2016-01-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
PU har granskats grundligt i tråden.
Svårt att tänka mej att utredarna inte fått något under press på honom.
Vilka umgicks han med då och hur lojala är de till varandra idag eftersom det måste varit fler inblandade pga PUs då rådande tillstånd gjorde honom oförmögen att klara detta själv?

Utredare har hävdat att det rör sej om några som kände Helena. Tycker inte PU kvalar in i det sammanhanget.
Var inte hans aktiviteter i kroglivet fö luddiga o suddiga vanligtvis och inte enbart denna kväll?
Att han dök upp hos sin polare med det beteendet skulle vara en stark anledning att granska honom där och då.
Fokusera på de tre närmare än så.

Jag ska liksom bara förklara för dig att han var inte kallad till förhör under förutsättning att sätta press på honom utan han fick redogöra för sina förehavanden under kvällen, natten och hur ska polisen kunna tvinga fram vad han gjorde mellan 02.00 och 04.00 när han säger att han inte vet själv eller jo minglade. Är du medveten om att Pu kan mycket väl ha varit med en annan person vid lekplatsen innan Helena gick förbi?
Citera
2016-01-30, 18:46
Medlem
Så ska vi skriva av Pr och Pu då. Är det bara Bw kvar då? Är det mer troligt?
Citera
2016-01-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag ska liksom bara förklara för dig att han var inte kallad till förhör under förutsättning att sätta press på honom utan han fick redogöra för sina förehavanden under kvällen, natten och hur ska polisen kunna tvinga fram vad han gjorde mellan 02.00 och 04.00 när han säger att han inte vet själv eller jo minglade. Är du medveten om att Pu kan mycket väl ha varit med en annan person vid lekplatsen innan Helena gick förbi?

Vem skulle vara hans tänkbara sällskap isfl
Skulle polisen bedömt frågetecknen av vikt så nog kan de pressa och forska vidare?!
Citera
2016-01-30, 19:41
Medlem
Citat:
Vem skulle vara hans tänkbara sällskap isfl
Skulle polisen bedömt frågetecknen av vikt så nog kan de pressa och forska vidare?!

Det är där pk kommer in i bilden igen? Skulle vilja komma i kontakt med honom igen för han kan hjälpa till med det.
Citera
2016-01-30, 19:50
Medlem
Hur långt låg sjukhuset från Helenas hem? var Pus bil en sedan eller halvkombi?
Citera
2016-01-31, 12:14
Medlem
Skulle vara väldigt intressant att få reda på hur pass påverkad PU egentligen var den där natten. Enligt egen utsago så var han så pass borta att han hade rejäla minnesluckor på ett par timmar. Att han var uppriven...och liknade ett bergstroll...har vi fått veta av Krämer. Dock inget om hur påverkad han skulle ha varit. Vore bra att få veta hur det egentligen låg till på det området. Endera från PK själv-som lyst med sin frånvaro (från tråden, av okänd anledning) i några år, eller ifrån den unga kvinna som gav honom hans alibi. Personligen skulle jag utesluta honom direkt om han varit alltför berusad då jag inte tror att brottet (då) skulle vara genomförbart.
Citera
2016-01-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Skulle vara väldigt intressant att få reda på hur pass påverkad PU egentligen var den där natten. Enligt egen utsago så var han så pass borta att han hade rejäla minnesluckor på ett par timmar. Att han var uppriven...och liknade ett bergstroll...har vi fått veta av Krämer. Dock inget om hur påverkad han skulle ha varit. Vore bra att få veta hur det egentligen låg till på det området. Endera från PK själv-som lyst med sin frånvaro (från tråden, av okänd anledning) i några år, eller ifrån den unga kvinna som gav honom hans alibi. Personligen skulle jag utesluta honom direkt om han varit alltför berusad då jag inte tror att brottet (då) skulle vara genomförbart.

Pu egen berättelse i denna tråden har så många brister och att han skulle vara packad eller bara full hur kan han då minnas vissa saker klockrent och sen stå och konversera med denna kvinnan efter taxiresan som han då tror han gjort. Han ljuger. Han vet precis vad han gjort och visst att han var påverkad, men stupfull det undrar jag.
Citera
2016-01-31, 16:20
Medlem
Citat:
Pu egen berättelse i denna tråden har så många brister och att han skulle vara packad eller bara full hur kan han då minnas vissa saker klockrent och sen stå och konversera med denna kvinnan efter taxiresan som han då tror han gjort. Han ljuger. Han vet precis vad han gjort och visst att han var påverkad, men stupfull det undrar jag.

Efter all trådsanning om PU så är det för mej förvånande/otroligt att han ej blivit mer granskad tidigare av polis!
Tilltufsade besöket hos kompisen i ottan, samband med försvinnandet tex, att det inte gjordes någon koppling där och undersöktes vidare då osv...
Kanske det dock skedde en granskning av honom någon gång senare som allmänheten inte vet.
Måste även kommit in anonyma tips om PU med tanke på det som kommit fram här.
Om man jämför i tråden med PR, då kan man verkligen undra vad som döljs om PR eftersom han har blivit utsatt öppet som misstänkt av utredarna och inte bara i tråden.
Det jag menar är om det även kom in tips under åren om PUs förehavanden, så skulle indicierna slå hårdare mot honom enl. det som framkommit här.

PR var inte i Mariestad och hade säkert alibi!? (kunde redogöra vad han gjorde).

PU var i Mariestad dessutom på stadt och hälsat på Helena samt svagt alibi?! (kunde inte redogöra vad han gjorde pga minnesluckor)

Jämförelsen talar sitt tydliga språk och får mej att undra.

Jag har ingen uppfattning om dessa personer, har bara läst mej till uppgifter.
Anser mej då var objektiv. Har ingen uppfattning om person som påverkar mina åsikter.

Svaren är nog att vi i tråden inte vet vad polisen har på dessa människor......Polisen måste haft mer på fötterna om PR och mindre på PU och BW tex. Enl. tråden så har både PU och BW mer anledningar att bli misstänkta i jämförelse med PR.
Anonyma tips blev nog inte enbart PR ansatt av!
Citera
2016-01-31, 17:31
Medlem
Citat:
Efter all trådsanning om PU så är det för mej förvånande/otroligt att han ej blivit mer granskad tidigare av polis!
Tilltufsade besöket hos kompisen i ottan, samband med försvinnandet tex, att det inte gjordes någon koppling där och undersöktes vidare då osv...
Kanske det dock skedde en granskning av honom någon gång senare som allmänheten inte vet.
Måste även kommit in anonyma tips om PU med tanke på det som kommit fram här.
Om man jämför i tråden med PR, då kan man verkligen undra vad som döljs om PR eftersom han har blivit utsatt öppet som misstänkt av utredarna och inte bara i tråden.
Det jag menar är om det även kom in tips under åren om PUs förehavanden, så skulle indicierna slå hårdare mot honom enl. det som framkommit här.

PR var inte i Mariestad och hade säkert alibi!? (kunde redogöra vad han gjorde).

PU var i Mariestad dessutom på stadt och hälsat på Helena samt svagt alibi?! (kunde inte redogöra vad han gjorde pga minnesluckor)

Jämförelsen talar sitt tydliga språk och får mej att undra.

Jag har ingen uppfattning om dessa personer, har bara läst mej till uppgifter.
Anser mej då var objektiv. Har ingen uppfattning om person som påverkar mina åsikter.

Svaren är nog att vi i tråden inte vet vad polisen har på dessa människor......Polisen måste haft mer på fötterna om PR och mindre på PU och BW tex. Enl. tråden så har både PU och BW mer anledningar att bli misstänkta i jämförelse med PR.
Anonyma tips blev nog inte enbart PR ansatt av!

Bw var ju i direkt samband med Helena strax innan hon gick hem och vad hans alibi är vet jag inte, men det känns som att lösningen är så nära och det måste ju finnas folk som vet som känner till dessa.
Citera
2016-01-31, 17:39
Medlem
Ankias avatar
'
Den aktuella eftermiddagen skall en kompis ha hjälpt U**berg med att lägga klinker. Som tack för hjälpen skall U**berg ha bjudit kompisen till Stadshotellet. De åkte dit i U**bergs vita bil. Jag har frågat U**berg i PM var de parkerade bilen men fick till svar att han inte mindes.
Jag har inte heller fått svar på vem hans "klinker-kompis" var.

Jag har mycket svårt att tänka mig att U**berg var "packad" när han och kompisen körde till Stadt på kvällen. Jag har ännu svårare att tänka mig att han drack sig "aspackad" under kvällen på Stadt. Tror inte att han hade pengar nog till det. Tror inte heller att han skulle sätta sig i sin bil om han var "aspackad".
U**berg kände Helena och hälsade på henne inne på Stadshotellet på kvällen. Det är inte alls omöjligt att U**berg erbjöd henne lift när han hämtat sin bil vid 2-tiden och jag tror inte alls att det är omöjligt att Helena nappade på erbjudandet eftersom hon ville komma snabbt hem.

Pet*r Kr*mer har i tråden berättat att U**berg skall ha sagt "en sån där skulle man ha" med syfte på Helena.
Kr*mer har också sagt om U**berg:
a) att han hade rivsår i ansiktet den aktuella natten
b) att han noggrant rengjorde sin vita bil efter det att Helena försvann
c) att han sade: "Jag har gjort något fruktansvärt"
d) att han hade neddragna gardiner och var oanträffbar tiden efter Helenas försvinnande
e) att han inte deltog i letandet efter Helena

Detta är mycket graverande utsagor från Pet*r Kr*mer. Och mycket bra indicier. Frågan är väl bara i "vilket skick" Kr*mer (och hans flickvän) var den där natten och varför han inte kom fram med detta tidigare.
Hur som helst så är det intressanta uppgifter som jag hoppas att polisen "fångat upp".
Citera
2016-01-31, 18:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
'
Den aktuella eftermiddagen skall en kompis ha hjälpt U**berg med att lägga klinker. Som tack för hjälpen skall U**berg ha bjudit kompisen till Stadshotellet. De åkte dit i U**bergs vita bil. Jag har frågat U**berg i PM var de parkerade bilen men fick till svar att han inte mindes.
Jag har inte heller fått svar på vem hans "klinker-kompis" var.

Jag har mycket svårt att tänka mig att U**berg var "packad" när han och kompisen körde till Stadt på kvällen. Jag har ännu svårare att tänka mig att han drack sig "aspackad" under kvällen på Stadt. Tror inte att han hade pengar nog till det. Tror inte heller att han skulle sätta sig i sin bil om han var "aspackad".
U**berg kände Helena och hälsade på henne inne på Stadshotellet på kvällen. Det är inte alls omöjligt att U**berg erbjöd henne lift när han hämtat sin bil vid 2-tiden och jag tror inte alls att det är omöjligt att Helena nappade på erbjudandet eftersom hon ville komma snabbt hem.

Pet*r Kr*mer har i tråden berättat att U**berg skall ha sagt "en sån där skulle man ha" med syfte på Helena.
Kr*mer har också sagt om U**berg:
a) att han hade rivsår i ansiktet den aktuella natten
b) att han noggrant rengjorde sin vita bil efter det att Helena försvann
c) att han sade: "Jag har gjort något fruktansvärt"
d) att han hade neddragna gardiner och var oanträffbar tiden efter Helenas försvinnande
e) att han inte deltog i letandet efter Helena

Detta är mycket graverande utsagor från Pet*r Kr*mer. Och mycket bra indicier. Frågan är väl bara i "vilket skick" Kr*mer (och hans flickvän) var den där natten och varför han inte kom fram med detta tidigare.
Hur som helst så är det intressanta uppgifter som jag hoppas att polisen "fångat upp".

Enligt PK själv, så berättade han detta för polisen i mitten/slutet av 90-talet.

PU har sagt att han tog sin bil ner till Statt, tillsammans med kompisen. MEN han säger sig åka taxi hem framåt morgonen, och detta tillsammans med en tjej som vittnade om detta runt millennieskiftet. Varför tog han inte bilen hem i så fall (vilken PU tog sig ner till stan med, enligt honom själv)? Varför, som PK berättat, bad PU om skjuts ner till sjukhusparkeringen dagen efter, eller ett par dagar efter? Hade bilen stått parkerad där sedan den aktuella natten?

Jag tror inte heller att PU var "aspackad" den aktuella natten, då det inte finns uppgifter som pekade på det. Däremot tror jag att han brukat droger (amfetamin?), då det framkommit från olika källor. Att blanda detta med alkohol ska kunna göra att man tappar kontrollen, inte inser sin egen styrka osv.

PU har ju taxi-vittnes som alibi, och kanske det har satt stopp för vidare granskning. Härmed säger jag inte att PU är skyldig till Helenas försvinnande; jag skriver bara vd olika källor berättat för mig.

Jag har också fått uppgifter om att någon hjälpt någon "efteråt". Tänker inte säga något mer om det, bara att "högre instans" är informerad.
Citera
2016-01-31, 18:22
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Pr berättar inte exakt vad som framkom i förhören tycker jag, men det finns så mycket som man måste binda honom till som man inte kan.

Ullberg är körd när det kommer utredningen tar sin början igen och de gamla vittnena kommer höras.

Men vi vet väl inte vad som framkom under förhören med PR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in