2016-01-31, 20:07
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det enda som händer är att Carl-Henrik plockar ner och putsar upp salongsgeväret. Pyntar lite extra till G4S och hyr in någon från firmans verkstad till att bränna ner svartbygget.

Nja, chansen finns att Carl-Henrik röstar annorlunda, eller att han verkar för en annan politik och ny ledning i det egna partiet.

Bara ett fåtal Carl-Henrikar som har råd med G4S personskydd till barnen, så senast när lilla Petronella kommer hem blåslagen med blödande underliv blir det kanske lite funderingar vid kvällskonjaken.
Citera
2016-01-31, 21:30
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordis57
Jag är övertygad om att de flesta som i denna tråden applåderar att flyktingarna placeras i "attraktiva" områden är bittra, avundsjuka nollor som kanske skulle passa bättre i en fabrik i Nordkorea. Sverige är ett fantastiskt land, ALLA har möjlighet att tjäna pengar dvs komma in i "överklassen-det beror bara att ha rätt affärsidé. Har jag byggt upp en lönsam verksamhet ska jag också kunna unna mej en fin bostad. Dessa personer är ju dessutom ofta arbetsgivare vilka behövs i dagens läge.
Hur får du ihop det resonemanget? Menar du att 100% av svenskarna skulle kunna vara överklass och bo i enbart överklassområden idag? Om inte är du typexemplet på total empatilöshet, det är OK för kassörskan på ICA att bo i samma område som 12 barnsfamiljen från Mogadishu men inte en högre tjänsteman eller en direktör.
Senast redigerad av araka 2016-01-31 kl. 21:33.
Citera
2016-01-31, 21:48
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Hoppas deras landsmän från Hisingen kommer på besök varje helg. Jag skrattar helt seriöst åt alla i Långedrag och Askim. Rätt åt er, era hycklare.

Hycklare, hur tänker du nu? Eller du förutsätter kanske, på ett typiskt lågbegåvat sätt, att man kommer att motsätta sig detta?

Det har du ev rätt i, men vänta med hycklarkortet innan du har något att ta på, annars så framstår du mest som en idiot.
Citera
2016-01-31, 21:59
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Hycklare, hur tänker du nu? Eller du förutsätter kanske, på ett typiskt lågbegåvat sätt, att man kommer att motsätta sig detta?

Det har du ev rätt i, men vänta med hycklarkortet innan du har något att ta på, annars så framstår du mest som en idiot.

Han framstår som någon som kan göra en normal sannolikhetsbedömning.
Citera
2016-01-31, 22:42
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Ulf Kamne (MP), kommunalråd med ansvar för stadsutveckling och bostäder, förväntar sig att förslaget väcker reaktioner.

– Men det här är ett viktigt och modigt kliv för ett mer jämlikt samhälle som kan förbättra integrationen. Forskning visar att blandat boende med olika ekonomisk bakgrund skapar ett mer stabilt och tryggt samhälle med större tillit, säger han.

Kan det vara Ulf Kamne som är hjärnan bakom det ondsinta förslaget?

Vad har herrn för förflutet, är han gammal kommunist?
Citera
2016-01-31, 23:45
Medlem
Kroulls avatar
Har googlat lite...

Nya Folkpartiet vill bygga en ghettostad i Angered istället... (*)

Men hur är det med Nya Moderaterna i Göteborg? Stödjer de verkligen förslaget att fylla upp skolorna i Örgryte och Långedrag med muslimska unga män?

Och vad tycker SD?

(*)
http://m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2974236-hammarkullen-kan-bli-egen-stad

"Områdena man lyfter fram ligger alla i anslutning till bra kollektivtrafikförbindelser. Som Hammarkullen. Där bor i dag 8 000 personer i Hammarkullen. Om tio år ska de enligt Liberalernas målsättning vara 54 000.

En annan plats man pekar ut är Angereds torg där det i dag bor 3 800 personer. Liberalernas mål är 45 000."
Citera
2016-02-01, 00:29
Medlem
Ingen dålig tomt man ska bygga på vid Hinsholmen precis vid vattnet. Fint ska det vara!

Blir intressant att se hur skolorna i området påverkas av alla flyktingar. För några år sedan kunde man i princip räkna antalet invandrare på vissa skolor i västra Göteborg på ena handen.
Citera
2016-02-01, 00:37
Medlem
Det är väl rätt logiskt att man kommer bråka mycket om VAR man ska bygga alla fina asylbostäder någonstans eftersom alla vet att det kommer mycket konsekvenser, av det mindre roliga slaget.
Citera
2016-02-01, 05:14
Medlem
Thibideauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Varför skriver du kinesjävel? gillar du när nån säger svennejävel till dig? Nej för då börjar du skrika om att han är rasist

Ja i ditt fall och du har bott länge och integerat dig i Kina så kommer du känna dig som en kines, men sånt fattar inte du och den erfarnheten kommer fattiga du inte få uppleva.
Du har ett smutsigt hjärta och det kan du se genom att kolla vilka vänner du har i ditt liv.

Har bott länge i Kina och kan intyga din patetiska lilla hjärna om att man ALDRIG NÅGONSIN KAN BLI KINES. Det står för fan till och med i deras lagar. Man kan inte bli Japan heller. Man får inte äga land eller bostad i Thailand som utlänning. Är alla dessa gulingar rasister? Eller är det så att de faktiskt sätter sina egna medborgare i första hand?

Jag kunde känna mig hur jävla kinesisk som helst när jag hade kinesisk flickvän, åt youtiao med doujiang varje morgon och kunde konversera med gamla kulturrevolutionärer om Mao.
Men inte fan hade jag nått hopp om att BLI kines, och inte förväntade jag mig något av kineserna.

Vi är olika folk. Sluta hitta på annat innan nationsstaten Sverige kollapsar under dina vanföreställningar.
Citera
2016-02-01, 05:25
Medlem
Cornholio.s avatar
Det är bra att de får bo som de röstat! Först måste det bli sämre innan det kan bli bättre och även de mer välbärgade måste få sina döttrar våldtagna av ett gäng araber, även de mer välbärgade måste få smaka på massinvandringens alla baksidor.
Citera
2016-02-01, 14:02
Medlem
[quote=Thibideaux|56207155]. Man får inte äga land eller bostad i Thailand som utlänning. QUOTE]
Räcker att ta sig över öresund så gäller samma lagar där. Utlänningar får inte fritt äga hus och mark. Men danskarna är ju jordens mest rasistiska folk...
Citera
2016-02-01, 15:52
Medlem
stekarbernts avatar
Man märker vilket sjukt jävla land vi lever i. Hur fan är det möjligt att bygga förläggningar ute vid t.ex. Amundön? 99% där ute består av höginkomsttagare, detsamma gäller i långedrag och örgryte också. Tror nu regeringen att detta skall minska segregationen har dem så jävla fel att jag skäms. Vem är egentligen så dum att tro att dessa människor kommer att kunna ta del av t.ex. ett samhälle som Amundön? Aldrig, om 100 år kanske! Det kommer istället att bilda en segregation bubbla som snart kommer att spräckas då dessa parasiter förstår att det är Bergsjön dem vill komma till.

Ge fan i att ta in flyktingar överhuvudtaget!

Bernt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in