Jag ursäktar det sena svaret men jag har behövt fokusera på annat
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Om du från i dag helt plötsligt var och varannan gång går in i en affär och olika personer stöter mot dig , så skulle du lägga märke till det. Sedan en tid så har det upphört ( lade ut min granne på nätet och började skriva här )
Fast du påstår dig bo i ett litet samhälle, jag har själv bott på landsbygden där det bor högst 200 personer så i mina ögon så är det inte konstigt att detta sker, speciellt inte om butiken är liten eller dåligt strukturerad. (Du måste komma ihåg att vi inte vet hur pass stor denna butik är så det kan lika gärna handla om en liten butik där endast tre personer får plats åt gången)
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
GS och GS , bor på en mindre ort och märkte snabbt att jag fått folk mot mig och det behövs tex bara ett par som börjar sprida något om dig för att få med andra . Var mycket unga först och sedan var det äldre så möjligen deras föräldrar och släktingar som ska dra på sig elden ?
Detta hänger ihop med att det är en mindre ort, har du agerat på ett sådant sätt som kan ha vänt någon eller några emot dig? (Uppfört dig konstigt/annorlunda eller något annat liknande?)
Då måste även komma ihåg att det finns något som brukar kallas för småorts syndromet och det är att lögner och rykten sprids extremt snabbt och om man då uppför sig lite annorlunda så är det lätt för andra att sprida rykten eller prata om vad de har sett andra göra. (Detta uppstår tack vare att det inte händer mycket och därmed börjar de spionera på varandra när det händer någonting nytt då det är spännande)
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Ang lögnen så var det ang en detalj på jobbet som jag hade ställt fel och personen sade att det hade jag gjort det många gånger även om det var första gången som jag blivit tvungen att ändra saken och glömde ställa tillbaka den.
En helt vanlig förstele som kan ske på arbetsplatser och det kanske var första gången du gjorde detta med denna sak men det kan ha varit en sak av många som individen hade stört sig på med dig och därmed skitsnacket.
Du skulle ha gått fram och påpekat att det var ett oskyldigt misstag och att det var första gången du gjorde detta men att du nu är tacksam över att du vet vart du skall ställa den i fortsättningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Lade märke till en ung som spexat och pratat väldigt latjo på tex bussen och såg att denne var mycket lik denne på jobbet. Som sagt mer står i dagböckerna men de unga tog jag inte med så utförligt utan fattat att det var någon som passade på att snacka skit då man var tyst.
Vad har detta med den tidigare händelsen att göra?
Individen var en ungdom och detta har absolut ingenting med huruvida du är en TI eller inte då denne kanske var på väg till en vän/partner eller något annat liknande, att denne liknar den föregående individen spelar ingen roll såvida du inte rakt ut frågade om denne var släkt.
Sedan att ungdomar snackar skit är ingen nyhet och pekar absolut inte mot att GS är en förstele.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Jag nämner dessa då det är tydliga exempel på att GS används och hur man får med andra som inte är invigda i tex det som allt började med. Så just nu är dessa ganska ointressanta att gå in djupare på , men jag kan peka ut dem och omnämnt dem i dagböckerna.
Än så länge så har jag inte sett någon tydlig förstele för GS utan typsikt beteende som du återfinner i alla små samhällen och på arbetsplatser.
Du har antecknat vardagshändelser som stämmer överens med hur det har och kommer att se ut runt om i världen oavsett om man är en TI eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Drönaren var högt upp i luften ovanför mig mitt ute i skogen som jag fick med på ett fota jag skulle pröva en bildtjänst med , en slump alltså , som jag först såg då jag förstorade bilden .
Fast du sa att den var utanför din dörr så hur skall du ha det?
Sedan så har jag sett bilden du hänvisar till (om det är samma som finns tidigare i denna tråd) och man kan omöjligt se att det är en drönare då bilden är för suddig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Har hört ett vinande ofta då jag kommit hem sent då det varit mörkt så det är nog en metod de använde sig av (skulle jag göra) .
Låter som vinden i mina ögon, den kan ge ifrån sig ett sådant ljud när den blåser ner i bland annat ventilationssystemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Detta vinnande började uppträda en tid efter att jag såg drönare på bilden.
Är du hundra procent säker på att det inte bara var ett ljud som du hörde just då och nu är fixerad vid?
För än så länge så har du kommit med en extremt stor mängd antaganden och inte något konkret vilket gör din berättelse väldigt svag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Jag har inte avslöjat det genom att spana uppåt utan detta är första gången jag nämner det.
Så med andra ord så vet du
inte om det är en drönarrobot eller om det bara är vinden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Ska tillägga att det jobbet jag hade då så började mycket hända och fick även pikar mot att jag skulle vara rasist. Var skadegörelse och massa "lattjo" kommentarer som tydde på att fler var informerade om en annan.
Kan det hänga ihop med något du har sagt tidigare eller att du har uppfört dig på ett speciellt sätt?
Kan det vara kopplat till om du har råkat visa att du är inne på Flashback (långdraget jag vet men folk har en förmåga att anta en stor mängd saker) via mobilen eller för att du har burit något speciellt klädesplagg?
Sedan så är frågan om du arbetar i bygden eller om du åker till en grannstad och om flera av de som bor i samma samhälle arbetar på samma arbetsplats eller något annat liknande, för du kommer än så länge med en massa antaganden och inte något konkret.