2016-01-30, 18:28
Medlem
Bilingualbverns avatar
Då letar vi efter en person:

1) Har fortfarande ett svårslaget rekord satt under WW2

2) Klimatet där personen verkade påverkade personens val av utrustning, märkligt nog valde personen bort något som i allra högsta grad är synonymt med vapenslaget personen var verksam i.

3) På frågan om hur personen blivit så enormt bra på det denne gjorde, svarade denne kort "mycket övning"
Citera
2016-01-30, 18:33
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Skulle vilja påstå att svaret på våra frågor förvånansvärt sällan är "Hitler". Nåja.

Tror det handlar om ökenklimat. Gissar på en tysk från Afrikakorps.

Jag får fundera vidare lite.
Citera
2016-01-30, 18:38
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Skulle vilja påstå att svaret på våra frågor förvånansvärt sällan är "Hitler". Nåja.

Tror det handlar om ökenklimat. Gissar på en tysk från Afrikakorps.

Jag får fundera vidare lite.

Det är den andra extremen..inte öken Dock inte tysk, men kämpade på sätt och vis på samma sida, mycket för att skydda sitt hemland. Personen blev mycket gammal..
Citera
2016-01-30, 18:43
Medlem
Bilingualbverns avatar
Mycket intressant att Hitlers brorson Willy Hitler tjänstgjorde i amerikanska flottan under WW2..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/William_Patrick_Stuart-Houston
Citera
2016-01-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern
Det är den andra extremen..inte öken Dock inte tysk, men kämpade på sätt och vis på samma sida, mycket för att skydda sitt hemland. Personen blev mycket gammal..
Hade det nästan på känn. Då jag inte är i The zone i kväll så torde jag ha antagit att det som jag antar faktiskt är tvärtom. Gissar jag öken så borde jag alltså ha skrivit vinter.

Du är alldeles för snäll med ledtrådar. Jag förtjänar inga mer nu.

Borde vara en finländare. Jag vet en som hade rekord i att ha knäppt flest sovjeter. Vad kan han ha avvarat? Skidvalla? Hmm...

Simo Häyhä! Nu kom jag på det! Han avvarade kikarsikte till förmån för öppet riktmedel!

Jag började faktiskt gråta nu när jag läste om denne man. Vilken hjälte.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-01-30 kl. 18:57.
Citera
2016-01-30, 19:04
Medlem
Citat:
Mycket intressant att Hitlers brorson Willy Hitler tjänstgjorde i amerikanska flottan under WW2..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/William_Patrick_Stuart-Houston
Oj, det visste jag faktiskt inte. Undrar om han var betrodd i US NAVY eller om de tänkte att äpplet faller inte långt från trädet.
Citera
2016-01-30, 19:23
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Hade det nästan på känn. Då jag inte är i The zone i kväll så torde jag ha antagit att det som jag antar faktiskt är tvärtom. Gissar jag öken så borde jag alltså ha skrivit vinter.

Du är alldeles för snäll med ledtrådar. Jag förtjänar inga mer nu.

Borde vara en finländare. Jag vet en som hade rekord i att ha knäppt flest sovjeter. Vad kan han ha avvarat? Skidvalla? Hmm...

Simo Häyhä! Nu kom jag på det! Han avvarade kikarsikte till förmån för öppet riktmedel!

Jag började faktiskt gråta nu när jag läste om denne man. Vilken hjälte.

Helt rätt! Vilken hjälte drygt 500 bekräftade träffar, i verkligheten antagligen drygt 700. Och precis som sagt använde han inte kikarsikte! Pga. den högre profilen, imma och reflexer. Han har fortfarande rekordet.

Ja, man får anta de ändå hade brorsonen Hitler under lite uppsikt.

Bollen är din!
Senast redigerad av Bilingualbvern 2016-01-30 kl. 19:32.
Citera
2016-01-30, 19:46
Medlem
Citat:
Helt rätt! Vilken hjälte drygt 500 bekräftade träffar, i verkligheten antagligen drygt 700. Och precis som sagt använde han inte kikarsikte! Pga. den högre profilen, imma och reflexer. Han har fortfarande rekordet.

Ja, man får anta de ändå hade brorsonen Hitler under lite uppsikt.

Bollen är din!
Tack.

Krigets vansinne. När ska allt ha ett slut?

Så mycket sorg och förstörelse. Vi bär alla på kapacitet för det goda och det onda. Låt oss ta hand om varandra, låt oss lägga bort all strid och välja det goda.

Jag överlämnar frågan till den som vill.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-01-30 kl. 19:48.
Citera
2016-01-30, 20:10
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Tack.

Krigets vansinne. När ska allt ha ett slut?

Så mycket sorg och förstörelse. Vi bär alla på kapacitet för det goda och det onda. Låt oss ta hand om varandra, låt oss lägga bort all strid och välja det goda.

Jag överlämnar frågan till den som vill.

Väl talat, den är enklare att förstöra än att bygga upp. Och man ska välja det konstruktiva före det destruktiva.
Citera
2016-01-30, 20:23
Medlem
Citat:
Väl talat, den är enklare att förstöra än att bygga upp. Och man ska välja det konstruktiva före det destruktiva.
Ja, jag känner mig så trött på allt våld och hat. Det inkluderar i allra högsta grad mig själv. En moralisk självrannsakan är behövlig. Så mycket förvrängdhet, dumhet och ovilja. Vi bör hjälpa vår nästa. Jag vill söka bli mer barmhärtig. Jag kan bara önska att så sker.

Ja, jag ska inte gå mer off topic nu men allt hat förgiftar oss. Jag ska försöka hjälpa andra.

Ha en bra kväll!

https://www.youtube.com/watch?v=YapWvILsplM
Citera
2016-02-02, 18:05
Medlem
USA-flyget hade ett hjälpmedel för att snabbt bygga flygfält, ett sorts metallplattor. Vad kallades de?
Citera
2016-02-02, 18:35
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
USA-flyget hade ett hjälpmedel för att snabbt bygga flygfält, ett sorts metallplattor. Vad kallades de?

Marston mat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in