2016-01-31, 19:46
Medlem
Hej,

Jag vill ha svar från företagare som annonserar på facebook.
Tänker annonsera på facebook men vad har ni för tips och var ligger era buget?

Vilka tider är det bäst att köra annonserna, vardagar kl8-17 tiden så jobbar folk så folk har inte så
Mycket fokus, bättre köra annonserna efter kl17 tiden så att man sparar på bugeten.

Ska man ha liten målgrupp eller stort?

Osv hur gör ni, kör ni många annonser.
Varja annons ska den kopplas med varje produkt som syns på annonsen?
El bättre med att kunden hamnar start sidan?
Citera
2016-01-31, 21:11
Medlem
valter-eggons avatar
Jag körde annonsering en gång. Aldrig mer!

Du kommer att få en jävla massa egyptier folk från andra helt ologiska länder som gillar din sida. Antingen så får du sitta och ta bort dem eller så måste du börja marknadsföra alla dina inlägg för att nå dem som verkligen gillar din sida.

Det finns stora click farms (har för mig att det hette så) där man kan köpa gilla-klick. För att det inte ska upptäckas att någon köpt klick så sitter dessa click farms och gillar alla möjliga random sidor bara för att dölja det verkliga målet.

Hittade en bra video för något år sedan som beskrev detta men minns inte vad den hette. Jag var till och med i kontakt med Facebooks marknadsavdelning och anklagade dem för dessa märkliga gilla-klick eftersom jag trodde att de gjorde det för att fylla den garanterade mängden gillningar.

Långt svar på frågan om man har erfarenhet av annonsering på Facebook.
Citera
2016-01-31, 23:33
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marc-80
Hej,

Jag vill ha svar från företagare som annonserar på facebook.
Tänker annonsera på facebook men vad har ni för tips och var ligger era buget?

Vilka tider är det bäst att köra annonserna, vardagar kl8-17 tiden så jobbar folk så folk har inte så
Mycket fokus, bättre köra annonserna efter kl17 tiden så att man sparar på bugeten.

Ska man ha liten målgrupp eller stort?

Osv hur gör ni, kör ni många annonser.
Varja annons ska den kopplas med varje produkt som syns på annonsen?
El bättre med att kunden hamnar start sidan?

Mitt tips är att ladda en appen dom har "annonsera"
Man blir sjukt irriterad på deras webbaserade version
Citera
2016-02-01, 00:05
Medlem
Annonsera på Flashback är det överlägset bästa annonseringsverktyget.

Lär er Power Editor så kan ni välja att bara synas i exakt vem ni vills flöden. Optimeringen är oslagbar.
Citera
2016-02-01, 01:46
Medlem
Kan du din målgrupp?
Var noga med att targeta dem specifikt. Ju mer specifik din målgrupp är ju bättre är det.
Kör bara video reklam (anledning är att facebook älskar video just nu och du kan få sjukt låg CPC, $0.02 är inte omöjligt!)

Antar att du har en hemsida, sätt upp en pixel! Det är den senaste trenden som top-marknadsförarna älskar med facebook.

Jag är ingen facebook-ads expert men har många som jag har daglig kontakt med som är grymma och har spenderat väldigt mycket pengar på kurser från eliterna i branchen.

Ett tips är definitivt att investera i en bra facebook-kurs. Om du är seriös med vad du än försöker göra så bör du definitivt ta en kurs. Dark Post Profit har jag påbörjat och den är en av de bästa från vad jag har hört.

Lycka till!
Citera
2016-02-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Kan du din målgrupp?
Var noga med att targeta dem specifikt. Ju mer specifik din målgrupp är ju bättre är det.
Kör bara video reklam (anledning är att facebook älskar video just nu och du kan få sjukt låg CPC, $0.02 är inte omöjligt!)

Antar att du har en hemsida, sätt upp en pixel! Det är den senaste trenden som top-marknadsförarna älskar med facebook.

Jag är ingen facebook-ads expert men har många som jag har daglig kontakt med som är grymma och har spenderat väldigt mycket pengar på kurser från eliterna i branchen.

Ett tips är definitivt att investera i en bra facebook-kurs. Om du är seriös med vad du än försöker göra så bör du definitivt ta en kurs. Dark Post Profit har jag påbörjat och den är en av de bästa från vad jag har hört.

Lycka till!

Ja, jag kan min målgrupp, kvinnor mellan 20-30 år.
Säljer typ produkter som passar just den åldergrupp.

Men problemet är att annonsen öppnas på facebook appen så irriterande och man tappar lusten att gå igenom sidan.

Jag undersökte annons på facebbok så som kund så skulle jag aldrig göra köp.

Jag körde min annons och fick 100 klick på 0.55kr/klick.

4varor såldes, gick +200kr.
Så det är inte så lönsamt.
Så många klick.

Försökte kolla om det är falska klick men det verkar som att många klick kommer från Sverige och 70% från byar pch små städer.

Bara få från Sthlm.

Video klipp har det nån betydelse? Säljer man mer?
Fick mycket klick iaf☺️
Citera
2016-02-01, 11:43
Medlem
Jag körde webplats klick, kanske man borde köra gilla fan sidan.
Citera
2016-02-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marc-80
Ja, jag kan min målgrupp, kvinnor mellan 20-30 år.
Säljer typ produkter som passar just den åldergrupp.

Men problemet är att annonsen öppnas på facebook appen så irriterande och man tappar lusten att gå igenom sidan.

Jag undersökte annons på facebbok så som kund så skulle jag aldrig göra köp.

Jag körde min annons och fick 100 klick på 0.55kr/klick.

4varor såldes, gick +200kr.
Så det är inte så lönsamt.
Så många klick.

Försökte kolla om det är falska klick men det verkar som att många klick kommer från Sverige och 70% från byar pch små städer.

Bara få från Sthlm.

Video klipp har det nån betydelse? Säljer man mer?
Fick mycket klick iaf☺️

Som jag förstår det så gillar du inte hur det ser ut när kunden kommer till din hemsida? I så fall så måste du fixa webbshoppen så den är snygg och mobilanpassad. Om inte du skulle göra köp så skulle inte många kunder göra köp heller. Men den problemet ligger inte i FB ads utan i din hemsida, så ta tag i det.

Om du betalar 0.55kr per klick så är det bra. Då finns det ingen större anledning att köra video eftersom du redan har ett bra pris.

Om du har en webbshop för tex smink för kvinnor då ska du sätta upp din reklam till enskilda produkter, inte till webbshoppen i allmänhet.
Mer specifikt, du har en maskara som är vattenfast och du vill göra reklam för just den på facebook. Då nichar försöker du targeta den gruppen som använder den typ av produkt som mest. Inte kvinnor mellan 20-30 år utan kvinnor mellan 20-30 år som gillar liknande produkter på facebook, som gillar sminkmärken och allt annat som din målgrupp kan tänkas gilla. Allt går ut på att få en så liten målgrupp som möjligt.

Om de är från Sthlm eller inte spelar väll ingen roll om det inte är en produkt som är till för kvinnor 20-30 ifrån Stockholm? I så fall så väljer du det i din målgrupp.
Citera
2016-02-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Som jag förstår det så gillar du inte hur det ser ut när kunden kommer till din hemsida? I så fall så måste du fixa webbshoppen så den är snygg och mobilanpassad. Om inte du skulle göra köp så skulle inte många kunder göra köp heller. Men den problemet ligger inte i FB ads utan i din hemsida, så ta tag i det.

Om du betalar 0.55kr per klick så är det bra. Då finns det ingen större anledning att köra video eftersom du redan har ett bra pris.

Om du har en webbshop för tex smink för kvinnor då ska du sätta upp din reklam till enskilda produkter, inte till webbshoppen i allmänhet.
Mer specifikt, du har en maskara som är vattenfast och du vill göra reklam för just den på facebook. Då nichar försöker du targeta den gruppen som använder den typ av produkt som mest. Inte kvinnor mellan 20-30 år utan kvinnor mellan 20-30 år som gillar liknande produkter på facebook, som gillar sminkmärken och allt annat som din målgrupp kan tänkas gilla. Allt går ut på att få en så liten målgrupp som möjligt.

Om de är från Sthlm eller inte spelar väll ingen roll om det inte är en produkt som är till för kvinnor 20-30 ifrån Stockholm? I så fall så väljer du det i din målgrupp.

Det jag menade att alla annonser som annonserars på facebook öppnas på appen, inte bara min annons.
Min webstore är mobil anpassad.
Lätt och enkel webstore.

Ok, jag länkade direkt till olika kategorier kanske borde länka till produkten på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in