nina och datakillen. Båda är så fel det bara kan bli. Jag tror att vi i tråden hade hittat bättre par än dessa sk "experter". F ö tycker jag att det ser ut som Nina har lite asiatiska drag, typ japan eller dylikt. Ingen annan som tycker det?

De enda som hade kunnat funka är Edwin och Matilda. De har i alla fall äktenskapstycke.

Eva känns som en bedagad Solsidan-Mickan. En som värdesätter det ytliga, och som alltid levt glassigt för sin mans pengar. Det skulle inte förvåna mig om hon hade någon slags skönhetsklinik med botoxinjektioner och liknande. Hon anger ju att hon jobbar med "sjukvård", och med en undersköterskeutbildning kan det väl inte vara så mycket annat.
Senast redigerad av Flor-Ida 2016-02-02 kl. 18:02.
Citera
2016-02-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ojojoj, här behövs det stora skämskuddar både vad gäller Eva och Per, och för Nina och datakillen. Båda är så fel det bara kan bli. Jag tror att vi i tråden hade hittat bättre par än dessa sk "experter". F ö tycker jag att det ser ut som Nina har lite asiatiska drag, typ japan eller dylikt. Ingen annan som tycker det?

De enda som hade kunnat funka är Edwin och Matilda. De har i alla fall äktenskapstycke.

Eva känns som en bedagad Solsidan-Mickan. En som värdesätter det ytliga, och som alltid levt glassigt för sin mans pengar. Det skulle inte förvåna mig om hon hade någon slags skönhetsklinik med botoxinjektioner och liknande. Hon anger ju att hon jobbar med "sjukvård", och med en undersköterskeutbildning kan det väl inte vara så mycket annat.

Eva tycks mer inriktad på läkemedelsindustrin och diagnostik.

Hon var fram till juni 2015 på Pfizer. Sedan dess har hon varit Key account manager på Roche.

https://se.linkedin.com/in/evastrand1

Angående Nina så ser hon konstig ut i ansiktet. Tänkte själv spontant på om hon har thailändsk mamma eller något. Men hennes mamma är ju svensk. Så något asiatiskt är det säkert.
Senast redigerad av avec 2016-02-02 kl. 18:49.
Citera
2016-02-02, 19:00
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Känns rätt så lovande än så länge. Alla kan – på papperet – passa rätt bra ihop. Men kärlek fungerar inte så. Det som är "logiskt" är inte alltid attraherande. Det som ska vara "rätt" är inte alltid det du helst vill ha.

Väl skrivet. Kärleken är inte logisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in