2016-02-01, 14:03
Medlem
spinozas avatar
Vilken jävla soppa detta är. Har inga fakta men som anställd på KS kan jag presentera lite sjukhusrykten, hoppas någon mer insatt kan bekräfta eller förneka:

1: Makaroni syntes senast på Huddinge Sjukhus i förra veckan. Såg stressad ut.
2: Makaroni har kört samma lurendrejeri i Sverige som i italien, dvs han har kontaktat svårt cancersjuka patienter som bedömts inte kunnas få någon hjälp och erbjudit sig att "rädda deras liv" med en privat luftrörsoperation utomlands, så länge de betalar förstås.
Citera
2016-02-01, 14:31
Medlem
Mohammed Attas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Ingen aning... kanske han är hemma i Barcelona och vilar upp sig?

Daily Mail har hämtat informationen från Vanity Fair artikeln, fast där stod det att Andrea Bocelli skulle sjunga på bröllopet inte Elton John.

Makaronen är tydligen anställd på sjukhuset Careggi i Florens, Italien. Han är skriven i Florens där han också har sin familj och bedragna hustru. Frågan är om han vågar sig dit då det pågår en polisutredning angående hans bedrägerier där.

Citat:
Ursprungligen postat av spinoza
Vilken jävla soppa detta är. Har inga fakta men som anställd på KS kan jag presentera lite sjukhusrykten, hoppas någon mer insatt kan bekräfta eller förneka:

1: Makaroni syntes senast på Huddinge Sjukhus i förra veckan. Såg stressad ut.
2: Makaroni har kört samma lurendrejeri i Sverige som i italien, dvs han har kontaktat svårt cancersjuka patienter som bedömts inte kunnas få någon hjälp och erbjudit sig att "rädda deras liv" med en privat luftrörsoperation utomlands, så länge de betalar förstås.

Oj, då är han antagligen kvar i Stockholm. Arbetar han fortfarande som kirurg eller är han avstängd från den sortens arbete ?
Senast redigerad av Mohammed Atta 2016-02-01 kl. 14:34.
Citera
2016-02-01, 15:29
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammed Atta
Daily Mail har hämtat informationen från Vanity Fair artikeln, fast där stod det att Andrea Bocelli skulle sjunga på bröllopet inte Elton John.

Makaronen är tydligen anställd på sjukhuset Careggi i Florens, Italien. Han är skriven i Florens där han också har sin familj och bedragna hustru. Frågan är om han vågar sig dit då det pågår en polisutredning angående hans bedrägerier där.
---
Vadå "skriven i Florens"? ...källa på det?
...och enl. V.F.artikeln bodde ju han och hans familj i Barcelona sommaren 2015, där han enl. biografin varit Chairman of the Department of General Thoracic Surgery at the
Hospital Clinic in Barcellona (Spain) sedan 2010...? ...att han fortfarande är anklagad för försök till bedrägeri i Florens är ju en annan sak...kanske han inte far dit ens, utan stannar hemma hos frun i Spanien? ...eller stannar här i Sverige/Stockholm där han fortfarande åtnjuter KI's förtroende?
Senast redigerad av studentroland 2016-02-01 kl. 15:34.
Citera
2016-02-01, 16:30
Medlem
Stina-Linas avatar
Nu är jag inte expert men vad jag förstår av svts nyheter så löper hans anställning till november detta år. Om kan inte vill ha honom i tjänst kanske möjligheten finns att "permittera" honom från arbetet med bibehållen lön tills dess??.Jag vet inte
Citera
2016-02-01, 17:21
Medlem
Stina-Linas avatar
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...ddes-i-sverige'

'Nu sägs det att han ska sluta.Men det verkar som att KI är lika fast som han
Citera
2016-02-01, 17:28
Medlem
Citat:
Vadå "skriven i Florens"? ...källa på det?
...och enl. V.F.artikeln bodde ju han och hans familj i Barcelona sommaren 2015, där han enl. biografin varit Chairman of the Department of General Thoracic Surgery at the
Hospital Clinic in Barcellona (Spain) sedan 2010...? ...att han fortfarande är anklagad för försök till bedrägeri i Florens är ju en annan sak...kanske han inte far dit ens, utan stannar hemma hos frun i Spanien? ...eller stannar här i Sverige/Stockholm där han fortfarande åtnjuter KI's förtroende?

De har ju tagit upp förundersökningen i Florens igen och blir det åtal måste han ju åka dit. Dessutom bor väl hans fru i Toscana? Läste någon intervju med grannar i Toscana, det hade att göra med något tidigare åtal, de var förvånade och tyckte han var en hyvens man. Ska se om jag hittar länken.

Och så har han en till familj i Barcelona då eller...? Och hade ett förhållande med journalisten på Vanity Fair? Samt anställningar på olika universitet och sjukhus? Hur orkar karln???
Citera
2016-02-01, 17:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havererad
Brukar Den Helige Fadern förrätta vigslar överhuvudtaget?
Nä, han brukar akta sig som fan för det, för att inte behöva förrätta tusen om året av likabehandlingsskäl. Men Franciscus I är ju lite otraditionell, så storyn kanske blir något mer lättsåld med honom i huvudrollen.

Citat:
Jag tyckte PM:s historia som han försökte kroka bruden med var fantastisk! Vad många kvinnor jag tillfälligt fått att springa efter mig om även jag berättat sådana sagor när jag var ogift!
Nyckelordet är ju tillfälligt.
Citera
2016-02-01, 17:32
Medlem
Jofs avatar
Första officiella livstecknet från El Macarroni. Mejlat till SvD idag att han minsann skall höra av sig. Senare.
Citera
2016-02-01, 17:40
Medlem
Jofs avatar
Blir nog ett intressant möte:

Öppen frågestund om förtroendeskadligt ärende
Date:
02 Feb 12:00 - 13:00
Jacob Berzelius, Berzelius väg 3, Karolinska Institutet Campus Solna

Med anledning av de frågor som har väckts efter mediernas rapportering om Paolo Macchiarini bjuds alla medarbetare in till en öppen frågestund med forskningsdekan Hans-Gustaf Ljunggren och universitetsdirektör Per Bengtsson.
Citera
2016-02-01, 17:42
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De har ju tagit upp förundersökningen i Florens igen och blir det åtal måste han ju åka dit. Dessutom bor väl hans fru i Toscana? Läste någon intervju med grannar i Toscana, det hade att göra med något tidigare åtal, de var förvånade och tyckte han var en hyvens man. Ska se om jag hittar länken.

Och så har han en till familj i Barcelona då eller...? Och hade ett förhållande med journalisten på Vanity Fair? Samt anställningar på olika universitet och sjukhus? Hur orkar karln???
Det är väl enkelt att flytta från Florens till Barcelona? ...och utomäktenskapliga förhållanden är väl ingen ovanlighet, lika lite som flera arbetsplatser/anställningar samtidigt?
Citera
2016-02-01, 17:52
Medlem
Citat:
Det är väl enkelt att flytta från Florens till Barcelona? ...och utomäktenskapliga förhållanden är väl ingen ovanlighet, lika lite som flera arbetsplatser/anställningar samtidigt?

Nu menar jag att frun i Barcelona verkar vara en annan än den i Toscana, eftersom den toscanska frun ska ha varit gift med honom sedan ungdomen, medan i Vanity Fair-artikeln beskrivs hur två barn följde med frun ner till grinden.

Visst kan de ha fått sladdbarn på gamla dar men...?
Citera
2016-02-01, 17:55
Medlem
Molusks avatar
Jag har läst en artikel som anger att han har en fru sedan 30 år i Barcelona.

"While Macchiarini is a doctor who has pioneered breakthrough procedures, he’s no jet-setting millionaire. He’s a man of modest means who lives in Barcelona, Spain — with his wife of 30 years."

http://nypost.com/2016/01/06/celeb-s...n-hes-married/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in