2016-01-31, 11:15
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det är fascinerande att läsa om hur lantisar tycker att "andra partier tar efter Sverigedemokraternas politik".

Ungefär som att folk i de andra partierna saknar förmåga att avgöra vilka kostnader som är rimliga att bära för att garantera svensk fortlevnad m.h.a invandring.

Det är bara imbecilla SD:are som är korkade nog att tro att det är SD-politik att vilja begränsa invandringen under den värsta flyktingstormen på 60 år. Och som implicit alltså kan säga att en återgång till 80K-100K flyktingar om året är en anpassning till SD:s politik.

Det här med rim och reson är inte lätt. Vilket också visar sig i opinionen. Och SD sjunker som en sten.

Har nötterna alltså tagit slut nu? Det var på tiden
Hej

Kolla vad lantisarna har sammanställt. Så här är det enligt alla OI sammantaget.

status.st

Och här kan du se vad en "obildad" "ung arg" "imbecill" har snytit ur "på chans" så där, här ser du vartåt det pekar.

https://docs.google.com/file/d/0B7m9daulLNZLcjZDUzVVWUZKLVk/edit

SD stiger stadigt, som det gjort i 20 års tid.
Senast redigerad av flipflap 2016-01-31 kl. 11:18.
2016-01-31, 12:23
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Det är f.ö både kul och intressant att notera hur det reageras på motgångar inom SD:s egna led.
vilka motgångar? ,propagandaundersökningar från Ljugmedia? Kolla instititut som inte horar för några av de svenska partierna istället.
Citat:
Nu när det börjar gå upp för rassarna att det är slut för den här gången, och att man inte lyckades med sitt hatsnack den här gången heller, trots allt hetsande om gängvåldtäkter, kriminalitet och alla invällande flyktingar - så börjar man att gnälla på Åkesson. Även han är numera inte tillräckligt hatisk och hård i inställningen mot invandrarna, anser man. Man borde föra en ännu hårdare linje än moderater etc, tycker ett antal av SD:s tomtar.
Vilka rasister? ras är ju något enbart vänstern diskuterar. vet du inte ens det?

Citat:
Snart börjar väl revolten i dagiset SD och så faller hela korthuset. Och om 10 år kan vi tänka tillbaka på "Ny Demokrati version 2" och bara garva åt neanderthalarna. Och låta oss fascineras av att de trots allt var så många ett tag. Svenskar som är så utbildade och smarta och allt.
Ny Demokrati byggdes upp på ett halvår med mediastöd och utan klar ideologi. SD har haft över 20 år på sig att bygga ett stadigt fundament ,och man växer hela tiden,bara olika fort.

Citat:
Och majoriteten av dagens SD:are får ta på sig skämsmössan och tillbringa resten av livet spridandes lögner om hur de minsann aldrig röstade på SD.
Tvärtom kommer många "etablerade" att ro över till SD nu när sjuklöverhuset håller på att rämna.

Citat:
Och de 10% hardcore som aldrig ger upp är vi övriga medborgare glada för. Det är nämligen mycket lättare att hantera idioter när man vet hur de ser ut.
10% är ändå siffror aldrig kommunister, miljöpartister,liberaler ,centerpartister ,kristdemokrater eller framför allt Fi aldrig kommer att uppnå. SD är tre gånger större.
2016-01-31, 12:25
Bannlyst
Det är nog för tidigt att säga, men även jag tror på en tillfällig stagnation. Men med polisen out of the game och med 125 "pojkar" per 100 flickor blir det ett kaos under sommaren. Då förutspår jag att majoriteten av svenska män anger att de skulle röstat på SD. SD bör dock prata mer om nolltolerans. En nolltolerans mot gatuslöddret.

M-politiker: Lägg fram gemensam Alliansbudget | SVT
Citat:
– Vårt demokratiska samhälle kan inte bygga på att man gör allianser eller koalitioner som gör att man utesluter Sverigedemokraterna som nu ändå har nästan en fjärdedel av väljarunderlaget. Då måste man se till att de får möjlighet att ge sin syn på den svenska ekonomin säger gruppledaren Christer Olsson (M) i Filipstad.
Lustigt att M-politiker yrar om en fjärdedel, då alla hederliga OI visar att SD har mindre än 20%? Om man nu tror DN/Ipsos, har SD 16.7% som motsvarar exakt en sjättedel.
Eller syftar han kanske på M:s interna analyser ↓
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det är så patetiskt att påstå att det är fel eller fusk så fort SD minskar. Det har skett en rejäl ändring i opinionen där M tar röster från S men framförallt från SD. Detta har vi sett i interna analyser och det är i ökande. Speciellt i storstäderna.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-01-31 kl. 12:28.
2016-01-31, 19:56
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det är nog för tidigt att säga, men även jag tror på en tillfällig stagnation. Men med polisen out of the game och med 125 "pojkar" per 100 flickor blir det ett kaos under sommaren. Då förutspår jag att majoriteten av svenska män anger att de skulle röstat på SD. SD bör dock prata mer om nolltolerans. En nolltolerans mot gatuslöddret.

De senaste 5-6 åren så är trenden att SD dippar framåt våren för att sedan öka igen under sommaren/hösten. Det är normalt det vi nu ser.
2016-02-01, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Håller med dig, men svenskar har bra minne men kort!

Varför 2014 röstade dem på socialdemokraterna?
Ja, alla var inte nöjda med "öppna era hjärtan"

Alla trodde att sossar stoppar elände men svetsaren bara ökat istället att stoppa!

Men Nu svenskar tror igen på M

Varför är svenskar så dumma?

Det var ingen som röstade på socialdemokraterna pga invandringen. jobb, social trygghet och ja allmänt mer rättigheter för dig som privatperson med Sossarna om man jämför med Alliansen.

Förövrigt ökar väl inte SD speciellt mkt alls under vårperioderna? Vill tro att man ökar lagom till sommarn och hösten.
2016-02-01, 08:09
Medlem
Nycticoraxs avatar
Fruktar att det ska behöva bli en fullständig kollaps innan vissa väljare lär sig att inte rösta på t.ex M. Vi svenskar är ju bortskämda att tro vi faktiskt kan lita någolunda på politikerna. M har på bara några år lyckats lägga in ett par ytterligare växlar framåt mot en totalkollaps. Eller så har jag fel. Dessa väljare kanske tycker det är bäst så; de vill alltså att M ska slutföra det dom har påbörjat?
2016-02-01, 08:48
Medlem
Citat:
.
.
Det här med rim och reson är inte lätt. Vilket också visar sig i opinionen. Och SD sjunker som en sten.

.
.

Källa på det?
Medelvärdet för alla OU är nu, januari, 21,5.
Förra månaden var det 21,3 och i november 21,1.

Verkligheten stämmer dåligt med ditt önsketänk.
2016-02-01, 10:13
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Källa på det?
Medelvärdet för alla OU är nu, januari, 21,5.
Förra månaden var det 21,3 och i november 21,1.

Verkligheten stämmer dåligt med ditt önsketänk.

Nog för att jag tycker skilly har fel i mer eller mindre allt han/hon skriver men faktum är att om man räknar bort Skops mätning för december (vilket man måste göra för att få jämförbara siffror då Skop inte kommit i januari) så visar det på en nedgång från 22,0% till 21,5%. Alternativt kan man räkna med att Skops siffror är oförändrade och räkna med dem i januari vilket ger ett medelvärde på 20,8% (alltså en minskning från 21,3).

Vet inte riktigt om jag vill kalla det "sten" men en liten nedgång (högst troligen beroende på brus) går att skönja. Dock inte sagt att nedgången är ihållande.
Senast redigerad av Askydra 2016-02-01 kl. 10:24.
2016-02-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Nog för att jag tycker skilly har fel i mer eller mindre allt han/hon skriver men faktum är att om man räknar bort Skops mätning för december (vilket man måste göra för att få jämförbara siffror då Skop inte kommit i januari) så visar det på en nedgång från 22,0% till 21,5%. Alternativt kan man räkna med att Skops siffror är oförändrade och räkna med dem i januari vilket ger ett medelvärde på 20,8% (alltså en minskning från 21,3).

Vet inte riktigt om jag vill kalla det "sten" men en liten nedgång (högst troligen beroende på brus) går att skönja. Dock inte sagt att nedgången är ihållande.

Hur du än vänder och vrider på det så är påståendet "sjunker som en sten" falskt. Rödingarna har ingen relevant kritik att framföra utan är hänvisade till lögner och önsketänkande.

Genomgående för alla SD-hatare på Flashback.
2016-02-01, 10:48
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Hur du än vänder och vrider på det så är påståendet "sjunker som en sten" falskt. Rödingarna har ingen relevant kritik att framföra utan är hänvisade till lögner och önsketänkande.

Jag skrev ju att jag inte kunde kalla det sten men det går inte att bortse från att de faktiskt sjunkit (om än väldigt lite och bara en månad så någon trend är omöjlig att se). Jag håller dock med dig om att "rödingarna" drar alldeles för stora växlar på en månads minskning men i brist på goda nyheter så håller de nog fast i minsta lilla glädje som de kan hitta.
2016-02-01, 10:54
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr

Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Jag skrev ju att jag inte kunde kalla det sten men det går inte att bortse från att de faktiskt sjunkit (om än väldigt lite och bara en månad så någon trend är omöjlig att se). Jag håller dock med dig om att "rödingarna" drar alldeles för stora växlar på en månads minskning men i brist på goda nyheter så håller de nog fast i minsta lilla glädje som de kan hitta.
Kolla snittet och trenden över tid.

status.st
2016-02-01, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Kolla snittet och trenden över tid.

status.st

Får man fråga varför det finns så många mätningsinstitut idag som mäter väljastöd? Förr fanns väl bara Sifo och Ipsos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in