2016-01-29, 23:56
Medlem
Kan någon ge tips till en nybörjare om hur ni skyddar era sulkanter vid apliceringen av skokrämen? Jag smörjer skon i stort med hjälp av en bomullstrasa men det är ju omöjligt att komma åt precis där ovanlädret möter sulan. Där använder jag en borste men jag lyckas ju kladda ner den i övrigt svarta sulan med min cognacfärgade kräm. Hur bör jag göra för att få till det där? Jag åtgärdar till viss del med svart skokräm på sulan men jag kommer ju inte åt hela vägen utan att vända på problemet, så skon blir svart längst ner istället

Jag har svårt att tänka mig att det går att undvika sulan om jag vill smörja in hela ovanlädret. Stämmer det eller lyckas ni andra och det är bara mer övning jag behöver?

Alternativ jag tänker mig är något av följande:
Låt bli att applicera skokräm längst ner mot sulkanten
Tejpa sulan
Arbeta in neutral skokräm med borste vid sulkanten och jobba med färgad skokräm på resten av skon

Bli skickligare?

Hur gör ni andra? Några tips att dela med er om just detta?

Tack på förhand
Citera
2016-01-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollapalooza
Kan någon ge tips till en nybörjare om hur ni skyddar era sulkanter vid apliceringen av skokrämen? Jag smörjer skon i stort med hjälp av en bomullstrasa men det är ju omöjligt att komma åt precis där ovanlädret möter sulan. Där använder jag en borste men jag lyckas ju kladda ner den i övrigt svarta sulan med min cognacfärgade kräm. Hur bör jag göra för att få till det där? Jag åtgärdar till viss del med svart skokräm på sulan men jag kommer ju inte åt hela vägen utan att vända på problemet, så skon blir svart längst ner istället

Jag har svårt att tänka mig att det går att undvika sulan om jag vill smörja in hela ovanlädret. Stämmer det eller lyckas ni andra och det är bara mer övning jag behöver?

Alternativ jag tänker mig är något av följande:
Låt bli att applicera skokräm längst ner mot sulkanten
Tejpa sulan
Arbeta in neutral skokräm med borste vid sulkanten och jobba med färgad skokräm på resten av skon

Bli skickligare?

Hur gör ni andra? Några tips att dela med er om just detta?

Tack på förhand
Brun kräm lär ju inte påverka en svart sulkant något märkvärt så jag ser inte riktigt problemet. Applicera brun kräm över hela skon, SPECIELLT där sulkant möter ovanläder, för att sedan avsluta med svart kräm (vid behov) på sulkanten. Det görs enkelt med trasa kring ett finger. Du kan nog glömma att färga ovansidan av randen svart om det var det du tänkte på, men det är nog inte heller så vanligt på bruna skor.

Personligen tycker jag brun sulkant på bruna skor är snyggast, dock en nyans mörkare.
Citera
2016-01-30, 00:10
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
För att följetongen ska få ett ordentligt slut: 24:90 kostar Bostons hästhårsborste på Coop.

Syntetborst?
Citera
2016-01-30, 12:16
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Syntetborst?

En gång till:

Citat:
För att följetongen ska få ett ordentligt slut: 24:90 kostar Bostons hästhårsborste på Coop.
Citera
2016-01-30, 13:24
Medlem
Vingummis avatar
Hej på er. Ska köpa ett par från Alfred Sargent i deras 7 WK-läst. Har ett par Loake/Herring Aldwych i G-läst sedan tidigare. Tror ni jag kan köra samma storlek? På AFPOS så rekommenderar de att ta en storlek mindre, men jag har rätt breda fötter. Vad tror ni?
Citera
2016-01-30, 18:09
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
En gång till:

Jo jag såg det så klart, men när jag tittat på nätet är det billigaste jag hittat deras hästhårsvarianter för 90 kr. Däremot finns deras syntet för 25 kr (nedsatt från 35) på nåt ställe. Därav min fråga, kändes märkligt att Coop säljer borstarna billigare än alla andra. Men är det så så klart toppen!
Citera
2016-01-30, 20:02
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Jo jag såg det så klart, men när jag tittat på nätet är det billigaste jag hittat deras hästhårsvarianter för 90 kr. Däremot finns deras syntet för 25 kr (nedsatt från 35) på nåt ställe. Därav min fråga, kändes märkligt att Coop säljer borstarna billigare än alla andra. Men är det så så klart toppen!

Antingen det eller att vår käre JD inte kan se skillnad mellan tagel och syntet.
Citera
2016-01-31, 00:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Här finns i alla fall en i hästtagel för 45 kr.

http://www.skoputs.se/se/art/skoborste-brushmoore-applier-plus.php
Citera
2016-01-31, 15:13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Antingen det eller att vår käre JD inte kan se skillnad mellan tagel och syntet.

Kände att den anklagelsen hängde i luften!
Citera
2016-01-31, 19:34
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Här finns i alla fall en i hästtagel för 45 kr.

http://www.skoputs.se/se/art/skoborste-brushmoore-applier-plus.php

Yes den har redan nämnts, och Springyard rättmätigt hyllats för denna, Bostons hästtagel borste har jag som sagt dock inte sätt för under 90kr än
Citera
2016-01-31, 22:15
Medlem
KilledByProffsets avatar
Hur står sig Carmina mot Trickers i kvalité?
Hittat två som ser ungefär likadana ut, båda brouges. Carminan finns endast i storlek 8, dvs 42 fast använder Rain-lästen vilket skall vara relativt stor och man skall gå ner en halv storlek (?) Har storlek 43/8.5.

Trickers finns i storlek 8,5 och är 400 kronor billigare. Osäker vilken läst den är byggd på men för att citera "made on in Tricker's 5 fit which relates to an F / medium fitting."

Beslutsångest! Vilken ska jag beställa?!
Senast redigerad av KilledByProffset 2016-01-31 kl. 22:26.
Citera
2016-01-31, 22:17
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Yes den har redan nämnts, och Springyard rättmätigt hyllats för denna, Bostons hästtagel borste har jag som sagt dock inte sätt för under 90kr än

Tyckte mest att det var ett bra pris då den annars kostar 70 kr på andra ställen.

Även denna är det bra pris på.
http://www.skoputs.se/se/art/skoborste-ljus-premium.php
Skolyx tar 100 kr, Skoputs tar 67kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in