2016-01-30, 01:24
Medlem
Fantastiskt intressant att se hur folk direkt stämplar firmakillar till nazister. Hade ni varit mer insatta hade ni också förstått att många av dessa killar faktiskt är invandrare själva? Inom firmorna kan du hitta allt från Hells Angels till toppavlönade mäklare med ursprung från alla delar av den sociala trappan...

Någon skrev tidigare varför firmakillar inte åker ut till förorten och hoppar på gängen där ute. Lite svårt när flera killar från Stockholms värsta förorter finns att hitta i alla de tre stora firmorna i Stockholm.
Citera
2016-01-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Har bara hört bajen i detta fall.

Ingen från Bajen utan som tidigare sagts DFG och Firman samt lokala nazister
Citera
2016-01-30, 01:59
Medlem
Revolution1936s avatar
"Marockansk gatubarn". Person i fråga pratar rätt bra svenska för mig. Den här dåden var rasistiskt och förövarna rasister. Skiter i vad för bortförklaringar ni har.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22175101.ab
Citera
2016-01-30, 02:01
Medlem
Vilka jävla töntar HAHA 30 pers springer från 4 väktare typiskt svenska fjoll huliganer. Lägg ner skiten eller skaffa er lite hår på bröstet för fan, pinsamt att se.
Citera
2016-01-30, 02:24
Medlem
Slickas avatar
förlåt att jag på något vänster leker moderator här men kan inte detta diskuteras i tråden som faktiskt behandlar ämnet?

Har enligt mig ingenting med firmaverksamheten att göra, på samma sätt som jag inte skriver i supportertråden när någon ultras hamnat i slagsmål kring en politisk demonstration.
Citera
2016-01-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Vilka jävla töntar HAHA 30 pers springer från 4 väktare typiskt svenska fjoll huliganer. Lägg ner skiten eller skaffa er lite hår på bröstet för fan, pinsamt att se.

Tydligt var det ju så att dessa personer inte var ute efter vakterna eller hur? Ser man 4 vakter med dragna batonger fattar man också snabbt att snuten är på g. Vad väljer du då att göra?

A: Fightas med vakten och åka dit för våld mot tjänsteman med hög straffskala, utöver misshandeln du redan utfört, slösa tid och ge möjlighet för polisen att ta dig mitt i akten.

eller...

B: Sticka fort som fan
Citera
2016-01-30, 02:58
Medlem
elpirros avatar
Bullshit att det ska vara grabbar enligt min polare i 08land
Citera
2016-01-30, 03:23
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LampknappeN
Vart kommer ryktet ifrån att det skulle vara grabbar och i sådana fall vilka? Är väl föga troligt att det i sådana fall skulle vara grabbar från olika firmor?

Varför?
Har ju skett tidigare att olika lags firmor har slagits tillsammans mot andra. (Visserligen under typ mästerskap osv, kanske inte just mot "invandrare")
Citera
2016-01-30, 04:27
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och det här är lösningen? hört talas om att hat föder hat? kommer väl bli en hämndaktion på detta nu, men fortsätt ni så får vi se utvecklingen , det troliga är att det blir åt det sämre.
Ja deras våldtäkter, rån, misshandlar och utnyttjande startade det här och födde hatet för deras betende. Att göra något åt det är det enda rätta.
Citera
2016-01-30, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ja deras våldtäkter, rån, misshandlar och utnyttjande startade det här och födde hatet för deras betende. Att göra något åt det är det enda rätta.

Eftersom våra kära politiker bara vill se och höra men aldrig röra.

Sanningen är inte som "käre" Daniel Riazat skrivit att alla icke-vita blivit slagna.
Ska bli kul och se om media väljer att skriva om händelsen..
Citera
2016-01-30, 07:23
Medlem
Jag har väntat länge på att en eller flera firmor ska gå ut på gatorna och göra det dom faktiskt gör, slåss. Och nu gäller det inte bara ett hopp upp i serietabellen, nu gäller det vårat land.
Citera
2016-01-30, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Att huliganer är kriminellt pack utifrån mitt sätt att se på det.
Om man är invandrare vågar man inte fara se hockey i Stockholm nu då eller? bäst varna kompisarna av utländskt ursprung.

Om det är på det viset att dessa våldsivrare var ute efter marockanska gatubarn så lär dom inte tro att nån med nordafrikanskt ursprung på en hockeymatch är ett marockanskt gatubarn; såvida inte ishockey är nationalsport i Marocko men det tror jag inte.
Vill man vara extra säker så hade en keps eller halsduk utav något slag varit gjort det ännu tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in