2015-03-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommes
Ska ner om 2 veckor, ons-sön. Vart ska man vända sig om man vill få tag på riktigt kokain, och inte vitt heroin?
Har hört att taxi/klubbar ska vara det bästa sättet att fixa kokain i Amsterdam. Är ni osäkra på att det faktiskt är kokain så kan man köpa EZ-test i smartshops.
Citera
2015-03-04, 21:38
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thestonedape
Har hört att taxi/klubbar ska vara det bästa sättet att fixa kokain i Amsterdam. Är ni osäkra på att det faktiskt är kokain så kan man köpa EZ-test i smartshops.

Ja det är givetvis säkrast. Men det kan bli en dyr trial and error.
Citera
2015-03-05, 00:12
Medlem
skinkelvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Oj, det var inte mycket. Och sen så kostar allt som i Sverige om inte mer. Boende är dyrt har jag hört. Men det kan ju såklart vara värt mycket att få jobba med något som man brinner för, nästan som ett privilegium.

De är riktigt nice att jobba för en smartshop, alla som arbetar är typ hippies så de är väldigt avslappnad stämning. Sen är personalrabatten på hela sortimentet ett plus.

Amsterdam är det som är dyrt, utanför är det inte så farligt alls. De flesta på företaget bor inte i Amsterdam, dom tycker de är lite av en turistgrop. Hyran för ett rum i Amstedam kan kosta lika mycket som en tvåa i zaandam, och då är de en tågstation ifrån, tar typ en kvart att åka emellan.

Tyvärr så trivs ju jag som bäst i Amsterdamsmeten.
Senast redigerad av skinkelvinkel 2015-03-05 kl. 00:24.
Citera
2015-03-05, 00:27
Medlem
LilSmokeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommes
Ska ner om 2 veckor, ons-sön. Vart ska man vända sig om man vill få tag på riktigt kokain, och inte vitt heroin?
undrar samma
Citera
2015-03-05, 13:16
Medlem
Nu har jag ingen erfarenhet av smack och väldigt lite om ladd. Men kan man inte bara testa gnugga en nypa på tandköttet och se om de domnar av? Heroin har väll inte samma effekt på känseln?
Citera
2015-03-05, 13:34
Medlem
Amstermans avatar
Varför kommer ni hit för att knapra piller och sniffa pulver?
De kan ni väl göra där hemma lika bra, de är ju fortfarande gräs och svamp som är acceptabelt och inte de andra.
Citera
2015-03-05, 13:49
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman
Varför kommer ni hit för att knapra piller och sniffa pulver?
De kan ni väl göra där hemma lika bra, de är ju fortfarande gräs och svamp som är acceptabelt och inte de andra.

Kanske för att det är bättre standard och bättre priser?
E - 3-5 EUR räcker med en halv, i Sverige 150-250SEK du måste ta minst en men gärna 2

Koks - 50 EUR, i Sverige 800-1000SEK svårt att avgöra men säkert minst 50% bättre i Amsterdam.

MDMA - 20-30 EUR, i Sverige 700-1000SEK, alltid bra i Amsterdam, osäkert i Sverige.

Du har dessutom bra klubbar och andra saker att göra. Du behöver inte oroa dig för polisen eller vakter på klubbar.

Ta detta med en nypa salt men det är nära verkligheten.
Citera
2015-03-05, 14:37
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Kanske för att det är bättre standard och bättre priser?
E - 3-5 EUR räcker med en halv, i Sverige 150-250SEK du måste ta minst en men gärna 2

Koks - 50 EUR, i Sverige 800-1000SEK svårt att avgöra men säkert minst 50% bättre i Amsterdam.

MDMA - 20-30 EUR, i Sverige 700-1000SEK, alltid bra i Amsterdam, osäkert i Sverige.

Du har dessutom bra klubbar och andra saker att göra. Du behöver inte oroa dig för polisen eller vakter på klubbar.

Ta detta med en nypa salt men det är nära verkligheten.

Aha ok tack för infon. Brukar inget annat än cannabis och tryfflar så de övriga drogers priser har jag 0 koll på, but make sense.
Citera
2015-03-05, 20:34
Medlem
lemon99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterman
Aha ok tack för infon. Brukar inget annat än cannabis och tryfflar så de övriga drogers priser har jag 0 koll på, but make sense.

Japp billigare droger, bättre kvalité, VÄLDIGT mycket roligare plats att bruka droger på samt att polisen inte bryr sig ett skit. Flyget tar bara 1,45 tim också. Brukar aldrig något i Sverige, ser ingen mening alls med det. Skulle vara livrädd om jag fick för mig att gå på krogen här efter en e.
Citera
2015-03-07, 23:55
Medlem
lemon99s avatar
Någon mer som för 2-3 resor varje år till denna underbara stad?
Citera
2015-03-08, 19:33
Medlem
Ratzzs avatar
Jag och en polare ska bila ner över påsk, först åka till Köpenhamn och stanna i Christiania förstås, sen åka neråt Tyskland o det men stannar inte förrns i Amsterdam.

Kommer ner onsdagen den 1a april och stannar till söndag, min fråga är om någon har koll på om det går att få tag i Cannabis vax på coffieshops runt RL? Har alltid velat pröva detta men aldrig fått tag i det hemma.
Citera
2015-03-09, 13:23
Medlem
Amstermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Jag och en polare ska bila ner över påsk, först åka till Köpenhamn och stanna i Christiania förstås, sen åka neråt Tyskland o det men stannar inte förrns i Amsterdam.

Kommer ner onsdagen den 1a april och stannar till söndag, min fråga är om någon har koll på om det går att få tag i Cannabis vax på coffieshops runt RL? Har alltid velat pröva detta men aldrig fått tag i det hemma.

Vet att Greenplace brukat ha wax för en dyr peng, men efter lagändringarna har sånt börjat försvinna mer och mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in