Citat:
Ursprungligen postat av
Jojje48
Pu egen berättelse i denna tråden har så många brister och att han skulle vara packad eller bara full hur kan han då minnas vissa saker klockrent och sen stå och konversera med denna kvinnan efter taxiresan som han då tror han gjort. Han ljuger. Han vet precis vad han gjort och visst att han var påverkad, men stupfull det undrar jag.
Efter all trådsanning om PU så är det för mej förvånande/otroligt att han ej blivit mer granskad tidigare av polis!
Tilltufsade besöket hos kompisen i ottan, samband med försvinnandet tex, att det inte gjordes någon koppling där och undersöktes vidare då osv...
Kanske det dock skedde en granskning av honom någon gång senare som allmänheten inte vet.
Måste även kommit in anonyma tips om PU med tanke på det som kommit fram här.
Om man jämför i tråden med PR, då kan man verkligen undra vad som döljs om PR eftersom han har blivit utsatt öppet som misstänkt av utredarna och inte bara i tråden.
Det jag menar är om det även kom in tips under åren om PUs förehavanden, så skulle indicierna slå hårdare mot honom enl. det som framkommit här.
PR var inte i Mariestad och hade säkert alibi!? (kunde redogöra vad han gjorde).
PU var i Mariestad dessutom på stadt och hälsat på Helena samt svagt alibi?! (kunde inte redogöra vad han gjorde pga minnesluckor)
Jämförelsen talar sitt tydliga språk och får mej att undra.
Jag har ingen uppfattning om dessa personer, har bara läst mej till uppgifter.
Anser mej då var objektiv. Har ingen uppfattning om person som påverkar mina åsikter.
Svaren är nog att vi i tråden inte vet vad polisen har på dessa människor......Polisen måste haft mer på fötterna om PR och mindre på PU och BW tex. Enl. tråden så har både PU och BW mer anledningar att bli misstänkta i jämförelse med PR.
Anonyma tips blev nog inte enbart PR ansatt av!