2015-12-21, 12:39
Medlem
En gammal karamell eller kanske halstabletter, runda rosa kulor....någon som känner igen det?
Citera
2015-12-21, 14:36
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
En gammal karamell eller kanske halstabletter, runda rosa kulor....någon som känner igen det?

Menar du Emser?

http://www.scandinavianstuff.com/sho...pic-a7ea0d.jpg
Citera
2016-01-19, 22:03
Medlem
rautans avatar
Jag söker någon form av godis med kaffesmak, hårda karameller har jag för mig att det var! De såg ut som små kaffebönor och de kan hända att dom kom i en rund liten ask, ungefär som en snusdosa!
Citera
2016-01-30, 22:30
Medlem
Isnatts avatar
Vad heter den där engelska godisen som smakar äckligt, det är typ ett lager rosa segt godis, sen ett lager lakrits, och sen rosa lager segt igen format som en fyrkant, och lakrits doppat i vit små hårda pärlor, en lakritsbit doppad i nåt vitt hårt som en krita, osv. Godisets loga är typ en gubbe byggd av den dom här godisarna, han har hatt tror jag.
Citera
2016-01-31, 01:22
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad heter den där engelska godisen som smakar äckligt, det är typ ett lager rosa segt godis, sen ett lager lakrits, och sen rosa lager segt igen format som en fyrkant, och lakrits doppat i vit små hårda pärlor, en lakritsbit doppad i nåt vitt hårt som en krita, osv. Godisets loga är typ en gubbe byggd av den dom här godisarna, han har hatt tror jag.
Bassett's lakrits.
Citera
2016-01-31, 01:25
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rautan
Jag söker någon form av godis med kaffesmak, hårda karameller har jag för mig att det var! De såg ut som små kaffebönor och de kan hända att dom kom i en rund liten ask, ungefär som en snusdosa!
Inte Kopiko?

http://www.teboden.com/gammal/Images/008.JPG
Citera
2016-02-01, 18:05
Medlem
rautans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Inte Kopiko?

http://www.teboden.com/gammal/Images/008.JPG

Ne tyvärr. Dessa godisarna såg ut som små kaffebönor
Citera
2016-04-28, 19:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Efterlyser namnet på en "italiensk" glass som såldes i Sverige på 90-talet i gulvita bägare? Jag vill minnas att det fanns större bägare för att ta med hem och mindre (150 ml?) för att äta direkt. Till de mindre bägarna fick man med en träpinne som fungerade som sked. En av smakerna som fanns var ägglikör.

Sjukt god glass! Någon som minns?
Hittade glassen nu och kan således svara på min egen fråga. Glassen ifråga hette Ranieri och kostade 15 kr då den infördes hösten 1995.
http://glaceglimtar.blogg.se/category/1995.html
(nedre bilden)
Citera
2016-05-18, 18:59
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

[quote=mboi|56196116]Bassett's lakrits.[/QUOTE

för helvete det heter det inte alls. "Engelsk lakritskonfekt" eller "Liqorice Allsorts" Godisamatör...
Citera
2016-05-20, 01:56
Medlem
mbois avatar
[quote=carminaburana|57307850]
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Bassett's lakrits.[/QUOTE

för helvete det heter det inte alls. "Engelsk lakritskonfekt" eller "Liqorice Allsorts" Godisamatör...
Nu verkade personen söka efter Bassetts. Då beskrivningen av gubben är just det märket.
Citera
2016-05-26, 21:35
Medlem
Jag efterlyser namnet på något jag tror var godis eller halstabletter någon gång på 90-talet. De var trekantiga och jag tror de var gula till färgen. Har för mig att asken var 3-4 gånger större än en tablettask.

Någon som vet?
Citera
2016-05-26, 21:38
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engan87
Jag efterlyser namnet på något jag tror var godis eller halstabletter någon gång på 90-talet. De var trekantiga och jag tror de var gula till färgen. Har för mig att asken var 3-4 gånger större än en tablettask.

Någon som vet?
Var det inte Vicks som gjorde dessa? Citronsmak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in