2016-01-27, 22:56
Medlem
storpungens avatar
Kollar på Lars Lerin just nu och han hälsar på Leffe och dom snackar om missbruk. Där säger han att han super i ett halvår och sedan slutar han att supa ett halvår men då tar han "vita piller" vilket lär vara benso. Vilken typ av benso tar han?
Citera
2016-01-27, 23:50
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Det ena utesluter väl inte det andra? Det verkar logiskt att en tand blev utslagen när han ryckte loss det fastfrusna kornet från gommen!
Det utesluter inte men att bössan skulle vara kall inomhus är knappast troligt. Mig veterligen har han aldrig berättat att det skulle skett utomhus. Dessutom har han ibland varit hemma i stan medan andra gånger i någon jaktstuga. Han svamlar om detta så det blir parodi. Personligen tror jag inte ett skit på det hela. Jag kan heller inte komma på någon annan som så skrytsamt och sympatisökande berättar om ett nära självmord. Han berättar det på autopilot när tillfälle ges och har sedan för länge sedan slutat bry sig om att hålla sig till en historia.
Citera
2016-01-28, 11:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Kollar på Lars Lerin just nu och han hälsar på Leffe och dom snackar om missbruk. Där säger han att han super i ett halvår och sedan slutar han att supa ett halvår men då tar han "vita piller" vilket lär vara benso. Vilken typ av benso tar han?
Xanor (alprazolam) läste jag eller hörde för några år sedan, men då sa han: "Små blå ovala lugnande piller".
Citera
2016-01-28, 14:21
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har både hört och läst här flera gånger om att Leffe dricker halvårsvis. Nykter från midsommar till nyår. Var kommer det ifrån? Har han själv sagt det?
Det känns som nåt han sagt att han gjort och att det sen 'fått vingar', och att det kanske inte alls längre stämmer, han kanske gjorde så i två år ju men inte längre..
Han har ju sagt det väldigt många gånger. Kolla exempelvis programmet med Lars Lerin så säger han att han super ett halvår och när han är nykter från alkoholen så slinker det ner en bensotablett då och då.
Citera
2016-01-30, 08:50
Medlem
GW Persson sålde bäst i fjol

Leif GW Perssons "Bombmakaren och hans kvinna" var Bonniers mest sålda boktitel i fjol. Det står klart när Bonnierförlagen nu summerar bokåret 2015, skriver Dagens Nyheter. Boken sålde i 200 000 exemplar, hälften så mycket som den mest sålda barnboken: Martin Widmark och Helena Willis "Fängelsemysteriet".

http://www.svd.se/gw-persson-salde-bast-i-fjol/om/sverige
Citera
2016-01-30, 15:17
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
GW Persson sålde bäst i fjol

Leif GW Perssons "Bombmakaren och hans kvinna" var Bonniers mest sålda boktitel i fjol. Det står klart när Bonnierförlagen nu summerar bokåret 2015, skriver Dagens Nyheter. Boken sålde i 200 000 exemplar, hälften så mycket som den mest sålda barnboken: Martin Widmark och Helena Willis "Fängelsemysteriet".

http://www.svd.se/gw-persson-salde-bast-i-fjol/om/sverige

Inte ett dugg förvånad att det är så. Att hans böcker säljer så bra är ju mest tack vare hans medverkan i Veckans brott på Statstelevisionen. Jag är helt övertygad om att han skulle kunna skriva en trilogi om två måsar som slåss om en hästskit och de skulle bli bästsäljare!

Lite ironi förstås, men läsarna gillar hans böcker eftersom dom är skrivna på ett relativt enkelt och förnuftigt sätt, och med ganska enkel grammatik. Precis som vi vill ha det med underhållning.
Citera
2016-01-30, 15:36
Medlem
Softis...s avatar
Han "spritar" mao året om. Sprit på flaska ena halvan, och sprit i piller den andra. Xanor=benzo brukar kallas för just ”torrsprit”, men biverkningarna skiljer väl sig. Sorgligt att han dricker så mycket att han måste dricka 4:3 för att kroppen ska orka med. Jag kan tänka mig att han får sitta och vänta in innan han orkar ta det första glaset för dagen.

Angående rätt och fel sida om Odengatan, så tänkte en så då, och många gör det än i dag. Det finns många osynliga gränser i Stockholm som definierar var det är bättre eller sämre (status då) att bo.
Citera
2016-02-16, 17:02
Moderator
Schlesiens avatar
I filmatiseringen av Gustavs grabb med Jens Lind säger Persson vid två olika tillfällen något surt om socialdemokrater som inte är äkta gamla tiders socialdemokrater, eller ngt liknande. Minns någon?

Vad ligger bakom detta? Har han tagit avstånd från sin vän wallenberg-lobbyisten Pär Nuder?

Idag - när SvD Näringsliv använder Persson som expert på insiderbrott! - citerar SvD Persson när han plötsligt ger Anders Sundström på Swedbank den etiketten, att inte vara äkta socialdemokrat. Hur är det med Perssons bild av Nuder? Får Nuder tjäna lika mycket som Leif Persson?
Citera
2016-02-16, 17:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
I filmatiseringen av Gustavs grabb med Jens Lind säger Persson vid två olika tillfällen något surt om socialdemokrater som inte är äkta gamla tiders socialdemokrater, eller ngt liknande. Minns någon?

Vad ligger bakom detta? Har han tagit avstånd från sin vän wallenberg-lobbyisten Pär Nuder?

Idag - när SvD Näringsliv använder Persson som expert på insiderbrott! - citerar SvD Persson när han plötsligt ger Anders Sundström på Swedbank den etiketten, att inte vara äkta socialdemokrat. Hur är det med Perssons bild av Nuder? Får Nuder tjäna lika mycket som Leif Persson?

Jodå, vi minns. GW är ju född in i arbetarklassen och fick sannolikt socialdemokratiska värderingar ganska tidigt. Jobba, sköta sig o s v. Detta trots att mamman tydligen försökte köra ett annat race enligt GW....mamman hade ju akademisk begåvning.

GW är väl inte den ende socialdemokrat som tappat tron på partiet. Palme och Geijer var väl det som fick bägaren att rinna över.
Senast redigerad av Moltas666 2016-02-16 kl. 18:35.
Citera
2016-02-16, 18:06
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det utesluter inte men att bössan skulle vara kall inomhus är knappast troligt. Mig veterligen har han aldrig berättat att det skulle skett utomhus. Dessutom har han ibland varit hemma i stan medan andra gånger i någon jaktstuga. Han svamlar om detta så det blir parodi. Personligen tror jag inte ett skit på det hela. Jag kan heller inte komma på någon annan som så skrytsamt och sympatisökande berättar om ett nära självmord. Han berättar det på autopilot när tillfälle ges och har sedan för länge sedan slutat bry sig om att hålla sig till en historia.

Inte för att jag tvivlar på att Leffe gått i självmordstankar (vem har inte det?), men detta är en sak som skaver lite:
För några år sedan tog Leffe varje tillfälle i akt att hoppa på den officielle svenske mästaren i tal och skrift Björn Ranelid. Han hånade, bespottade, ljög om, ja faktiskt i princip mobbade, den uppburne författaren i krönikor och intervjuer, oftast helt oprovocerat. Ranelid klagade som bekant över detta och många andras påhopp på hans solbrända person i Stjärnorna på slottet och berättade om att han, Ranelid alltså, under ett tag tog så illa vid sig av vad andra sade att han funderade på att ta livet av sig.

Leffes kommentar till detta:

Citat:
Han säger att han ville ta livet av sig?
- Det tror jag inte. Jag har aldrig träffat en människa som är så jävla självkär som han. Han skulle hellre dö än att ta livet av sig. Björn Ranelids liv handlar till 101 procent om Björn Ranelid själv.

http://www.expressen.se/noje/tv/gw-bjorn-ranelid-ar-dum-i-huvudet/

Men... Ranelid är väl för fan inte mer självkär än Leffe själv? Den senare pratar ju minst lika mycket om sin egen förträfflighet så fort tillfälle ges. Dessutom är det väl ändå ytterst osmakligt att en gubbe som öppenhjärtigt pratat om sina egna självmordstankar att påstå att en annan gubbe ljuger om sina diton? Ovanstående citat hade ju exakt lika gärna kunnat stå i denna tråd, om Leffe själv.

Bjuder avslutningsvis på ett Ranelid-citat från nämnda TV-program, för inte ens tigern från Österlen står över självmordsrelaterade förolämpningar:

Citat:
Och Leif GWZ [sic!] Persson. Du har kommenterat mitt utseende i Expressen. Om jag skulle kommentera ditt utseende skulle du ha hängt dig i förrgår.

Citera
2016-02-16, 18:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Inte ett dugg förvånad att det är så. Att hans böcker säljer så bra är ju mest tack vare hans medverkan i Veckans brott på Statstelevisionen. Jag är helt övertygad om att han skulle kunna skriva en trilogi om två måsar som slåss om en hästskit och de skulle bli bästsäljare!

Lite ironi förstås, men läsarna gillar hans böcker eftersom dom är skrivna på ett relativt enkelt och förnuftigt sätt, och med ganska enkel grammatik. Precis som vi vill ha det med underhållning.
Eller så är svensken i allmänhet intellektuella dvärgar.
GW är bättre än de flesta svenska deckarförfattarna, men det säger inte mycket.
Citera
2016-02-16, 18:41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Men... Ranelid är väl för fan inte mer självkär än Leffe själv? Den senare pratar ju minst lika mycket om sin egen förträfflighet så fort tillfälle ges. Dessutom är det väl ändå ytterst osmakligt att en gubbe som öppenhjärtigt pratat om sina egna självmordstankar att påstå att en annan gubbe ljuger om sina diton? Ovanstående citat hade ju exakt lika gärna kunnat stå i denna tråd, om Leffe själv.

Det hade varit underhållande om GW fått tillfälle att kommentera Ranelids bilolycka i Veckans Brott.

http://www.expressen.se/kvp/ranelid-efter-domen-det-ar-ett-justitiemord/

Det kommer tyvärr aldrig att ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in