2016-01-29, 21:15
Medlem
Patrik2108s avatar
En bra omgång med värdiga finalister. Har inget emot F&F men höll nog på Anna och Göran. Skolfröknefrågor eller inte, det kändes seriöst i kväll.
Citera
2016-01-29, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Göran Hägglund var bra men han hade tur att få frågor på Vetlanda smålänning som han är.

Får jag påminna om att Filip Hammar fick 0 poäng det året när resan gick från Flen till Västerås och han är från Köping och bör ha åkt sträckan som var 6 poäng och nedåt flera gånger?

Göran Hägglund som partiledare igen tack, in med humor i KD igen.

Jag var usel ikväll igen. Helsingör tog jag sekunden innan första laget drog och Key West tog jag på Nyckel i väster ledtråden.
Citera
2016-01-29, 21:20
Medlem
Folkess avatar
Hejade på FoF men bästa paret vann. Göran Hägglund måste för övrigt vara den första fd. politikern som blivit tråkigare efter han lämnade politiken.
Citera
2016-01-29, 21:24
Medlem
Steff83s avatar
Hur är det nu? F&F har väl aldrig vunnit På Spåret? Trots att dom varit med hur många år som helst i rad, och går alltid långt, semifinal eller final.

Göran och Anna mot (förmodligen) Jesper och Elisabeth känns som en värdig final!
Citera
2016-01-29, 21:25
Medlem
Holgersons avatar
Följde På spåret sporadiskt mellan 00-06 och har efter det knappt missat en episod. Kan ärligt talat inte minnas ett avsnitt som haft tre så tråkiga resmål (med tillhörande följdfrågor) och så dessutom en artist som känns ganska trött och irrelevant. Ett historiskt dåligt avsnitt. Även om Key West är en klassisk På Spåret-resa (Hoa-Hoa är inte imponerad av kvällens tävlande).

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hur är det nu? F&F har väl aldrig vunnit På Spåret? Trots att dom varit med hur många år som helst i rad, och går alltid långt, semifinal eller final.

Göran och Anna mot (förmodligen) Jesper och Elisabeth känns som en värdig final!

"Hur många år som helst" är väl att överdriva. Detta är deras andra år på rad.

Mellan 2007 och 2010 var Filip och Fredrik med tre år i rad. Sedan dröjde det fem år innan de var med igen.
Senast redigerad av Holgerson 2016-01-29 kl. 21:31.
Citera
2016-01-29, 21:30
Medlem
F&F brukar vara underhållande med lite friska svordomar och lite "breath of fresh air". Men ikväll blev det bara tradigt med deras långrandiga gissande när det var uppenbart att de inte kunde frågorna. Nej, då tyckte jag att Göran och Anna var lite mer underhållande med sin lite mer torra tebjudningshumor. Göran lär få många fler moppetrimfrågor innan säsongen är slut. Kan ni tänka er verklighetens yngling Göran, långhårig och med V-jeans i vita platåträskor?
Citera
2016-01-29, 21:35
Medlem
No.90-Kleists avatar
Mycket klurigheter i detta avsnitt. Jag gillar inte att de anpassar svårighetsgraden efter de tävlande.

Konstfrågorna tycker jag de kan dra ner lite på.
Citera
2016-01-29, 21:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Följde På spåret sporadiskt mellan 00-06 och har efter det knappt missat en episod. Kan ärligt talat inte minnas ett avsnitt som haft tre så tråkiga resmål (med tillhörande följdfrågor) och så dessutom en artist som känns ganska trött och irrelevant. Ett historiskt dåligt avsnitt. Även om Key West är en klassisk På Spåret-resa (Hoa-Hoa är inte imponerad av kvällens tävlande).

"Hur många år som helst" är väl att överdriva. Detta är deras andra år på rad.
Detta är deras femte säsong om jag räknar rätt. Var med tre år i rad innan från 07/08

Edit: Såg att du skrev det nu!
Citera
2016-01-29, 21:50
Medlem
Hatar På Spåret-redaktionen all form av sport och all form av naturvetenskap/teknik? Det går inflation i mat- och kulturfrågorna...
Citera
2016-01-29, 22:25
Medlem
MrSokratess avatar
Inte ofta jag tar en tia men när det slutar på grus (ör) så blev det jävligt lätt.
Gammal korsordsskada.
Citera
2016-01-29, 22:43
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Hatar På Spåret-redaktionen all form av sport och all form av naturvetenskap/teknik? Det går inflation i mat- och kulturfrågorna...

Så sant. Är detta ett kulturprogram eller vad är På Spåret egentligen? Kikar mest för att familjen kikar på det men det är ju svintråkigt när de inte har med någon nyttig kunskap såsom naturvetenskap.

Vad hade vi idag, varför sköldpaddor "gråter"?...

Vart är fysiken, kemin, biologin, matematiken, datortekniken och alla andra viktiga vetenskapsområden? Finns hur mycket intressant som helst att gräva i.
Citera
2016-01-29, 23:09
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Vadå för utskällning? Har läst en massa om att han ska vara arg här i tråden, jag har inte märkt något av det. Han pratar på det sättet, helt enkelt.

Hög svårighetsnivå idag! Har hittills bara kunnat VVS

edit: tog dock denna resa på 10:an
I kvällens avsnitt. Titta på SVT Play
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in