Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Det utesluter inte men att bössan skulle vara kall inomhus är knappast troligt. Mig veterligen har han aldrig berättat att det skulle skett utomhus. Dessutom har han ibland varit hemma i stan medan andra gånger i någon jaktstuga. Han svamlar om detta så det blir parodi. Personligen tror jag inte ett skit på det hela. Jag kan heller inte komma på någon annan som så skrytsamt och sympatisökande berättar om ett nära självmord. Han berättar det på autopilot när tillfälle ges och har sedan för länge sedan slutat bry sig om att hålla sig till en historia.
Inte för att jag tvivlar på att Leffe gått i självmordstankar (vem har inte det?), men detta är en sak som skaver lite:
För några år sedan tog Leffe varje tillfälle i akt att hoppa på den officielle svenske mästaren i tal och skrift Björn Ranelid. Han hånade, bespottade, ljög om, ja faktiskt i princip mobbade, den uppburne författaren i krönikor och intervjuer, oftast helt oprovocerat. Ranelid klagade som bekant över detta och många andras påhopp på hans solbrända person i
Stjärnorna på slottet och berättade om att han, Ranelid alltså, under ett tag tog så illa vid sig av vad andra sade att han funderade på att ta livet av sig.
Leffes kommentar till detta:
Citat:
Han säger att han ville ta livet av sig?
- Det tror jag inte. Jag har aldrig träffat en människa som är så jävla självkär som han. Han skulle hellre dö än att ta livet av sig. Björn Ranelids liv handlar till 101 procent om Björn Ranelid själv.
http://www.expressen.se/noje/tv/gw-bjorn-ranelid-ar-dum-i-huvudet/
Men... Ranelid är väl för fan inte mer självkär än Leffe själv? Den senare pratar ju minst lika mycket om sin egen förträfflighet så fort tillfälle ges. Dessutom är det väl ändå ytterst osmakligt att en gubbe som öppenhjärtigt pratat om sina egna självmordstankar att påstå att en annan gubbe ljuger om sina diton? Ovanstående citat hade ju exakt lika gärna kunnat stå i denna tråd, om Leffe själv.
Bjuder avslutningsvis på ett
Ranelid-citat från nämnda TV-program, för inte ens tigern från Österlen står över självmordsrelaterade förolämpningar:
Citat:
Och Leif GWZ [sic!] Persson. Du har kommenterat mitt utseende i Expressen. Om jag skulle kommentera ditt utseende skulle du ha hängt dig i förrgår.