2016-02-02, 10:51
Medlem
Hur gammal är Matilda? Alltså Edvinds brud.
Citera
2016-02-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Hur gammal är Matilda? Alltså Edvinds brud.
Hittade själv - hon är 27.
Citera
2016-02-02, 10:57
Medlem
Tror faktiskt att det blev en het bröllopsnatt!
Citera
2016-02-02, 10:57
Medlem
Om Edvin och Matilda:
Citera
2016-02-02, 11:22
Medlem
Ålens avatar
Av experterna tycker jag att prästen verkar vettigast. Fan, han hade jag kunnat gå till och snacka när det känns skakigt i äktenskapet eller livet i övrigt. Han ger ett förbannat sympatiskt intryck. När jag såg honom först tänkte jag att det där är en människa man inte kan bli annat än cynisk över, men fel hade jag...

De andra experterna skrämmer skiten ur mig med sina floskler. Beteendevetaren pratar om psykologiska sköldar. Ja, oj, tjena, den skölden hon verkar ha framför sig förklädd till nån slags öppenhet är den värsta av alla. Skulle inte förvåna om hon har något förflutet i nån sekt.

Psykologen i gänget känns mer som han säljer Hyndai-bilar än något annat. Han måste bara nämna att han är legitimerad psykolog. Ja, det får man ju verkligen hoppas. Han är dock ofarlig.

Och så flumtanten. Hon är inte legitimerad verkar det som. Istället drar hon fram att hon är kroppsterapeut och fan vet allt. Hade hon fått bestämma fullt ut hade det blivit orgier av hela skiten.

Edvin och hans fru, vad hon nu hete, var ju en lyckträff. De andra har man ju väldigt mycket mer och önska om.

Per tycker jag inte alls synd om. Han verkar vilja ha nån bara för att. Han klarar inte av att vara ensam får jag en känsla av, och såna människor kan jag inte känna sympati för. Vill vara manlig, men känner sig som Bambi. Golftanten är det desto mera synd om. Hon tar hand om sig själv och är hel utan att ha någon man, men vill gärna dela livet med någon. Hon får vara hur bitchig hon vill, men Per är det fan inte synd om. Han var bara tvungen och nämna att det är skillnad på män och kvinnor. Och det är det måhända, men inte utifrån den stereotypa och förenklade knegarbild som han har. Han verkar ha gått på pumpen rejält några gånger, och det är nog för att kvinnor är starkare än han nånsin kan föreställa sig. Kan verkligen se framför mig hur han talar ned sin kvinnor när de gjort slut. I nästa avsnitt kommer han beklaga sig över att hon har krav när det egentligen handlar om att försöka få till kompromisser, typiskt gubbar som Per. Jag är ingen beteendevetare själv, men jag är uppväxt med att ha haft snubbar som Per omkring mig. Jag är arbetarskitunge och den erfarenheten av snubbar som Per som det skänker väger tyngre än 180 hp. Känns som om de parade ihop dessa två bara för att skapa en kulturkrock, inget annat.

Vegantjejen och hennes man är dock den värsta combon av alla. Hon verkar väldigt ömtålig och omtänksam, och har blivit tilldelad en pojke. En av experterna nämner att han, pojken, har typ finare sidor än vad man först tror. Eh, och därför ska hon den bräcklige, sköra vegantjejen ha honom, därför att det nånstans djupt där inne finns en jättefin kille? Nej, hon skulle parats ihop med en händig, ung byggnadsantikvarie eller trädgårdsmästare, manlig och känslig på samma gång, och som drömmer om att vara självförsörjande på grönsaker.
Citera
2016-02-02, 11:26
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hennes exmake bor i lägenhet i Sollentuna, får inte känslan av adressen och priset på lägenheterna där att det kan husera någon med kontakter direkt. Hon har nog jobbat upp sig av egen kraft.

Lite kuriosa är att en av döttrarna håller på med magdans.

Dig hade jag inte velat ha hemligheter för, din jävla CIA-agent.

Kan du inte ge dig på att gräva fram lite snaskigt om experterna? Hon flumtanten har nog haft en del skumt för sig genom åren. Bland såna som henne var det mer regel än undantag att vara med i nån knullsekt på 60-70-talet.
Senast redigerad av Ålen 2016-02-02 kl. 11:29.
Citera
2016-02-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Av experterna tycker jag att prästen verkar vettigast. Fan, han hade jag kunnat gå till och snacka när det känns skakigt i äktenskapet eller livet i övrigt. Han ger ett förbannat sympatiskt intryck. När jag såg honom först tänkte jag att det där är en människa man inte kan bli annat än cynisk över, men fel hade jag...

De andra experterna skrämmer skiten ur mig med sina floskler. Beteendevetaren pratar om psykologiska sköldar. Ja, oj, tjena, den skölden hon verkar ha framför sig förklädd till nån slags öppenhet är den värsta av alla. Skulle inte förvåna om hon har något förflutet i nån sekt.

Psykologen i gänget känns mer som han säljer Hyndai-bilar än något annat. Han måste bara nämna att han är legitimerad psykolog. Ja, det får man ju verkligen hoppas. Han är dock ofarlig.

Och så flumtanten. Hon är inte legitimerad verkar det som. Istället drar hon fram att hon är kroppsterapeut och fan vet allt. Hade hon fått bestämma fullt ut hade det blivit orgier av hela skiten.

Edvin och hans fru, vad hon nu hete, var ju en lyckträff. De andra har man ju väldigt mycket mer och önska om.

Per tycker jag inte alls synd om. Han verkar vilja ha nån bara för att. Han klarar inte av att vara ensam får jag en känsla av, och såna människor kan jag inte känna sympati för. Vill vara manlig, men känner sig som Bambi. Golftanten är det desto mera synd om. Hon tar hand om sig själv och är hel utan att ha någon man, men vill gärna dela livet med någon. Hon får vara hur bitchig hon vill, men Per är det fan inte synd om. Han var bara tvungen och nämna att det är skillnad på män och kvinnor. Och det är det måhända, men inte utifrån den stereotypa och förenklade knegarbild som han har. Han verkar ha gått på pumpen rejält några gånger, och det är nog för att kvinnor är starkare än han nånsin kan föreställa sig. Kan verkligen se framför mig hur han talar ned sin kvinnor när de gjort slut. I nästa avsnitt kommer han beklaga sig över att hon har krav när det egentligen handlar om att försöka få till kompromisser, typiskt gubbar som Per. Jag är ingen beteendevetare själv, men jag är uppväxt med att ha haft snubbar som Per omkring mig. Jag är arbetarskitunge och den erfarenheten av snubbar som Per som det skänker väger tyngre än 180 hp. Känns som om de parade ihop dessa två bara för att skapa en kulturkrock, inget annat.

Vegantjejen och hennes man är dock den värsta combon av alla. Hon verkar väldigt ömtålig och omtänksam, och har blivit tilldelad en pojke. En av experterna nämner att han, pojken, har typ finare sidor än vad man först tror. Eh, och därför ska hon den bräcklige, sköra vegantjejen ha honom, därför att det nånstans djupt där inne finns en jättefin kille? Nej, hon skulle parats ihop med en händig, ung byggnadsantikvarie eller trädgårdsmästare, manlig och känslig på samma gång, och som drömmer om att vara självförsörjande på grönsaker.
Kloka analyser, håller med i mycket!
Citera
2016-02-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Man önskar ju att deltagarna kunde få ställa experterna till svars. Typ Michael i förra säsongen - "hallå, jag sa tydligt att jag ville ha barn, varför fick jag en 41-årig kvinna som inte visste om hon ville ha barn".

Ja, det var väldigt konstigt. Han pratade ju mycket om att han längtade efter barn medan hon verkade helt ointresserad av bara tanken på att bilda familj. Men experterna tyckte väl att de passade ihop och att hon ännu inte var för gammal för barn. Det förstod man ju direkt att det inte skulle fungera, hon var ju ett kontrollfreak som ville ha allt på sitt sätt.
Citera
2016-02-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, det var väldigt konstigt. Han pratade ju mycket om att han längtade efter barn medan hon verkade helt ointresserad av bara tanken på att bilda familj. Men experterna tyckte väl att de passade ihop och att hon ännu inte var för gammal för barn. Det förstod man ju direkt att det inte skulle fungera, hon var ju ett kontrollfreak som ville ha allt på sitt sätt.

Det där med barn kan ju istället bli en intressant konflikt. Tycker att produktionen medvetet gör vissa deltagare besvikna för att se vilka reaktioner det väcker. I Evas fall blir hon frustrerad och irriterad vilket lyser igenom även om hon försöker behärska sig.

Tror ärligt talat att jag hoppat av programmet om jag vore Eva. Produktionen har så extremt tydligt visat att hennes önskningar och intressen är irrelevanta.

För egen del känner jag mig naiv som inför säsong 1 verkligen trodde att experterna ville para ihop par som håller.

P.S. Det kan väl inte ha varit en slump att Ninas vackra väninna och tärna kom in först genom dörren på det bröllopet. Hon var het.
Senast redigerad av avec 2016-02-02 kl. 12:09.
Citera
2016-02-02, 12:38
Medlem
Undrar om inte deltagarna tvingats skriva på ett kontakt att de måste fullfölja hela"produktionen".
Om Eva hade kunnat hade hon gjort en 180 grader reträt redan vid altaret. Maken till omaka par får man leta efter. Men lite av "göma sig bakom skämskudden"" i 6 avsnitt till!
Citera
2016-02-02, 12:58
Medlem
Snubchurps avatar
Det är intressant att de bara tar med personer med god ekonomisk bakgrund. Det här projektet faller ganska mycket på det.
Citera
2016-02-02, 13:08
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är intressant att de bara tar med personer med god ekonomisk bakgrund. Det här projektet faller ganska mycket på det.

Nja. Var ju några studerande i gänget. En bodde ju rent av fortfarande hemma hos päronen, och Per var ju över 50 och bodde i nån tvåa, eller var det rent av en etta. Så nej, du har fel där.

Den enda med mycket cash verkade vara Eva. Blir nu dock misstänksam om hon lyckats håva in stålarna själv. Det står att hon är egenföretagare. Vad då egenföretagare? Inom vad? Allt man såg henne göra var och fara omkring i nån snuskig Blatte-Audi och spela golf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in