2016-01-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Du menar att Daily Mail liksom sade såhär: hörni, vi publicerar detta world wide, men vi skiter i att publicera det i Sverige! Och då höll alla med, skitbra ide' liksom.
Nja. Jag blir lite fundersam. Skulle de vara rädda att bli stämda av Sverige eller ngt?

Det är faktiskt inte konstig om de gör så. Kanske gör de så mot alla andra länder de skriver om? T.e.x om de skriver om Danmark så görs artikeln tillgänglig för alla utom danskarna? Tänk på detta som skvaller på en arbetsplats. Folk skvallra om sina kollegor och tycker det är kul att snacka skit om personer som inte är i samma rum men du skulle inte själv vilja höra någon snacka skit om dig. Om DM är en skvallertidning så är agerandet helt logiskt. Svenskar kan anklaga de för felaktigheter eller bli förolämpade av vad som skrivs om Sverige medan alla andra: danskar, tyskar m.m. inte bry sig. Skulle DM skriva skvaller om tyskland så skulle engelskmännen liksom svenskar och övriga inte bry sig men däremot kan tyskarna ta illa upp.

Frågan är då om DM systematisk gör samma sak när de skriver om andra länder? Att de censuera artikeln i alla länder artikeln handla om för att skydda sig?
Citera
2016-01-31, 21:30
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Jag blir så jävla förbannad det måste få fucking komma fram att det var sex inblandat så alla får veta det Sverige vet varför dom just döljer det. Jo för att det har skett så mycket övergrepp nu den senaste tiden och sen kommer det här. Ett skäggbarn som försöker våldta sin vårdare eller va fan de nu heter och han lyckas inte och knivhugger henne till slut i ryggen det fega svinnet.
Citera
2016-01-31, 21:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Jag blir så jävla förbannad det måste få fucking komma fram att det var sex inblandat så alla får veta det Sverige vet varför dom just döljer det. Jo för att det har skett så mycket övergrepp nu den senaste tiden och sen kommer det här. Ett skäggbarn som försöker våldta sin vårdare eller va fan de nu heter och han lyckas inte och knivhugger henne till slut i ryggen det fega svinnet.

Jag hör dig! Svensk media är skit! De mörkar saker., Viktiga saker.
Citera
2016-01-31, 21:43
Medlem
Kylixs avatar
Enkelt, använd TOR så kommer man in på länken utan problem. Ganska ruttet gjort måste jag säga av ett så stort mediabolag.
Citera
2016-01-31, 21:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Om nu säg mördaren fall de skrev om var Kalle Banan. Det vore typ fria gata att skrrva allt om Kalle Banan de nu kunde hitta. Var han dock muslim då är det en helt annan femma då är tysta leken som gäller!
Citera
2016-01-31, 22:02
Medlem
Skriuws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Det är faktiskt inte konstig om de gör så. Kanske gör de så mot alla andra länder de skriver om? T.e.x om de skriver om Danmark så görs artikeln tillgänglig för alla utom danskarna? Tänk på detta som skvaller på en arbetsplats. Folk skvallra om sina kollegor och tycker det är kul att snacka skit om personer som inte är i samma rum men du skulle inte själv vilja höra någon snacka skit om dig. Om DM är en skvallertidning så är agerandet helt logiskt. Svenskar kan anklaga de för felaktigheter eller bli förolämpade av vad som skrivs om Sverige medan alla andra: danskar, tyskar m.m. inte bry sig. Skulle DM skriva skvaller om tyskland så skulle engelskmännen liksom svenskar och övriga inte bry sig men däremot kan tyskarna ta illa upp.

Frågan är då om DM systematisk gör samma sak när de skriver om andra länder? Att de censuera artikeln i alla länder artikeln handla om för att skydda sig?
Surfa genom Tor och kolla efter artiklar om landet ditt ip verkar komma ifrån. Gissar att det enbart gäller Europeiska länder.
Citera
2016-02-01, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Nu har vi ännu inte fått något klart svar från DM varför dessa artiklar blockerades i Sverige. Men om DM genom denna blockering avsåg att anpassa sig till svensk lag så är det Sverige som är ansvarigt för censuren.

Nej. De är själva ansvariga då de hittat på att de måste följa svensk lag när det inte finns någon svensk lag som tvingar dem att censurera sig i Sverige.

Jag kan inte säga "När jag kommer till Storbritannien måste jag gå runt och hoppa på ett ben eftersom brittisk lag säger att man inte får gå på två ben. Därför har Storbritannien helt sjuka lagar" när det bara är jag som hittar på att den lagen finns.
Citera
2016-02-01, 06:34
Medlem
Vad hände plötsligt med alla foliehattar som menade att det var högerextrem propaganda?
Citera
2016-02-01, 07:09
Medlem
Heltigenomfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Har du läst engelska tidningar?

En svensk tingsrätt blir inte påverkad av artiklar i Daily Mail. Det är fånigt att ens komma på den idén. Mördaren kommer inte undan denna gång, och jag tror ingen kommer på tanken att behandla honom som ett baaarn. Det tåget har gått. Alla vet att det är en vuxen.

Det är något annat som inträffat och vi har all rätt att spekulera i, om varför svenskar inte får läsa hela Daily Mail, när det är världens största nättidning. Antagligen är det någon jurist, med hög svansföring, på något departement, som ljuger om svensk lag, svensk yttrandefrihet och om vad som får publiceras i Sverige. Just för att detta är förödande för Sverige, svenska politiker och den osanna bilden de förmedlar om Sverige. Det påminner mycket om när Rheinfeldt skällde ut Assange svenska advokater, för att de förstör bilden av Sverige. När de endast lamt försvarade sin klient.

Det blir lite tragi-komiskt när folk överallt på flera kontinenter kan läsa om hur illa våra politiker skött Sverige. De är som bönder som yttrar sig om storpolitiken, i villfarelsen att de har en roll på värdsarenan. Vad har Margot Wallström och andra idioter att lära världen, nu när Sverige tjänar som ett skräckexempel på hur man förstör ett land?

Det är en svindlande tanke att vem som helst kan läsa om Sverige. Har Donald Trump och Hillary sett vilket kos vi har i Sverige? Har Hollande, Sarkozy, Cameron, Putin och Merkel noterat våra öppna gränser för arga män från Mena som väller in och våldtar och mördar värdlandets kvinnor?

Vad säger de i Mellanöstern om utomparlamentariska åtgärder när det viftas med knivar i Europa lika mycket som hos dem? Gottar sig Mellanösterns och Afrikas ledare över allt slödder de prackat på oss?

Så spelar det egentligen någon roll på sikt, om en svensk väljare blockeras att läsa Daily Mail, när vi ändå genom omväger hittar informationen. Det är skamvrån nu för de som orsakat detta mord på en ung flicka med sin falska godhet och aningslösa politik.

Oavsett politik och Yada Yada så har de rätt att publicera detta i sin tidning, men att blockera svenskar från att läsa artiklar som handlar om svenskar är upprörande. Bildfrågan är inte relevant. Hur ska bilden på mördaren kunna påverka rättegången när åtal väkts? (Bunkermannen) eller då personen sitter häktad. Vittnen i detta fallet (Alex) vet ju redan hur han ser ut så vad är grejen?? Suck

Jag är rädd att någon påpekat "det olämpliga" i att uppvigla svenska folket för DM som då vikt sig.
Varför?
Jag tror inte att svenska befolkat är så pass obegåvade att de saknar förmågan att kritiskt ta del av en text. Att ha den bilden av oss är nedvärderande och kränkande.
Medborgare i Sverige ska skyddas från allt som kan göra dem oroliga. Resten av världen har länge hånat oss för bland annat flyktingmottagandet, om det är rimligt att som GB neka asylsökande/flyktingar är en annan fråga men hade de tagit sin del av ansvaret hade vi inte suttit med så många flyktingar, men bilden i DM har hela tiden varit den att "se vad som händer med Sverige! Se det som en var varning!" Medan vi har fått bilden via vår media, att det endast varit problem med logistik och antalet.
Hur skulle det vara med en sansad rapportering utan bakomliggande åsikter. Fakta?
Det här blir inte bra.. Att man får så vitt skilda beskrivningar av samma fråga.
Senast redigerad av Heltigenomfel 2016-02-01 kl. 07:46.
Citera
2016-02-01, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Nej. De är själva ansvariga då de hittat på att de måste följa svensk lag när det inte finns någon svensk lag som tvingar dem att censurera sig i Sverige.

Jag kan inte säga "När jag kommer till Storbritannien måste jag gå runt och hoppa på ett ben eftersom brittisk lag säger att man inte får gå på två ben. Därför har Storbritannien helt sjuka lagar" när det bara är jag som hittar på att den lagen finns.
Något skumt är det med denna blockering. DM drar sig inte för att låta sina medarbetare fota MGM i rättssalen där det är fotoförbud och publicera detta och visa det för alla som vill se inkl. folk i Sverige. Så helt plötsligt skulle skandalblaskan DM ha fått kalla fötter och blockerar Sverige. Tror inte ett ögonblick att DM skulle vara rädda för det svenska rättsväsendet eller att de bryr sig om hur det påverkar rättegången. DM är inte sådan tidning.
Citera
2016-02-01, 08:41
Medlem
Är hela Sverige nu censurerat av regeringen??

Är detta censur?

http://ledarsidorna.se/2016/02/nagon-bor-finnas-men-var/
Citera
2016-02-01, 09:02
Medlem
Svensk media tvingas snart att under galgen börja rapportera trovärdigt.
Omvärlden använder vårt land som skräckexmpel när det gäller invadringspolitiken.
Svensk media döljer och förskönar.

http://www.dagbladet.no/2016/01/31/nyheter/innenriks/flyktningkrisa/42961508/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in