2016-01-30, 13:54
Medlem
Du får fråga DM. Det är hos dem problemet ligger.

Vi kan inte svara på varför de har bytt URL. Men det tenderar att ske på internet. Det är just av den här anledningen som Flashback förbjuder trådar med endast länkar som diskussionsunderlag.

Jag brukar själv byta sökvägar. Ofta av SEO-orsaker, men ibland också för att den gamla inte längre är bra. Anledningen är dock aldrig att jag är delaktig i en mystisk konspiration.
Senast redigerad av 3. 2016-01-30 kl. 14:00.
Citera
2016-01-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Tack. För mej fungerar båda dessa länkar från landlina via Banhof och ett par stadsnät i Stockholmsregionen.

För övrigt är ämnet inte rättegången, vad som hände i mölndal, den misstänkte eller offret. Det finns trådar om detta där de aspekterna kan diskuteras. Det skall inte ske i den här tråden. OT har raderats, varningar har utdelats.

Håll er till ämnet.

/Mod

Ingen av dessa fungerar för mig just nu. Jag gissar att DailyMail använder ett IP filter som inte är uppdaterat.
Citera
2016-01-30, 14:04
Medlem
Ruskigbusss avatar
Ytterligare en tråd som hette nästan samma sak som den här - sammanfogad.
/Mod
Citera
2016-01-30, 14:05
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Ingen av dessa fungerar för mig just nu. Jag gissar att DailyMail använder ett IP filter som inte är uppdaterat.

Sammanfattningsinlägget innehåller trasiga länkar och borde rättas till.

Kan alla sluta posta fel länkar hela tiden. Den enda länken som ska diskuteras är den i TS.
Vi ska inte diskutera om det finns en annan artikel med liknande innehåll, bara den i TS.
Nu är hela tråden full med idiotinlägg som om och om igen kommer med fel länk och grundlösa påståenden.
Citera
2016-01-30, 14:06
Medlem
Jag använde unvis.it, men då får man tyvärr inte några bilder.

http://unvis.it/www.dailymail.co.uk/news/article-3420881/Swedish-social-worker-stabbed-thigh-tried-break-fight-two-teenage-migrants-Police-officer-reveals-sh ocking-new-details-killing.html
Citera
2016-01-30, 14:14
Medlem
Jag har inga som helst problem att se artikeln. Kör med telia.
Citera
2016-01-30, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur

Kan alla sluta posta fel länkar hela tiden. Den enda länken som ska diskuteras är den i TS.
Vi ska inte diskutera om det finns en annan artikel med liknande innehåll, bara den i TS.
Nu är hela tråden full med idiotinlägg som om och om igen kommer med fel länk och grundlösa påståenden.

Tack. Om jag gör så här då:

1. Gå in på DailyMail klicka på sökfunktionen.
2. Skriv in "Sweden" och go.
3. Bläddrar i listan (http://www.dailymail.co.uk/home/search.html?searchPhrase=sweden) till jag hittar den artikel TopicStarter pratar om.
4. Klickar på länken.

Resultat: För mig fungerar inte den länken, och den får vi väl ändå anta är korrekt. Eller?
Citera
2016-01-30, 15:00
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Tack. Om jag gör så här då:

1. Gå in på DailyMail klicka på sökfunktionen.
2. Skriv in "Sweden" och go.
3. Bläddrar i listan (http://www.dailymail.co.uk/home/search.html?searchPhrase=sweden) till jag hittar den artikel TopicStarter pratar om.
4. Klickar på länken.

Resultat: För mig fungerar inte den länken, och den får vi väl ändå anta är korrekt. Eller?

Ja om man vill krångla till det. För mig räcker det med länken i TS.
Sammanfattningen hade en trasig länk där halva urlen fallit bort, och då sitter folk och lurar sig att tro att det inte fungerar eftersom alla trasiga länkar på daily mail ger samma felmeddelande som den blockerade länken.
Citera
2016-01-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Det du kallar den felaktiga länken i TS "http://www.dailymail.co.uk/news/article-3420881/Swedish-social-worker-stabbed-thigh-tried-break-fight-two-teenage-migrants-Police-officer-reveals-sh ocking-new-details-killing.html" fungerade inte för mig förrän jag ändrade mitt ip-land till UK, den du länkar till är en annan artikel.

edit: när jag återgår till svensk surfing blockeras sidan igen, smaka på den!
Vilket beror på att de använder ett CDN (content delivery network) som fungerar olika beroende på vilket IP du kommer ifrån. Pga lastbalansering skickas man till olika servrar. Det innebär t.ex. att ett webadress kan sluta fungera beroende på vilket land eller IP-range du kommer ifrån. Smaka på den. Och fram med bevisen om blockering/censur från Sverige.
Citera
2016-01-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vad diskussionen borde gälla är vilka skillnader det finns i de två versionerna av artikeln dvs vad har man redigerat/censurerat?
Jag har inte sett något bevis för detta, så det är endast spekulation.
Citera
2016-01-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligtDjur

OKEJ? Så om någon tidning ändrar rubrik så att det får en ny länk (de använder ett serverprogram som fungerar så) då är det alltid en konspiration/CENSUR/svenska regeringen försöker mörka och blockera artiklar webben?

Idiot.
Citera
2016-01-30, 15:08
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vilket beror på att de använder ett CDN (content delivery network) som fungerar olika beroende på vilket IP du kommer ifrån. Pga lastbalansering skickas man till olika servrar. Det innebär t.ex. att ett webadress kan sluta fungera beroende på vilket land eller IP-range du kommer ifrån. Smaka på den. Och fram med bevisen om blockering/censur från Sverige.

Det har redan nämnts. Breitbart och Fria tider är de enda källorna, om du inte har något annat.
Det räcker att skriva samma sak en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in