Citat:
Ursprungligen postat av
XplayeR
Ska du citera mig, vänligen ta hela texten.
Nej, det var nämligen endast din gissning (>15% ökning) jag bemötte ordagrant.
Vilken vidare var kvantitativ dvs inga konstigheter att separera.
Du däremot slår en kullerbytta efter en annan. Jag har inte "missat" något. Du svamlar om någon köpesanalys som inte existerar. Lär dig konversera.
Citat:
Det säger lite om ränteläget lång tid framåt.
Stämmer. Men vill du att de ens ska säga lite (på lång sikt) vill det till att du analyserar prognosen. Har du gjort det?
Jag hoppas du inte fått för dig att det betyder att folk tror att räntan är under 2% om 10 år.
Citat:
Ursprungligen postat av smurfen11
Folk väljer att inte flytta till Stockholm. Företag väljer att etablera sig på annat håll.
Då är ju marknaden helt körd. Till och med under dagens kreditglada miljö är det just att företagen finns i Stockholm som gör att priserna kunnat upprätthållas.
Dvs även om du kanske har rätt i att det finns fler än två framtida scenarion så finns det inte så många trevliga vägar ut. Blir det låsning på bostadsmarknaden tappar hela regionen värde, vi kan alltså inte ha en slags sluten marknad utan att krascha. En sluten Kurt-Sune marknad är en endimensionell illusion - någon utifrån måste både vilja och kunna köpa upp utbudet. Vi har ett starkt förhållande mellan en regions attraktionsförmåga och värdet på tillgångar i regionen.