• 1
  • 2
2016-01-29, 21:07
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusetssvin
Jag vet väl vad min katt heter!

Citat:
Vad anser du är att sjunga?
Jag pratade lite i slutet på låten inte i början, anser du att jag "pratsjöng" hela låten eller bara hälften?

Jag menar hela låten. Menade inte att det var dåligt heller, tyckte faktiskt du va helt okej på både gitarr och sång. Även om helheten ger ett lite opolerat intryck.
Men sången är ganska "pratig", vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men typ om opera är ganska "sjungigt" så är detta pratigt...typ
Citera
2016-01-30, 18:02
Medlem
swimp78s avatar
Sångrösten är bra, lite som en kombo av John Holm och Håkan Hellström, helt ok!

Själva låten är förstås usel, dock. Såna där lustigheter är bara roliga om man känner den som sjunger.
Citera
2016-01-30, 20:17
Medlem
JONFREDs avatar
Helt okej absolut! Skön röst, satsa lite och ge musiken tid och lägg lite tid på att göra en musikvideo som inte enbart är stillbilder! Jag hade nog klippt bort musklicket på slutet av låten också!

Kör på!
Citera
2016-01-31, 17:40
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Sångrösten är bra, lite som en kombo av John Holm och Håkan Hellström, helt ok!

Själva låten är förstås usel, dock. Såna där lustigheter är bara roliga om man känner den som sjunger.
Ja det har du rätt i, den är framhafsad och lite tramsig.

Jag har jobbat rätt hårt på att sjunga bättre men det är svårt att veta om man utvecklas något.
Tack för ett vettigt svar.

När jag får tid ska jag göra en seriösare låt och bättre video och uppdatera tråden.
Citera
2016-01-31, 17:42
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT

Jag menar hela låten. Menade inte att det var dåligt heller, tyckte faktiskt du va helt okej på både gitarr och sång. Även om helheten ger ett lite opolerat intryck.
Men sången är ganska "pratig", vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men typ om opera är ganska "sjungigt" så är detta pratigt...typ

Ok då förstår jag, jo låten är nog lite pratig för han funderar ju som fan på varför hans kompis plötsligt högg honom i magen utan anledning, så det är nog så det är tänkt.
Citera
2016-01-31, 17:46
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JONFRED
Helt okej absolut! Skön röst, satsa lite och ge musiken tid och lägg lite tid på att göra en musikvideo som inte enbart är stillbilder! Jag hade nog klippt bort musklicket på slutet av låten också!

Kör på!
Tack, ska göra det, nu känner jag mig som en bekräftelsekåt fjortis litegrann men jag vill ändå veta om det bara är jag som tycker att jag sjunger ganska bra eller helt okej åtminstonde.
När jag började sjunga så hatade jag min röst och tänkte att det var kört, jag kan aldrig bli bra på detta. Därav min tråd.

Tack för seriöst svar.
Citera
2016-01-31, 20:01
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Tack, ska göra det, nu känner jag mig som en bekräftelsekåt fjortis litegrann men jag vill ändå veta om det bara är jag som tycker att jag sjunger ganska bra eller helt okej åtminstonde.
När jag började sjunga så hatade jag min röst och tänkte att det var kört, jag kan aldrig bli bra på detta. Därav min tråd.

Tack för seriöst svar.

Nej för tusan, kör på bara! Du har en väldigt säregen röst, kan bli riktigt bra. Kör bara på och hitta din stil som du är bekväm med och ta dig en funderare på att gå till någon sångpedagog om du inte redan gjort det för att finslipa rösten ännu mera!

Mvh
Citera
2016-01-31, 20:22
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ok då förstår jag, jo låten är nog lite pratig för han funderar ju som fan på varför hans kompis plötsligt högg honom i magen utan anledning, så det är nog så det är tänkt.

Jag lyssnade igenom hela låten ordentligt nu.

Mina två nya favoritgrejer är 1. Texten "Detta är oacceptabelt beteende av en kompis!" och 2. Vid 1.45-1.50 ca så säger du först arr du e rädd och sen sjunger du "de gör ont som faaaan", detta är ganska snyggt, skulle gärna se att du gjorde en hel lite mer seriös låt där du använder denna ackordföljden med den sångslingan för den var faktiskt bra.
Tror att jag skulle älska den i lite Broder Daniel lätt punkig version med en hint av VAPNET om nu nån minns dom och med en "vi tar ångesten med en klackspark/och korkar upp en flaska till/köpa fultjack i en folkpark/för jag vill aldrig mer sitta still"-text på det, nånting nånting "tjugo. Fyyyyra. Och hon va bara sexton - unga, yyyyra" nånting nånting.

Fixar du det så blir jag glad! Jag hade fixat det själv om jag hade haft nåt att spela in med. Och jag gillar inte ens sån musik så jävla mycket.

Men jag får känslan av att du e ändå ganska duktig egentligen? För det är ändå hyfsad nivå för att vara framflamsat.

Edit: ja du har bra röst och du sjunger bra. men som jag skrev i mitt första inlägg, det känns som du tramssjunger lite. Strukturera upp låten och skriv en hyfsat seriös text, behöver ju inte va döden men gärna ändå att det handlar om nåt som du känner lite för. Och så lite mindre "men! va jöj du kompiss??!" stuk på rösten, överdrev men du fattar.

Ps om du här kommit så här långt så är det ganska enkelt att programmera trummor och syntar och lägga på. Du får ju lira till.datatrummor eller klick då visserligen men det är ett enkelt sätt att göra låten lite mer till en riktig låt. Hur har du spelat in den förresten?
Senast redigerad av CXT 2016-01-31 kl. 20:30.
Citera
2016-02-01, 18:10
Medlem
ljusetssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Jag lyssnade igenom hela låten ordentligt nu.

Mina två nya favoritgrejer är 1. Texten "Detta är oacceptabelt beteende av en kompis!" och 2. Vid 1.45-1.50 ca så säger du först arr du e rädd och sen sjunger du "de gör ont som faaaan", detta är ganska snyggt, skulle gärna se att du gjorde en hel lite mer seriös låt där du använder denna ackordföljden med den sångslingan för den var faktiskt bra.
Tror att jag skulle älska den i lite Broder Daniel lätt punkig version med en hint av VAPNET om nu nån minns dom och med en "vi tar ångesten med en klackspark/och korkar upp en flaska till/köpa fultjack i en folkpark/för jag vill aldrig mer sitta still"-text på det, nånting nånting "tjugo. Fyyyyra. Och hon va bara sexton - unga, yyyyra" nånting nånting.

Fixar du det så blir jag glad! Jag hade fixat det själv om jag hade haft nåt att spela in med. Och jag gillar inte ens sån musik så jävla mycket.

Men jag får känslan av att du e ändå ganska duktig egentligen? För det är ändå hyfsad nivå för att vara framflamsat.

Edit: ja du har bra röst och du sjunger bra. men som jag skrev i mitt första inlägg, det känns som du tramssjunger lite. Strukturera upp låten och skriv en hyfsat seriös text, behöver ju inte va döden men gärna ändå att det handlar om nåt som du känner lite för. Och så lite mindre "men! va jöj du kompiss??!" stuk på rösten, överdrev men du fattar.

Ps om du här kommit så här långt så är det ganska enkelt att programmera trummor och syntar och lägga på. Du får ju lira till.datatrummor eller klick då visserligen men det är ett enkelt sätt att göra låten lite mer till en riktig låt. Hur har du spelat in den förresten?
Inspelad med min kondensatormic i pannrummet med min macmini i programmet garageband.
För tillfället har jag inget riktigt bra utrymme för min studio då det är för kallt och eländigt ute i lillstugan på vintern..

Ska se om det går att uppgradera garageband lite eller rentav köpa det lite dyrare programmet till macén, logic tror jag..
Citera
2016-02-01, 19:58
Medlem
ljusetssvins avatar
Lägger upp en låt till. Lite mer genomarbetad.
Den är ca 4år gammal.

https://www.youtube.com/watch?v=wIKXfldZLLw
Citera
2016-02-09, 20:04
Medlem
JONFREDs avatar
Hej igen!

Du har ju verkligen en egen stil röstmässigt, diggar det!!

Om du har möjlighet att lägga till andra instrument gör det, antingen via ett musikprogram eller om du har skills göra detta fysiskt! Fortsätt posta mer av dina alster!!

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in