2016-01-31, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Antar att det är DM egna beslut att blockera svenska läsare. De behöver inte göra det enligt svenskt lag och har inte blivit utsatt för några påtryckningar. De vill bara vara på den säkra sidan och för att de helt skiter i svenska läsare. Deras kunder är britter. De gör inte tidningen för svenskar.

Finns det någon annan sätt att komma åt innehållet i tidningen utan vpn tunnel eller annat krånglig som man måste betala? Nån som lagt upp skärmdump på hela artikeln så svenskar kan komma åt? Skärmdumparna i början av tråden omfattar inte hela sidan.

Ja, det finns det. Finns många gratis cacher på internet. Här är en:

http://web.archive.org/web/20160131090830/http://www.dailymail.co.uk/news/article-3420881/Swedish-social-worker-stabbed-thigh-tried-break-fight-two-teenage-migrants-Police-officer-reveals-sh ocking-new-details-killing.html
Citera
2016-01-31, 18:07
Medlem
Här är en översättning av texten
Citera
2016-01-31, 18:24
Medlem
Jaså, börjar rasisterna inse att de jävlarna håller på att såga av grenen dom sitter på? Men det mesta tyder väl på att multikultivurandet och hatet mot den vita mannen är tillbaka om några timmar. Ser verkligen fram mot den dagen muslimerna kommer stänga ner den där skitblaskan och stoppa ner den kvinnliga rösträtten i halsen på feministsvinen som sitter och hatar där och på andra ställen som Riche t.e.x. AW kan feministmupparna också glömma. Vilken glädjens dag!
Citera
2016-01-31, 18:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jaså, börjar rasisterna inse att de jävlarna håller på att såga av grenen dom sitter på? Men det mesta tyder väl på att multikultivurandet och hatet mot den vita mannen är tillbaka om några timmar. Ser verkligen fram mot den dagen muslimerna kommer stänga ner den där skitblaskan och stoppa ner den kvinnliga rösträtten i halsen på feministsvinen som sitter och hatar där och på andra ställen som Riche t.e.x. AW kan feministmupparna också glömma. Vilken glädjens dag!

Vad i helvete! Desto mer mer berättigat tysta ner dig nu!
Citera
2016-01-31, 18:53
Medlem
1000001s avatar
Funkar för mig? Vilken ISP är det som har blockerat artikeln?
Citera
2016-01-31, 18:59
Medlem
Länken är blockerad för mig via datorn, har inte provat med telefonen dock.
Citera
2016-01-31, 19:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag har mailat denna kvinna för svar. För detta är extremt jävla allvarligt! Maila ni henne också för detta är liksom ett hot mot vår frihet.
Citera
2016-01-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxAlien
De följer bara Engelsk praxis att inte rapportera eller ifrågasätta domstolsförhandlingen för att undvika att en jury blir påverkad. De applicerar samma principer här som de skulle ha gjort i England.

Inga konspirationsteorier nödvändiga.

Har du läst engelska tidningar?

En svensk tingsrätt blir inte påverkad av artiklar i Daily Mail. Det är fånigt att ens komma på den idén. Mördaren kommer inte undan denna gång, och jag tror ingen kommer på tanken att behandla honom som ett baaarn. Det tåget har gått. Alla vet att det är en vuxen.

Det är något annat som inträffat och vi har all rätt att spekulera i, om varför svenskar inte får läsa hela Daily Mail, när det är världens största nättidning. Antagligen är det någon jurist, med hög svansföring, på något departement, som ljuger om svensk lag, svensk yttrandefrihet och om vad som får publiceras i Sverige. Just för att detta är förödande för Sverige, svenska politiker och den osanna bilden de förmedlar om Sverige. Det påminner mycket om när Rheinfeldt skällde ut Assange svenska advokater, för att de förstör bilden av Sverige. När de endast lamt försvarade sin klient.

Det blir lite tragi-komiskt när folk överallt på flera kontinenter kan läsa om hur illa våra politiker skött Sverige. De är som bönder som yttrar sig om storpolitiken, i villfarelsen att de har en roll på värdsarenan. Vad har Margot Wallström och andra idioter att lära världen, nu när Sverige tjänar som ett skräckexempel på hur man förstör ett land?

Det är en svindlande tanke att vem som helst kan läsa om Sverige. Har Donald Trump och Hillary sett vilket kos vi har i Sverige? Har Hollande, Sarkozy, Cameron, Putin och Merkel noterat våra öppna gränser för arga män från Mena som väller in och våldtar och mördar värdlandets kvinnor?

Vad säger de i Mellanöstern om utomparlamentariska åtgärder när det viftas med knivar i Europa lika mycket som hos dem? Gottar sig Mellanösterns och Afrikas ledare över allt slödder de prackat på oss?

Så spelar det egentligen någon roll på sikt, om en svensk väljare blockeras att läsa Daily Mail, när vi ändå genom omväger hittar informationen. Det är skamvrån nu för de som orsakat detta mord på en ung flicka med sin falska godhet och aningslösa politik.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-01-31 kl. 19:19.
Citera
2016-01-31, 19:22
Medlem
Sooks avatar
Känns som vissa element agerar som vanligt. Man tar en liten grej och försöker få det till att jorden håller på att gå under. Fin söndagsunderhållning förstås. Om Daily Mail fattat beslutet själva så,tror jag inte man behöver några konspirationsteorier.
Citera
2016-01-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Känns som vissa element agerar som vanligt. Man tar en liten grej och försöker få det till att jorden håller på att gå under. Fin söndagsunderhållning förstås. Om Daily Mail fattat beslutet själva så,tror jag inte man behöver några konspirationsteorier.
Du menar att Daily Mail liksom sade såhär: hörni, vi publicerar detta world wide, men vi skiter i att publicera det i Sverige! Och då höll alla med, skitbra ide' liksom.
Nja. Jag blir lite fundersam. Skulle de vara rädda att bli stämda av Sverige eller ngt?
Citera
2016-01-31, 19:41
Medlem
skarpsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Finns ju massvis med sidor om det.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3421150/First-picture-Six-foot-tall-15-year-old-Somali-boy-killer-Swedish-asylum-worker-appears-court-charge d-murder.html
funkar för mig nu
Citera
2016-01-31, 19:52
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsill
funkar för mig nu

Det är återigen fel länk. Läs tråden istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in