2016-01-30, 15:49
Medlem
Tonyos avatar
Jag antar att hela Malmö var i extas efter det "femte raka" guldet då? Att man gick ut och firade seriesegern innan slutspelet ens hade börjat eftersom det var seriesegern som räknades och inte vem som faktiskt blev svensk mästare det året?

Vad anser ni då om lagen som faktiskt vann guld de åren ni vann serien men misslyckades att vinna slutspelet, räknas inte deras guld eftersom man "lekte hockeysystem"?
Citera
2016-01-30, 16:11
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag antar att hela Malmö var i extas efter det "femte raka" guldet då? Att man gick ut och firade seriesegern innan slutspelet ens hade börjat eftersom det var seriesegern som räknades och inte vem som faktiskt blev svensk mästare det året?

Vad anser ni då om lagen som faktiskt vann guld de åren ni vann serien men misslyckades att vinna slutspelet, räknas inte deras guld eftersom man "lekte hockeysystem"?
Orkar inte med denna diskussionen igen, men ok.

De åren vann vi allsvenskt guld, d.v.s vi var bäst i seriesystemet, vilket belönades med en titel, allsvenska mästarna, samt guldmedalj med prisutdelning och allt i SvFF:s regi. Vinnarna av slutspelen vann sedan SM-guld. Två gånger vann vi både allsvenskt guld och SM-guld.

Vilken titel som smäller högst är väl subjektivt, men personligen kan jag inte se hur ett nationellt slutspelsguld inom fotboll är mer eftertraktat än ett serieguld. Trots hjärnsläppet på förbundet på 80-talet att inte ge de allsvenska mästarna SM-guld utan skapa ett artificiellt slutspel för att mjölka publikintresset.

Men det relevanta är i alla fall att det delades ut två titlar under 80-talet: allsvenska mästare och SM-guld.
Senast redigerad av Cadenza 2016-01-30 kl. 16:27.
Citera
2016-01-30, 16:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Orkar inte med denna diskussionen igen, men ok.

De åren vann vi allsvenskt guld, d.v.s vi var bäst i seriesystemet, vilket belönades med en titel, allsvenska mästarna, samt guldmedalj med prisutdelning och allt i SvFF:s regi. Vinnarna av slutspelen vann sedan SM-guld. Två gånger vann vi både allsvenskt guld och SM-guld.

Vilken titel som smäller högst är väl subjektivt, men personligen kan jag inte se hur ett nationellt slutspelsguld inom fotboll är mer eftertraktat än ett serieguld. Trots hjärnsläppet på förbundet på 80-talet att inte ge de allsvenska mästarna SM-guld utan skapa ett artificiellt slutspel för att mjölka publikintresset.

Men det relevanta är i alla fall att det delades ut två titlar under 80-talet: allsvenska mästare och SM-guld.
Så då kan man alltså säga att man vann två guld om man vann både serien och slutspelet?
Citera
2016-01-30, 16:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Så då kan man alltså säga att man vann två guld om man vann både serien och slutspelet?

Nu börjar folk inse vilken galenskap detta system var.
Citera
2016-01-30, 16:39
Avslutad
Citat:

Har jag sagt att deras inte räknas?

Jag skrev vi vann Allsvenska guldet och det har vi gjort 21 gånger.

Finns många SM-titlar som är konstiga (som när aik fick den ärofyllda titeln efter walk over i en final när endast 3 lag fick ställa upp det året) men SvFF bestämer så fine by me.

Men att skylla på dålig matte när 21 guldmedaljer har delats ut....

Nu har SvFF avgjort att en stjärna är 10 SM-titlar och inte 10 allsvenska guld.

Bryr mig inte för jag vet att statistisk så
Kommer den andra stjärna upp före någon annan
Citera
2016-01-30, 16:41
Avslutad
Citat:

Svensk Mästare är en titel

Guld är en medalj

Slutspelsvinnaren fick en titel och serievinnaren fick ett guld.

Svårare än så är det således inte.

MFF, lätt bäst när det är serie - helt enkelt
Citera
2016-01-30, 16:43
Bannlyst
Man borde riktiga in sitt klagande på de guld som diverse lag stoltserar med från tiden då de endast var 4 lag eller olika regioner som deltog i mästerskapet.
Citera
2016-01-30, 16:59
Medlem
Citat:

Varför bryr du dig ens om den här diskussionen? Du och andra bajare tycker ju att det är viktigare att slå publikrekord än att vinna titlar.
Citera
2016-01-30, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Man borde riktiga in sitt klagande på de guld som diverse lag stoltserar med från tiden då de endast var 4 lag eller olika regioner som deltog i mästerskapet.

Brukar köra att Allsvenskan lär förbli som den är och då kan man ju kolla effektiviteten i toppen och sia om framtiden:

Malmö FF - 21 segrar på 79 säsonger = 26,5% serievinnare
IFK Göteborg - 13 segrar på 83 säsonger = 15,6% serievinnare
AIK - 5 segrar på 85 säsonger = 5,8% serievinnare

Så håller vi pinnen så har vi om 50 år ytterligare 13 titlar till MFF (och 3 stjärnor ), kanske 8 titlar till ifk och med lite medvind 3 titlar till aik. Bajen kommer likt Östersund ta 0 guld......

statistik, den enda sanningen
Citera
2016-01-30, 17:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Varför bryr du dig ens om den här diskussionen? Du och andra bajare tycker ju att det är viktigare att slå publikrekord än att vinna titlar.
Och du och andra malmöiter tycker att det är viktigare att vinna kvalet än att ta hem det faktiska racet.

Du och andra malmöiter tycker även att det är viktigare att ha politik på läktaren än att hylla sitt lag.

Du och andra malmöiter tycker att pedofili är bra.

Du och andra malmöiter tycker att kvinnor ska hållas i bur.
Citera
2016-01-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Man borde kanske sluta bry sig om andra lags dräkter. Leksand har ju en stjärna per SM-guld på sina tröjor, så ös på hur ni vill.
Citera
2016-01-30, 17:13
Avslutad
Citat:
Och du och andra malmöiter tycker att det är viktigare att vinna kvalet än att ta hem det faktiska racet.

Du och andra malmöiter tycker även att det är viktigare att ha politik på läktaren än att hylla sitt lag.

Du och andra malmöiter tycker att pedofili är bra.

Du och andra malmöiter tycker att kvinnor ska hållas i bur.

Vi tar ju hem racet också?

.......sen att vi även var bäst på att vinna kvalet, bäst på att vinna cupen, hålla oss etta i en serie längst, vara i allsvenskan längst och bara vara bäst i maratontabellen.....ja det är bara en kul bonus.

Jag tycker det är viktigast att vinna saker, sen att du hela tiden försöker ta upp annat visar bara vilken förlorarkultur det finns i andra klubbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in